Puhkaisen eurososialismin kuplan
EU on perinyt Neuvostoliiton aseman olla arvostelun yläpuolella. Maailman vapain media, joksi Suomen mediaa kutsutaan, pönkittää EU:ta ja lyttää sen arvostelijat. Sosialismissa sananvapaus koskee vain samaa mieltä olevia. Eri mieltä olevat leimataan yhteiskunnan viholliseksi, ja vääristä mielipiteistä saattaa joutua jopa syytteeseen. Helsingin Sanomien pääkirjoituksessa Sami Sillanpää ei tästä perinteestä poikkea. Sillanpään mielestä EU-kritiikki on automaattisesti Putinin tukemista. Hän ottaa esiin joulukuussa 2014 Venäjällä hyväksytyn sotilasdoktriinin ja turvallisuusstrategian ja antaa ikään kuin ymmärtää, että Suomi joutuisi automaattisesti samaan asemaan kuin Ukraina tai Valko-Venäjä, jos emme olisi enää EU:n jäsen. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, koska Suomella on erilaiset taloudelliset ja poliittiset suhteet Venäjän kanssa kuin Venäjän lähiulkomailla. Suomi ei ole Venäjän lähiulkomaa. Venäjän lähiulkomaa on venäläinen poliittinen termi, jolla tarkoitetaan Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen syntyneitä valtioita. Toki Venäjän kanssa pitää olla tarkka, aina. Suomella on oltava niin vahva puolustus, että tänne hyökkäämisen kynnys nousee hyvin korkeaksi.
Sillanpään teksti on natsikorttitason argumentaatiota, eikä se ole kunniaksi julkaisijalleen. Venäjällä pelottelu ei saa johtaa siihen, että Suomi ajautuu EU:ssa ajopuun asemaan. EU haluaa pyyhkiä pois valtioiden rajat ja muut esteet, jotka jakavat Euroopan suvereeneihin valtioihin. EU haluaa keskusjohtoisen hallinnon, jossa valta on harvojen käsissä. Suomalaisten asia ja suomalaismielisyys ovat täällä eurososialismin suurimmat vastustajat, ja siksi näistä hyveistä yritetään tehdä paheita. Ainoastaan suomalaiset puolustavat viiden miljoonan kielellistä ja kulttuurista suomalaista vähemmistökansaa.
EU edistää ja kiihdyttää globalisaatiota. EU ei edistä paikallista päätöksentekoa, vaan on paikallisen päätöksenteon vastakohta. Pelkkään EU:n takertumalla emme kykene turvaamaan suomalaisten turvallisuutta ja kriittisiä etuja. Suomalaisten rooliksi ei voi jäädä pelkkä EU:n päätösten toimeenpano. EU ei ole ensisijaisesti suomalaisten asialla vaan globaalien jättiyritysten asialla. Globalisaation haittoja voi minimoida vain pitämällä päätösvalta omissa käsissä.
Eräs Iso-Britannian EU-eron keskeisimmistä syistä oli kansalaisten vahva tahto pitää suvereniteetista kiinni. Sikäläinen media keskusteli asiasta molemmilta laidoilta. Britannia antoi kansalaistensa päättää, kumpi painoi enemmän, hyödyt vai haitat. Täällä meillä median tilanne ei ole yhtä hyvä.
Presidentinvaalikampanjassani haluan tehdä tilaa kriittiselle ja asiapohjaiselle EU-keskustelulle ilman, että sitä yritetään väkisin hiljentää leimakirveillä. Leimakirveet eivät ole keskustelua, saati argumentteja.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005328343.html
Sillanpään kirjoitus Hesarissa oli erittäin hyvä koonti, jonka toivoisi suomalaisten poliitikkojenkin sisäistävän.
”EU haluaa pyyhkiä pois valtioiden rajat ja muut esteet, jotka jakavat Euroopan suvereeneihin valtioihin. EU haluaa keskusjohtoisen hallinnon, jossa valta on harvojen käsissä.”
Venäjä tekee tuota käytännössä – ei pelkästään halua.
Se ettei henkilö itse ymmärrä kannattamiensa asioiden pelaavan Venäjän kanssa samaan maaliin, ei poista sen moitittavuutta tai vahingollisuutta Suomelle.
Ilmoita asiaton viesti
Ja sinulla on kerrottavana ehdoton totuus?
Ilmoita asiaton viesti
Lisäksi Suomi ON Venäjälle lähiulkomaa ja sitä se on ollut aina.
Ilmoita asiaton viesti
Suomi eroaa hyvin paljon Ukrainasta.
Suomen venäjänkielinen väestö on 0.56% kansalaisista, n.28000 ihmistä.
Ukrainalla vastaava luku 29,6%, tämä tekee n.13,3 miljoonaa venäjänkielistä ihmistä.
Krimin niemimaan väestöstä 76% ilmoittaa äidinkielekseen venäjän. Krim on useaan otteeseen halunnut irtaantua Ukrainasta ja liittyä Venäjään. Käytännössä Krimin niemimaan asukkaat pitävät itseään venäläisinä. Jos krimin anneksoinnin oikeutusta kysyttäisiin vain krimin kansalaisilta, lähes kaikki pitäisivät Krimin liittämistä Venäjään hyvänä asiana.
Sen sijaan Suomen alueella kukaan ei ole koskaan halunnut irtaantua suomesta ja liittyä Venäjään, poislukien ehkä muutama erikoinen henkilö. Suomalaisilla ei ole mitään halua kuulua venäjään, ei mitään historiallisia , perhe- tai tunne-, etnisiä tms siteitä venäjän suuntaan. Mitä suomalaiset haluavat, on käydä kauppaa Venäjän kanssa, niinkuin naapurit tekevät. Hyvät suhteet ja yhteistyötä.
Mikäli suomelle tapahtuisi ”Krimit”, miten moni suomalainen tyytyisi ja hyväksyisi uuden tilanteen? Ei kukaan, koska se olisi täysin luonnotonta, mahdoton ajatuksenakin, suomalaiset eivät ikimaailmassa halua muuta kuin olla itsenäinen, sotilaallisesti liittoutumaton Suomi. EU:ssa sellaista illuusiota vielä onnistutaan ylläpitämään, puhutaan että ”Suomi on itsenäisempi EU:n jäsenenä.” Venäjän vallan alla tällainen lumetodellisuus ei kestäisi päivänvaloa, anneksointi tuomittaisiin ja sitä vastustettaisiin loppuun saakka. Miehittäjälle se tulisi erittäin kalliiksi.
Sen sijaan Krimillä kansa on anneksoinnista haltioissaan ja tuntee vihdoin palanneensa siihen asemaan johon se omasta mielestään luonnostaan kuuluu, venäläiseksi.
Siksi Venäjä ei halua Suomea itselleen tai hyökätä Suomeen, vaan he haluavat vakaan ja luotettavan naapurimaan jonka alueelta käsin ei uhattaisi sotilaallisesti Pietaria tai muuta Venäjää. Tällainen uhka syntyisi välittömästi jos Suomeen tulisi Naton sotilastukikohta.
Ilmoita asiaton viesti
”…..vaan he haluavat vakaan ja luotettavan naapurimaan jonka alueelta käsin ei uhattaisi sotilaallisesti Pietaria tai muuta Venäjää.”
Kommentoijan tämä lause tiivistää lapsellista näkemystä; kun ollaan kiltisti ja tehdään kuten toivotaan ja sanotaan niin kaikki on hyvin. Eiköhän se meidän oma halu ole kuitenkin etusijalla. Historiasta löytyy esimerkkejä monen maan osalta Venäjän käyttäytymisestä. Suomenkin. Eikä se ole paljoakaan muuttunut. Suurvaltapolitiikassa ei paljoa paina minkä maan kansalaisia naapurimaassa on jos se tarvitaan ”vahvistamaan” omaa valtapolitiikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Kommentoijan tämä lause tiivistää lapsellista näkemystä; kun ollaan kiltisti ja tehdään kuten toivotaan ja sanotaan niin kaikki on hyvin. Eiköhän se meidän oma halu ole kuitenkin etusijalla.”
Lapsellista kuvitella että parhaaseen tulokseen naapurisuhteissa, tai muissa suhteissa päästäisiin laittamalla oma halu ja etu aina etusijalle. Ei varsinkaan siinä tapauksessa voi näin olla että se jonka kanssa yritetään tulla toimeen on puolta suurempi korsto, tai pomosi, tai jos sillä on kädessään lasattu ja varmistettu rynnäri, sinun ollessasi siinä paljain nyrkein.
Kyllä pienen maan pitää nimenomaan käyttää diplomatiaa ja se onnistuu vain huomioimalla hyvin tarkasti sen toisen edut, katsoen tietenkin että myös omat edut tulevat siinä samalla mahdollisimman hyvin huomioiduiksi.
Ilmoita asiaton viesti
”EU on perinyt Neuvostoliiton aseman olla arvostelun yläpuolella. Maailman vapain media, joksi Suomen mediaa kutsutaan, pönkittää EU:ta ja lyttää sen arvostelijat. Sosialismissa sananvapaus koskee vain samaa mieltä olevia. Eri mieltä olevat leimataan yhteiskunnan viholliseksi, ja vääristä mielipiteistä saattaa joutua jopa syytteeseen.”
Miten EU tai Suomen media rajoittaa mielipidettäsi? Tässähän sinä nytkin vapaasti esität mielipiteitäsi. Sinun ehkä pitäisi kysyä, mikseivät perussuomalaiset viestimet nouse. Suomen Uutiset ja ”oikea media” ovat aika väsyneitä nuoruudestaan huolimatta.
Ilmoita asiaton viesti
Komppaan Mika Riikosta, Sillanpään kirjoitus oli erinomainen analyysi. Venäjän nykyhallinto haluaa lukea Suomen etupiiriinsä kuuluvaksi. Sen näkökulmasta Suomi on nytkin lähes lähiulkomaan asemassa ja tämä korostuisi vielä selvästi lisää, mikäli Suomi ei olisi EU:n jäsen, Suomella ei olisi silloin mitään selkänojaa Venäjän vaateita vastaan. Venäjällä muistetaan, että Suomi oli osa Venäjää 108 vuotta, siis kauemmin kuin Suomi on ollut itsenäisenä ja tästäkin itsenäisyyden ajasta lähes puolet Suomi kuului YYA-sopimuksen kautta Venäjän edeltäjävaltion Neuvostoliiton etupiiriin. Venäjän suhtautuminen Suomeen on aivan erilaista kuin esim. Ruotsiin ja Norjaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kukahan kertoisi Huhtasaarelle, että se EU olemmme me, EU:n viisisataamiljoona kansalaista.
Ilmoita asiaton viesti
Eu Ei ole me, puhu omasta puolestasi. En ikinä tule tunnustamaan Eu:n laillisuutta Suomessa…ja samoinajattelevia on Suomessa todella paljon.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sinun tarvitse sitä tunnustaa. Se ei kumminkaan muuta todellisuutta. Minusta Eu on hyvä asia samoin euro.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö tämä tarkoita että ns. itsenäistä Suomea ei ole olemassakaan? Eli Venäjä voi liittää Suomen itseensä milloin vain? Se on irtonainen ja kasakka ottaa kaiken irtonaisen.
Ilmoita asiaton viesti
lainaus:
En ikinä tule tunnustamaan Eu:n laillisuutta Suomessa
1)-Antoiko kansa vaaleissa valtakirjan -91 eduskunnan päättää maan ja kansan asioista?
2) Niinhän nuo tekikikin-92 ja -94. Enemmistönä eduskunnassa jota on aina hallituspuolueiden eduskuntaryhmät.
3.) Kaikki meni pilkulleen miten Perustuslaki sen vaatii tapahtuvan eduskunnassa.Kansan tahtoa noudattaen.
Jk.Siksi Kansanäänestys Natostakin on vain päättäjien vastuunpakoilua,vastata omista päätöksistä,kansan antamalla valtakirjalla.
Ilmoita asiaton viesti
Mekö ei olla? Entä ne jotka saa maatalous ym.tukia EU kansallisten tukien päälle?
Tai
”Saha-tukia”:
Kaikkiaan erilaisia tukia yritys oli saanut viimeisten 10 vuoden aikana EU-tuet mukaan lukien yli 830 000.
lähde:wikipedia
Niin PS nyt tarjoaa nuo vain kansallisina tukina veronmaksajien taskuilta ,Markkoina ja penneinä laskettuna?
Reilu mies tuo Ps Hakkarainenkin.Luopuu ”yhteisenhyvän” takia EU tulevista euroistaan?
JK.Elintarvikealan vientiyritykset ja maatalousyrittäjät ei tule pitämään EU ero puheista. (etenkään ”Nallet” ja muut ”pienviljelijät” MTK)
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä pointti. Huhtasaaren ajatushan lienee se, että viisimiljoonaisella kansalla ei ole tarpeeksi vaikutusvaltaa viidensadanmiljoonan asukkaan EU:ssa. Minä ymmärrän hyvin, että harmittaa olla vähemmistössä, kun enemmistö jyrää oman mielensä mukaiset päätökset.
Tuossa mielessä olen siis Huhtasaaren linjoilla, mutta pahoin pelkään, että Huhtasaaren ymmärrys loppuu yksikköön ”Suomen kansa”. Tuon yksikön sisällä on kuitenkin ihan sama ilmiö kuin mitä Suomen suhteessa EU:iin. Itseäni harmittaa vietävästi, kun suomalaisten enemmistö tekee oman mieleni tai viiteryhmäni mielipiteen vastaisia päätöksiä. Näitä päätöksiä on paljon ja ne on tehty ihan EU:sta riippumatta. Päinvastoin EU on joissain asioissa onnistunut muuttamaan päätöksiä hieman enemmän minun mieleni mukaisiksi.
Ilmoita asiaton viesti
#5. Ei taida kertominen auttaa. Kun uskoo yhteen yliluonnollisen päättäjään, on helppo uskoa toiseenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Ajavatko globaalit jättiyritykset tosiaankin eurososilalismia? Eikö sosialismi tarkoita, että valtio omistaa yritykset, miten tämä olisi globaalien kapitalistien etujen mukaista?
Ilmoita asiaton viesti
Ne ajavat ihan, yllätys yllätys, kapitalismia, jonka edistämiseksi EU on aikoinaan perustettu. Sen nimittäminen sosialismiksi on 100% väärin.
Ilmoita asiaton viesti
Eurososialismissa suuryritykset ja pankkiirit sosialisoivat valtiot.
Ilmoita asiaton viesti
Eurososialismissa tuotto on yksityistä, tappio julkista. Esimerkkinä Saksa ja Kreikka. Saksa myy kovan kysynnän aikana Kreikalle mm. sotakalustoa velaksi. Kun Kreikka ei suoriudu lainoistaan, ne sosialisoidaan EU:lle. Saksa pitää tuoton, EU:n veronmaksajat takaavat tappiot.
Ilmoita asiaton viesti
Täytyy olla sokea tai federalisti jos ei huomaa mielipiteenmuokkausta ja manipulaatiota globalismin edistämiseksi. Maahanmuuttomyönteisyys jossa terroristeja houkutellaan Eurooppaan tappamaan siviilejä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla on yksi median aivopesun muoto. Järki on hävinnyt uutta Neuvostoliittoa rakentavilta poliitikoilta.
Ilmoita asiaton viesti
EU:n kohdalla saa vapaasti esittää kantaa puoleen ja toiseen. Kukaan ei sensuroi eikä tuomitse. Mielipide-eroja on toki aina.
Neuvostoliiton arvostelun kohdalla oli kyse ulkopoliittisesta pelosta.
Asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa eivätkä ne ole mitenkään verrattavissa toisiinsa.
Ilmoita asiaton viesti
Asioilla on hyvinkin paljon samaa toistensa kanssa. Molemmat epädemokraattisia multikansallisia utopioita, Eu tulee kaatumaan samaantapaan sisältäpäin niinkuin NL:kin.
Ilmoita asiaton viesti
”Hyvin paljon samaa” löydät vaikka kaurapuurosta ja avaruusraketista, kun sopivasti luettelet.
Neuvostoliitto oli asevoimin koossa pidetty kansojen vankila. EU on itsenäisten valtioiden muodostama vapaaehtoinen sopimusjärjestely, josta voi erota, mutta johon on ennemminkin tyrkyllä lisää valtioita, jos ne siihen vain hyväksyttäisiin. Suomi kuuluu EU:hun, koska kansa niin äänesti ja sen jälkeen on EU:n kannatus kansan keskuudessa vain kasvanut ollen nyt noin 80%:n tasolla.
Neuvostoliitossa oli kirjoituskoneen omistaminen luvanvaraista ja luvattomasta kirjoittelusta joutui vankilaan tai Siperian leirille. Siellä tapettiin kymmeniä miljooia omia kansalaisia summittaisesti. Joukossa oli niin rikollisia kuin poliittisiakin uhreja, mutta pääosin tarkoituksena oli vain yleisen pelon ilmapiirin ylläpitäminen. Kaikenlainen taloudellinen oamtoimisuus oli kiellettyä, lukuunottamatta pieniä maatilkkuja, joilla sai muutaman aarin alueella viljellä kasviksia omaksi ruoakseen. Lontoon kaduilla ei ole Brysselin panssarivaunuja tappamassa mielenosoittajia, kuten tapahtui Prahassa 1968.
En näe EU:lla ja Neuvostoliitolla mitään yhteistä, mikä olisi maininnan arvoista. Neuvostoliitto oli Venäjän imeprialistisen politiikan maski ja venäläiset muodostivat herrakansan. EU:ssa Saksa on suurin kansa, mutta päätöksentekopaikat siltä osin kuin EU:n laajuisia päätöksiä voidaan tehdä ovat Belgiassa ja Ranskassa. EU:n laajuisille direktiiveille annetaan kansallista joustoa, jos sellaista halutaan hyödyntää ja jokainen valtio valitsee omilla demokraattisilla vaaleillaan itselleen lainsäädäntöelimet sekä hallitukset.
Ilmoita asiaton viesti
”Neuvostoliitto oli asevoimin koossa pidetty kansojen vankila.” Lyhyesti ja ytimekkäästi. Juuri näin. ”Eurostoliitto” ja ”Eurososialismi” ovat näitä ”huhtasaarelaisten” viljelmiä, joilla uskotaan olevan suurikin viestinnällinen vaikutus. Eppäillä soppii. Toivottavasti ilmaisuissa on reilusti populismia mukana. Jos – ei, niin sitten olisi syytä käydä ABC-kiriaan käsiksi. (Lukkari) Juha Kuikalla on jo lyhyt oppimäärä tarjolla kommentissaan.
Ilmoita asiaton viesti
Edellä esitetyt kommentit osoittavat, että on niitä, jotka haluavat pitää Suomen aitoa puolueettomuutta lapsellisena haihatteluna. Minusta se ei ole sitä, koska Suomella on erikoisasema Venäjän silmissä aivan kuin Ukrainallakin. Jos ette pysty erottamaan, millä tavalla Ukraina ja Suomi eroavat toisistaan Venäjän silmissä, niin asiasta ei kannata isommasti keskustella.
Muistutus: vain n. 25 % kannattaa Natoa. Kovasti on Hesarikin tehnyt työtä, eikä mitään muutosta ole tullut kehitykseen. Kovapäistä sakkia tämä kansa. Mutta ovatko herrat vielä kovapäisempiä?
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoittajalla ei ole oikein faktat hallussa. Sosialismi talousjärjestelmänä on kielletty EU:n sopimuksissa.
Ilmoita asiaton viesti
Aijaa, no kerrohan miksi sitä sosialismia sitten harjoitetaan Eu:ssa, vastoin peruskirjan sääntöjä ? Eiköhän se faktanpuute ole sielläpäässä. Jos puhutaan velkatuista kansallisuuksien yli, ei se kapitalismia ole.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä yhteydessä kirjoittaja tarkoittanee sosialismia kansoilta ja kansalaisilta pääomaeliitin suuntaan, ja tässähän EU ja euro ovat suuryrityksiä ja pankkeja auttaneet.
Ilmoita asiaton viesti
Euroopan vakausmekanismi. ’nuff said.
Ilmoita asiaton viesti
Onko näillä Venäjän lähiulkomaiksi kutsutuilla valtioilla mielestäsi oikeutta itsenäisyyteen?
Ilmoita asiaton viesti
EU:lla on monia sosialistisia periaatteita kuten, että meidän pitää vastata Kreikan veloista. Siis yhteisvastuuta. Se on sosialistista ideologiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tuollainen yhteisvastuu ole sosialistista ideologiaa, vaan ehkä korkeintaan federalistista sellaista. Jos Suomessa myönnetään kehitysaluetukia maakunnille, niin ei sekään ole sosialismin merkki.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös kysymys ole sosiaalisesta periaatteesta? Ja miten persut yhtenä rintamana suhtautuivat viimeisimpään?
Ilmoita asiaton viesti
Meille EU-kansalaisille Huhtasaari on viidennen kolonnan desantti.
Ilmoita asiaton viesti
Kommenttiin 20: Koska emme ole suomalaisia, olkaamme EU-kansalaisia. Muistelemme tänä vuonna Suomen itsenäistymistä 100 vuotta sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Me olemme suomalaisia EU-kansalaisia. Kurkkaahan mitä passisi kannessa lukee ja erityisesti se kumpi siinä on mainittu ensin. Euroopan unioni vai Suomi?
Ilmoita asiaton viesti
Komenttiin 32: Uimonen on oikeassa. Olemme EU:n kansalaisia ja olemme kansallisuudeltamme suomalaisia. Ihan niin kuin silloin kun kuuluimme Veäjään, olimme Venäjän valtiossa asuvia suomalaisia.
Nyt on niin, että virallinen poliittinen tulkinta on, että Suomi on itsenäinen ja juhlimme asiaa tänä vuonna. Uimoselle pisteet siitä, että todellisuudessa emme ole itsenäisiä, vaan olemme EU:n kuvernementti, jossa kansalle virallisesti uskotellaan, että olemme itsenäisiä.
Virallinen Suomi ajaa kaksilla rattailla. On se jotenkin aivan kornia juhlia itsenäisyyttä, jonka luovutimme pois.
Ilmoita asiaton viesti
UKK-päivät-09 Paasikivisalissa:
PM Kiviniemi:
”Jo Kekkonen viitoitti tiemme ja näytti suunnan mihin kuulumme länteen ja EU” .
-EU kun perustettiin II-maailmasodan jälkeen oli:
1)Yhteinen valuutta Euroopassa tavoitteena.
2) Itä-Varsovanliitto-Länsi Nato/EU tasapainoksi suurvaltojen mahdin tasapainottamiseksi.
Kekkonen Efta,Ety,EY erilaisilla sopimuksilla kohti
E.Aho EU,EMU -92 voimaan 1.11-93
lähteet: EU/Emu-historia
Suom.pankin asiakirjat
Jk.Suomessa ei koskaan päätä yksi puolue mistään ,ei yksi vaaliehdokas voi luvata mitään. Tarvitaan aina eduskunnan enemmistön lupa .
Muissa asioissa Hallituspuolueet sopii mitä ajaa hallitusohjelmassa ,ei mitä yksi kansanedustaja on luvannut.
(Mitäs PS sai läpi Kepu,kok-15-17?)
Ilmoita asiaton viesti
Mestarinsahan jo ehti asemoida persut samaan rintamaan eurooppalaisten Putin-rahoitteisten puolueiden ja ääriliikkeiden kanssa. Suomessa IPU-hanke kusi pahemman kerran mutta nyt on kovemmat kortit: Paavo vai Laura toiselle kierrokselle.
Edes Kreml ei varmasti jätä vaikuttamista Iljan varaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomen ero EU:sta olisi Putinin märkä uni ….
Poliittinen ja taloudellinen yhteistyö, liittolaisuudet ja diplomatia ovat pienen maan olemassaolon edellytys.”
Erinomainen kiteytys.
Toki hatunnosto Huhtasaarelle. Hyvin päässyt esille tuomaan omat mielipiteensä ja varmasti näin lienee myös jatkossakin. Li Andersonin kanssa median suosikkeja. Me tarkkailijoina teemme sitten omat johtopäätöksemme. Toivotaan että eri medioissa tulee jatkossa paljon esiintymisiä ja keskusteluja, missä Huhtasaarikin pääsee näyttämään todellista osaamistaan. Tähän saakka se on ollut mielestäni hakusessa. Sananvapaus on hieno asia.
Ilmoita asiaton viesti
”EU edistää ja kiihdyttää globalisaatiota. EU ei edistä paikallista päätöksentekoa, vaan on paikallisen päätöksenteon vastakohta. Pelkkään EU:n takertumalla emme kykene turvaamaan suomalaisten turvallisuutta ja kriittisiä etuja”.
GLOBALISAATION AIKA ON OHI TULEVAISUUDEN MAAILMANJÄRJESTYKSESSÄ
Globalisaation aika on ohi, kun Yhdysvaltain mahti murenee – ja silloin on tapana rytistä
Brittitaloustieteilijä Stephen D. Kingin kauhutarinassa kansat halajavat takaisin kansallisvaltioiden kotoisaan huomaan.
Yhtenä syynä on Amerikka-vetoisen maailmanjärjestyksen päättyminen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005328592.html
Ilmoita asiaton viesti
Eurokapitalismi olisi osuvampi kuvaus…mutta minkäs teet,kun osa asioista voidaan jättää huomioimatta.
Ilmoita asiaton viesti
”Eräs Iso-Britannian EU-eron keskeisimmistä syistä oli kansalaisten vahva tahto pitää suvereniteetista kiinni. Sikäläinen media keskusteli asiasta molemmilta laidoilta. Britannia antoi kansalaistensa päättää”
Poliitikot päättivät siirtää Suomen suvereniteetin EU:n haltuun kysymättä asiassa kansalaisten mielipidettä. Olisiko jo aika ottaa kansan mielipide myös huomioon, suomalaisten osuus viidensadan miljoonan asukkaan EU:ssa on mitättömän pieni, ja se näkyy ja tuntuu jokapäiväisessä elämässä kun päätösvalta on Brysselissä.
Ilmoita asiaton viesti
HS:n Sami Sillanpää (linkki) yrittää toki parhaansa:
”Poliittinen ja taloudellinen yhteistyö, liittolaisuudet ja diplomatia ovat pienen maan olemassaolon edellytys.”
—
Mikään ei estä pientä maata hyödyntämästä yhteistyötä, erilaisia liittolaisuuden/ sopimuksellisuuden muotoja ja viisaan diplomatian käyttöä, eikä EU-jäsenyys suinkaan ole sellaisen toiminnan menestyksen tai maan olemassaolon ehto.
Sillanpää unohti Islannin, Sveitsin ja Norjan, jotka kaikki ovat moninaista yhteistyötä harjoittavia pieniä maita, mutta toimivat silti EU:n ulkopuolella. Norja ja Islanti ovat lisäksi. NATO:n jäseniä, mutta Sveitsi ei.
Ihme, että Hesarin (Sillanpään) kiilusilmäinen agenda ei vieläkään kykene sisäistämään tätä.
Ilmoita asiaton viesti
EU:n aikaa Suomi on mennyt alaspäin kaikilla mittareilla mitattuna ja olemme pudonneet jo pohjoismaisessa vertailussa eri viitetyhmään. Euro on luonnollisesti pahin rasitteemme ja komission sekä EKP:n määräysvallassa hallituksella ei ole mitään työkaluja nostaa talouttamme.
Ilmoita asiaton viesti
”EU:n aikaa Suomi on mennyt alaspäin kaikilla mittareilla mitattuna”
Tämänhän joku taannoisessa keskustelussa lyttäsi niin ettei Makkosella ollut mitään sanottavaa asiaan. Jonka jälkeen Makkonen kirjoittaa että ”EU:n aikaa Suomi on mennyt alaspäin kaikilla mittareilla mitattuna.”
Onko teillä siellä vuoro vaihtunut?
EDIT:
Tuollahan Makkonen saikin vastauksen.
http://jaga.puheenvuoro.uusisuomi.fi/240920-hiukan…
Ilmoita asiaton viesti
Makkonen jauhaa tuota uskomustaan ikuisesti faktana, vaikka sen kuinka monesti hänelle todistaisi vääräksi lukuihin ja muihin mittareihin perustuen. Jos haluaa uskoa johonkin niin ihminen kykenee helposti välttämään näkemästä uskonsa ja reaalimaailman ristiriidan.
Ihan yhtä turha on kertoa presidenttiehdokas Huhtasaarelle, ettei jumala sittenkään luonut maailmaa kuusituhatta vuotta sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Yritä todistaa jollakin mittarilla Suomen nousseen EU aikana? Aloita vaikka velkaantumisesta, työttömyydestä, ruokajonoista, palveluiden kattavuudesta, ym. ym.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen velka suhteesa bkt:n on laskenut vuodesta 1995.
Ai niin mutta sehän sinulle kerrottinkin tuolla, kuten moni muukin mittari.
Ilmoita asiaton viesti
Tuokin kallis pankkikriisi johtui EU:sta, oltiin sidottu kokeeksi markkamme Euroopan yhteisvaluuttaan, ecuun ja pieleen meni. Yksi valuutta ei sovi erilaisille talouksille.
Ilmoita asiaton viesti
Siltäkö näyttää? :))
http://findikaattori.fi/fi/44
Ilmoita asiaton viesti
Siltä näyttää:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkin…
Ja tämä oli siis vastaus Makkosen kysymykseen ”Yritä todistaa jollakin mittarilla Suomen nousseen EU aikana? Aloita vaikka velkaantumisesta…”
Todistettu.
Ilmoita asiaton viesti
Todistin että tuokin lyhytaikainen velkapiikki johtui Euroopan yhteisvaluutasta, mutta korjautui nopeasti Suomen Pankin devalvoitua markan. Tämän jälkeen Suomen talouskasvu oli nopeaa. Missä EU siellä ongelma.
Ilmoita asiaton viesti
Äläs siirtele maalitolppia. Kysyit mittaria esimerkiksi velkaantumisesta EU-aikana, sinulle annettiin sellainen. Valtionvelka suhteessa BKT:hen on laskenut vuodesta 1995, et sinä Makkonen sitä voi kiistää.
Ilmoita asiaton viesti
En siirrä tolppia koska EU:n syytä tuokin järjettömyys oli.
Ilmoita asiaton viesti
Eli se että valtion suhteellinen velkaantuminen on nyt pienempi kuin -95?
Annat nyt liikaa kredittiä EU:lle. Siinä ja Eurossa mukanaolo on tietenkin luonut puitteet, mutta kotimaiset yritykset ja osin kotimaiset poliittiset toimet ovat tuon aikaansaaneet.
Joka tapauksessa kysyit ja sinulle vastattiin, kumma kun ei kelpaa.
Ilmoita asiaton viesti
Olisko tuohon julkiseenvelkaan syy ehkä jo-92 lähtien? Kun kuntien valtionosuuksia leikattiin rajusti.Jatkettiin ”Jonoihin” asti.Petattiin ”valinnanvapautta ja SOTEA?
Muuten kuntalehti kyseli:”Mihin on hävinnyt 800 milj.koulusäästöistä?
Kun kouluja on lakkautettu -92 lähtien.
Ilmoita asiaton viesti
Vuoteen -95 vertaaminen on siinä mielessä erikoista, että juuri tuolloin Suomea reivattiin eurokuntoon. Sen seurauksena oli tosin jättimäinen lama.
Ilmoita asiaton viesti
”Presidentinvaalikampanjassani haluan tehdä tilaa kriittiselle ja asiapohjaiselle EU-keskustelulle ilman, että sitä yritetään väkisin hiljentää leimakirveillä. Leimakirveet eivät ole keskustelua, saati argumentteja.”
Toivoisin itsekin samaa. Tämäkin blogi osoittaa vain juurikin sen miten laadukasta se keskustelu on. Luodaan ihmeellisiä mielikuvia pahasta EU:sta, joka haluaa tuhota Suomen ja suomalaiset. Ja mikä ihme tämäkin ”EU ei ole ensisijaisesti suomalaisten asialla vaan globaalien jättiyritysten asialla”-väite on?
Uskottava ja asiapohjainen EU-kriittisyys tarttuisi tässä tilanteessa niihin asioihin, jotka EU:ssa ovat huonosti ja pyrkisi ensisijaisesti nostamaan niita esiin ja korjaamaan ne. Nyt tämä vaikuttaa enemmänkin edelleen siltä tyhjänpäiväiseltä populismilta joka alkaa kyllästyttämään ihan todella.
Ilmoita asiaton viesti
Totta. Ihmettelin tuota samaa kohtaa suuryrityksistä. EU:han nimenomaan on pystynyt pistämään Applen, Googlen ja Facebookin tapaiset suuryritykset ahtaalle laittaessaan EU:ta koskevia määräyksiä voimaan. Paljon paremmalla menestyksellä kuin mitä yksikään yksittäinen maa olisi voinut tehdä.
Huhtasaari on laitettu Putinin asialle.
Ilmoita asiaton viesti
”EU ei ole ensisijaisesti suomalaisten asialla vaan globaalien jättiyritysten asialla”-väite on?”
Jos todellisuutta kyselet niin ensinnä mainitsisin ylikansallisten yhtiöiden verovapauden eli agressiivisen verosuunnittelun ja toiseksi veronmaksajien pakottamisen sijoittajien takuumiehiksi pieleen menneissä bisneksissä kuten Kreikan velkaannuttamisessa. Pienet yritykset on ajettu ahtaalle tai konkurssiin vaatimalla kalliita EU-sertifikaatteja ja kilpailuttamalla suuria kokonaisuuksia. Tässä nyt esimerkin vuoksi negatiivista EU todellisuutta.
Ilmoita asiaton viesti
Noniin. Nyt päästiin jo selkeästi lähemmäksi sitä mitä hain. Piti ihan ensimmäistä kertaa suositella Makkosen kirjotusta. Heti alkaa kuulostamaan edes vähän uskottavammalta. Siitä kun Huhtasaari tarttuisi vaikka nyt tuohon miten EU-sertifikaatit ovat vaikuttaneet pienyrityksiin, kirjottaisi siita yhden pitkän kattavan kirjoituksen ja käyttäisi vaikka asian tehostamiseksi esimerkkinä pari ihan konkreettista tarinaa, niin ymmärtäisi tämmönen EU myönteinen vihreä idioottikin, että EU:ssa on huonojakin puolia. Hetihän se teksti menisi tylsemmäksi, mutta jos politiikka ja poliittiset asiat alkavat viihdyttää, niin silloin onkin jotain pielessä.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen hallitus ei saa edes oikeuskanslerin virkaa täytettyä. Oikeuskansleri on ainut henkilö joka valvoo ministerien tekemisien lainmukaisuutta. On ihmeellinen meno tässä maassa. Pahempaa melkein kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Ilmoita asiaton viesti
Sami Sillanpää on oikeassa todetessaan, että Suomen on hyvä kuulua EU:n piiriin pohjoisena pikkuvaltiona NATO:n ulkopuolella.
Toki myös vikoja ja parannettavaa EU:ssa löytyy, eikä kaikkia jäsenmaita voida varmasti painostaa samaan muottiin federalistien haaveista riippumatta. Tämä olisi hyvä tunnustaa jo heti aluksi. Brexit tästä varsin hyvänä esimerkkinä.
Unionissa on häiritsevää selvä Saksan ja Ranskan hegemonia muiden maiden yli, joka murentaa unionia sisältäpäin niin EU:n, kuin myös EMU:n päätännässä varsin selvästi. Kansallisista ja kaupallisista eduista on pidetty kiinni vaikka viime kädessä sopimuksia rikkomalla.
Oma lukunsa sitten on se avuttomuus ja vastuuttomuus, joka ilmeni v. 2015 tapahtumissa niin EU:n ulkorajoilla ja sen seurauksena sisärajoillakin – myös Suomessa. Aiemmista sopimuksista ei pidetty kiinni, vaan ihmisvirta pääsi kulkemaan ilman kontrollia halki koko EU:n alueen aina Suomen Lappiin asti.
Ilmoita asiaton viesti
Globaali pääoman voitot ovat yksityisiä, EU pankkien tappiot sosialisoidaan veronmaksajien maksettavaksi.
Putin asialla oleva Natomaa Islanti ei tähän suostunut ja tappiot jäivät sijoittajille.
Ilmoita asiaton viesti
Hienoa, että joku nostaa esiin näin selkeän todisteen siitä, että EU:ssa valtiot ovat itsenäisiä ja vapaita omaan päätöksentekoon.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen tulisi liittyä jäseneksi Natoon ennen mahdollista EU jäsenyyden lopettamista.
Ero EU:sta ilman Nato jäsenyyttä olisi varma tie Putinin Venäjän etupiiriin.
Minkälaista uutta YYA-sopimusta Huhtasaari on kaavaillut Suomen ja Venäjän välille?
Ilmoita asiaton viesti
Onhan meillä ”puolustussopimus” Yhdysvaltain ja Britannian kanssa. Vaikka erottaisiin EU:sta niin emme olisi yksin ”alastomana” Putinin armoilla.
Ilmoita asiaton viesti
Luuletko, että USA tai Britannia pystyy estämään Suomen kaatumisen Putinin sylkkään?
Ilmoita asiaton viesti
Oliko puhe kun olit Soinin kanssa USA miten Nato voisi lopettaa nuo terrori iskut viattomiin siviileihin ? Kuten nyt Espanjassa.
Alkaa olla isompi uhka kuin Venäjä.
Senhän ei tarvitse enää edes laukaustakaan ampua kun maa on jo myyty rahalla Venäläisille 2000 luvulla.
Vain SDP edustaja teki kyselyn eduskunnasta Venäläisten maakaupoista.PS ei ollut yhtään huolissaan niistä.
Ilmoita asiaton viesti
Puhua ja kirjoittaa voi mitä vaan, ja onhan se ihan kiva, että edes fanaattisimmat fanit täällä ovat blogistin kanssa samaa mieltä.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikissa kyselyissä Suomalaiset haluavat olla EU:n jäseniä, ja kannatus on vakaata.
Eli kirjoittakaa ja meuhkatkaa vaan, mutta tällä hetkellä Halla-Aho ja Huhtasaari opetuslapsinenn elää siellä paljon mainostamassaan pienessä kuplassa.
Olkaa rauhassa keskenänne, ja jatkakaa näitä kirjoituksia, nämä ovat hyviä siinä mielessä, että näkee oikeasti kuinka pihalla jotkut on, vähän sama kuin Trumpilla jenkeissä, aina toivoo lisää ulostuloja, että kansa oikeasti näkee miten älyttömiä voi joku kirjoitella.
Ilmoita asiaton viesti
”Esimerkiksi presidenttiehdokas Laura Huhtasaari (ps) ei usko edes evoluutioon eikä tieteen tuloksiin. Sellaiselle ihmiselle ei pitäisi missään nimessä antaa suunvuoroa”, sanoi Pentti Linkola Helsingin Sanomien haastattelussa.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikka Linkolaa arvostankin, niin minusta ”usko” evoluutioon tai ”usko” luomiseen ovat molemmat nimenomaan uskon asioita.
Evoluutio uskossa, ”ensin oli tyhjyys, minkään olemattomuus”, joka sitten räjähti ja laajeni millisekunneissa maailmankaikkeudeksi. Eikö tässä ole jo heti äärimmäinen ristiriita? Miten tyhjyys, olemattomuus, voi räjähtää!???
Ilmoita asiaton viesti
Nyt sekoitat alkuräjähdysteorian evoluutioteoriaan. Evoluutioteoria on se Darwinin kehittämä juttu, joka selittää, miten eri lajit kehittyvät luonnonvalinnan kautta.
Ilmoita asiaton viesti
Noinkin voi päätellä, mutta tarkoitinkin ”tieteen” tietämättömyyttä elämän perusasioista, vaikka se väittää toista. Kyseessä on siis usko, ei tieteellinen tosiasia!
Eikö tieteen pitäisi siis yksinkertaisesti todeta, että emme tiedä, emmekä luultavasti tule koskaan tietämäänkään!
Ilmoita asiaton viesti
Perusasioista tietämätön on lähinnä tämä porilainen blondivitsi joka luulee että evoluutioteoria on uskonasia ja kreationismi vakavasti otettava tieteenlaji.
Ilmoita asiaton viesti
Vakavasti otettavia ”tieteenlajeja” voi olla, ja onkin paljonkin, joilla ei ole minkäänlaista merkitystä elämälle eikä todellisuuspohjaa, mm. taloustiede. Silti joku kehtaa niitä tieteeksi kutsua.
Mutta, asiaan. Laura on puhtaasti suomalaisten asialla ja kiitokset siitä hänelle. Jatka samaan malliin!
Ilmoita asiaton viesti
Laura on taikauskon ja hölynpölyn asialla. Kyllä me suomalaiset ansaitsemme parempaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreät ovat taikauskon, hölynpölyn ja kaiken rappeuttamisen asialla. Oli se sitten energiatuotanto, talous tai eettiset arvot.
Ilmoita asiaton viesti
Kappas vaan, Laura ei ole ketjun ainoa blondivitsi. Arto sen todistaa: sisäinen blondius on tärkeintä.
Ilmoita asiaton viesti
””Esimerkiksi presidenttiehdokas Laura Huhtasaari (ps) ei usko edes evoluutioon eikä tieteen tuloksiin. Sellaiselle ihmiselle ei pitäisi missään nimessä antaa suunvuoroa”, sanoi Pentti Linkola Helsingin Sanomien haastattelussa.”
Pentti Linkolan kaltaiselle ekofasistille ei tulisi antaa missään nimessä suunvuoroa!
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on vain niin hauskaa, kun usein persut ovat sitä mieltä että Linkola on ”ainoa oikea vihreä” ja ”ajattelee ihan samalla tavalla kuin persut”. Vaikka se ei ole vihreä ollenkaan eikä liioin ajattele kuten persut.
Ilmoita asiaton viesti
Eurososialismi? Kannattaa tarkastaa sanakirjasta sosialismin ja federalismin ero. Se on nimittäin aika massiivinen.
Sami Sillanpään kirjoituksesta, EU ei tarjoa minkäänlaisia turvatakuita ja on turvallisuuspolitiikassa täysin kädetön, kuten Ukrainan kriisi osoitti. Putin toki tietää tämän. EU:n turvallisuuspolitiikan heikko uskottavuus heikkenee vielä entisestään Brexitin myötä.
Ainoa tapa palauttaa uskottavuus koko EU-projektiin on tehdä täyskäännös Merkelin politiikkaan nähden ja muuttaa komission valintaa siten, että komissaareilla on vaaleissa saatu mandaatti.
Ilmoita asiaton viesti
”EU ei tarjoa minkäänlaisia turvatakuita ja on turvallisuuspolitiikassa täysin kädetön, kuten Ukrainan kriisi osoitti.”
Ei Ukraina kuulu EU:hun.
Ilmoita asiaton viesti
EU:n turvallisuuspolitiikan heikko uskottavuus heikkenee vielä entisestään Brexitin myötä.
Turvallisuus heikkeni erityisesti Englannin osalta, mutta tietenkin myös Euroopan osalta yleensä.
Kun heikko EU on hävinnyt Putinille, sen jälkeen kun Putin on ensin repinyt EU:n kokonaan hajalle, sekä EU:n että myös Euroopan valtiot sisäisesti, rahoittamillaan äärioikeistolaisilla populistisilla liikeillä, Englantia ei suojaa sen jälkeen Putinin invaasioilta muu kuin Englannin kapea kanava.
Trumppilainen USA huolehtii vain omista asioistaan, eikä piittaa enää Euroopasta tai Korealaisista mitään. Oma vika, mikseivät aijoissa nostaneet puolustusmenojaan.
Amerca first, always first.
Ilmoita asiaton viesti
Suomella on itänaapurin kanssa yhteistä rajaa noin 1340 kilometriä. On hyvä, että se on myös EU:n rajaa. Se tulee konkreettisesti esille raja-asemilla liehuvissa EU:n lipuissa Suomen lipun rinnalla.
Minulla on kaksi täysi-ikäistä poikaa (armeijan käynyttä miestä). Äänestin aikanaan EU:n puolesta juuri sen vuoksi, että he eivät joutuisi seuraamaan isoisänsä jalanjälkiä sotateillä. Isäni oli mukana aina suojajoukkotaisteluista lähtien Talvisodassa ja sitten myöhemmin Jatkosodassa. Itselläni ”liippasi läheltä” Tšekkoslovakian miehityksen yhteydessä vuonna 1968 varusmiespalveluksessa. Lomat peruutettiin. Entinen työkaverini kertoi vuosikymmeniä myöhemmin joutuneensa lähtemään rajalle ”kovat piipuissa.”
EU on kivi itänaapurin kengässä, mikäli sitä ajatellaan Aleksandr Duginin kirjaan liittyen.
Professori Aleksandr Dugin (isä kenraalieversti Gelij Dugin) on jo vuonna 1997 kirjoittanut kirjan The Foundations of Geopolitics: The Geopolitical Future of Russia. Kirjan kirjoituksessa ovat olleet mukana kenraalit Nikolai Klokotov ja Leonid Ivashov. Kirjaa käytetään oppikirjana Venäjän armeijassa.
Suomen suhteen suunnitelmia kuvataan näin:
Finland should be absorbed into Russia. Southern Finland will be combined with the Republic of Karelia and northern Finland will be ”donated to Murmansk Oblast”.
Itse asiassa Putin toteuttaa parhaillaan tämän oppikirjan oppeja Ukrainassa. Jos ette muuten usko, niin tutustukaa oheisiin linkkeihin.
Google:
Foundations of Geopolitics – Wikipedia
Aleksandr Dugin – Wikipedia
Ilmoita asiaton viesti
EU:lla on erittäin vahva ase: Yhteneväinen talouspolitiikka. Mitä enemmän energiasektorilla päästään omavaraisemmaksi, sitä kapeammaksi käy Venäjän uhitteleva mahdollisuus painostuksiin. Talous (ja erityisesti EU:n ostovoima ja teknologinen osaaminen) on se ”ase”, jonka merkitys maailmanpolitiikassa edelleen kasvaa. Sitä kunnioittaa Kiina, Intia, USA, Kanada jne. Jopa Iso-Britannia on sen huomaamassa. Venäjä (maan elinkeinoelämä kärkenä) tarvitsee paljon enemmän EU:ta kuin EU Venäjää. Tässä mielessä EU:n antama turvatakuu Suomelle ja muille siihen kuuluville maille ei ole mitätön. Kun tuota rajaakin sattuu olemaan jonniimoinen pätkä. On syytä pitää mielessä, että Suomen viennistä sisämarkkinoiden osuus (siis EU) on 59%. Ja potentiaalia on kasvattaa. Toki Venäjä on tärkeä kauppakumppani (vienti taitaa olla nykyisin 5 %:n luokkaa) ja potentiaalia on kasvattaa. Mutta maltillisesti ja poliittiset riskit tiedostaen.
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä enemmän energiasektorilla päästään omavaraisemmaksi, sitä kapeammaksi käy Venäjän uhitteleva mahdollisuus painostuksiin.”
EU:n suosittelemilla uusiutuvilla, tuulimyllyillä ja aurinkovoimallako Eurooppa tulee energiaomavaraiseksi? Ruskohiili on tietenkin yksi vaihtoehto, mutta siitä EU on luvannut rangaista.
Ilmoita asiaton viesti
Omavaraisuus on todellakin vielä pidemmän aikajanan päässä. Joten johdonmukaisempaa on puhua energiariippuvuudesta suhteessa Venäjään. Sehän on peräti kolmannes kaasun ja öljyn suhteen. Toki Krimin valtaus aukaisi silmät ja sen jälkeen on tapahtunut ja tapahtumassa paljon. Mm. Petri Sarvamaa on aihetta käsitellyt – mielestäni hyvin ansiokkaasti. EU:n ohella myös Naton sisällä energia-asioita pohditaan aikaisempaa intensiivisemmin.
Ilmoita asiaton viesti
Jo Kepu Santeri Alkiolla oli visio Euroopan USA liittovaltiot ja yhteinen raha.
lähde:
S.Alkio/historia
Nyt EU-maat ja Euro.
Ilmoita asiaton viesti
Tiedän suunnan, johon EU on menossa. Ja se ei ole hyvä suunta. Mutta EU-juna tuntuu puksuttavan eteenpäin sellaisella voimalla, että oksat pois. Jos EU ei ole Jumalan tekemisiä, niin siihen on vähintäänkin Häneltä suostumus.
Suomalaisilla oli 1995 mahdollisuus päättää EU:hun kuulumisesta, mutta nykyistä suuntaa ei vielä silloin ollut näkyvissä – ainakaan selvänä. Haluttiin silloin kuulua länteen kaiketi hinnalla millä hyvänsä.
Tuo hinta on todellakin ollut ”hyvä” Suomen myöntämine kaikkine pelastuspaketteineen ja takauksineen. Puhumattakaan vapaasta liikkumisesta seuranneista ongelmista.
Tätä seurannee vielä jatkuva päätäntävallan valuminen Brysseliin ja Unionin ongelmien yhä kasvava voimistuminen. Paras ratkaisu Suomelle olisi ollut pysyä Norjan, Islannin ja Sveitsin tavoin itsenäisenä, ja mennä Natoon 1990-luvun loppupuolella / 2000-luvun alussa.
Nyt sitten mennään näillä kohti perikatoa.
Ilmoita asiaton viesti
lainaus:
Suomalaisilla oli 1995 mahdollisuus päättää EU:hun kuulumisesta
Otappa EU sivuilta selvää mitä Suomi lupasi jo Kekkosen aikana .
Sivuilta löytyy EU- perustamisesta asti-40 luvulta aina näihinpäiviin asti tehdyt sopimukset.
Askel,askeleelta eri sopimuksilla kohti:EU ja Rahaliitto -EMU.
(Psst.Mistähän ETY-kokouksessa täällä-70 myös puhuttiin valtioiden päämiesten kesken? Arvaas?)
Ilmoita asiaton viesti
Kommenttiin 74. Turhaan selität. Nämä kommentit näyttävät olevan niin täynnä kiihkeää EU-uskoa, että ei sinne mikään järki ja selitys sekaan sovi. Tulee surullinen olo, kun lukee noita kommentteja. En tiedä mistä moinen sokeus oikein johtuu.
Ilmoita asiaton viesti
EU:ssa keskusteltiin jossain välissä EU- ja eurokritiikin kriminalisoinnista. Harmittavasti länsimainen Arvo Pohja taisi tulla esteeksi, mutta sitähän ollaan nyt murtamassa massamaahanmuutolla. Ehkä komission arvostelu on vielä joku päivä capital punishment.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä, ja meillä Suomessa eurokritiikki on aina ollut kiellettyä! Jo paljon ennen EU äänestystä kaikki kriittinen julistettiin pelotteluksi, impivaaralaisuudeksi tai yksinkertaisesti hölmöksi!
Miksi niin?
Koska kritiikkiin ei voitu millään järkevillä perusteilla vastata! EU kiihkoilijoille jäi vain valehtelu ja kriitikkojen mollaaminen aseiksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Mikä Laura sinulla on pielessä elämässä että sen takia pitäisi Eu;sta erota?”
Miksi esität kysymyksen henkilökohtaisena koska ongelma on että Suomella ja suurella osalla suomalaisista menee huonommin kuin itsenäisyyden loppuaikoina, silloin ihmisillä oli työtä ja tulevaisuutta, nyt epävarmuutta ja työttömyyttä. Rahaa ei ole edes ylläpitää infraa mitä itsenäisyyden aikana rakennettiin. EU:sta yritetään tehdä liittovaltio joka veisi lopunkin itsenäisyyden.
Ilmoita asiaton viesti
Huhtasaaren kannattaisi ottaa Makkonen vaalipäälliköksi alkaneeseen kampanjaan.
Ilmoita asiaton viesti
Makkonen on ainoa tämän ketjun sissi joka jaksaa teidän kanssanne vängätä mutta yleisesti ottaen ei todellakaan ole ajatustensa kanssa yksi vaan päinvastoin, puheenvuoron vakio persuvihaajien, aivopestyjen federalistien juttujen painoarvo on nolla katso ennemmin vaikka Laura Huhtasaaren tämän blogin face – jakojen määrää ..
Ilmoita asiaton viesti
Jakojen määrä 1800 ja suositusten 33. Varmasti tuplaantuvat. Mitäs niistä sitten pitäisi päätellä?
Ilmoita asiaton viesti
Somessa Huhtasaari kiinnostaa ja hänellä on ajatuksineen vahva tuki. Joten ’Makkosia’ on satoja, tuhansia joista mm. minä olen myös yksi. Joten tämän puheenvuoron vaikio dissaajien painoarvo on nolla, mutta toisaalta ei someakaan kuulu liikaa katsoa jää nähtäväksi miten Huhtasaaren presidentinvaalien kannatusprosentti tulee olemaan suhteessa a) puolueen nykykannatusprosenttiin, b)suhteessa jykyprosentteihin, ts. kuinka nukkavat motivoituvat Huhtasaaren taakse ja c)kuinka laaja kannatus on suomalaisten keskuudessa ylipäätään puoluerajojen yli median myllytyksestä huolimatta (tai sen takia)
Ilmoita asiaton viesti
”…painoarvo on nolla”. Anna nyt sentään jotain painoarvoa. Ilman meitä olisi blogi jo piilossa ja yksi ”Nolla” vähemmän jaetuissa. Kyllä presidenttiehdokas pitää sentään haastaa. Vaikka täällä puheenvuorossa. Kyllä Huhtasaari haastamisen arvoinen on. Eikö?
Ilmoita asiaton viesti
Jokaisen politiikon haastaminen on hieno juttu oli puolue ja oma mielipide ko. puolueesta sitten mikä tahansa. Haastamisen sijaan kuitenkin valitettavan moni keskittyy haistatteluun …
Joku voisi väittää, että Huhtasaari kirjoittaa juuri tälle alustalle kiusallaan, jotta koko kenttä saa hihitellä vakiokommentaattorien kommenteille, joten sikäli niillä on painoarvoa toisaalta taas yhä vuonna 2017 ei somea kannata vieläkään liioitella vaikka perussuomalaiset puolueista eniten täällä bittimaailmassa vaikuttavatkin sattuneesta syystä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei taida olla koko sinun PStynkäpuolueesikaan Huhtasaaren takana.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän naapurina kannattaa olla tervehenkisesti suomettunut.
Ilmoita asiaton viesti
Not
Ilmoita asiaton viesti
EU uskovaisilla tuntuu olevan kova luotto siihen, että EU pelastaa Suomen Venäjältä. En usko, että kun kova paikka tulee eteen niin EU maita kiinnostaa Suomen tilanne vaan kutakin maata kiinnostaa silloin heidän oma tilanteensa. Historia sen opettaa: Liittolaisuus puretaan ja solmitaan uudestaan yhdessä yössä riippuen siitä mikä on kunkin hyöty. Ainoa johon Suomi voi turvata on oma kyky puolustautua. Suomalaisilla näyttää vaan olevan edelleen niin paljon sinisilmäisyyttä ja alamaisuutta, että heitetään valta hallita itseään toisille ns herraskansoille ja uskotaan sinisilmäisesti, että kyllä he meistä huolehtivat.
Jos Suomi sijoittaisi EUn loputtomaan kaivoon uppoavat eurot omaan puolustukseen, se olisi mielestäni kaikista paras sijoitus. Tarvittaessa EU ja Natokin heittää Suomen kyllä karhulle, jos se on heidän omien etujensa mukaista. Laura tuntuu nyt antavan ainoan järkevän vaihtoehdon puolustuspolitiikassa muiden presidenttiehdokkainen nyökytellessä milloin minkäkin herraskansan suuntaan.
Go Laura!
Ilmoita asiaton viesti
Edelleen varsin aktiivisenä reserviläisenä luotan kyllä puolustusvoimiemme ammattilaisten näkemyksiin. Puolustusteknologiaa tarvitaan ja sen saamiseksi tarvitaan luotettavia kumppaneita. Ostoksiin tarvitaan rahaa ja elinkeinoelämän (viennin) tukea (jakelukanavana veronmaksajat) enenevässä määrin. Strategian muutos on valittu 90-luvun vaihteessa suunnalle mistä hankintoja tehdään. Yhteishankinnat EU: sisällä on kannatettava asia sekin. Myös painotuksia kuka hankkii mitäkin tulemme näkemään jatkossa enemmän. Pienillä valtioilla ei riitä resurssit. Venäjällä on valitettvasti nyt pitkä tie luottamuksen palauttamiseksi. Turvallisuuspuolella. Kauppa on asia erikseen. Vientiä lisää, että edes hieman tasapainottuu kauppatase siihen suuntaan. Osa tuloista voidaan kanavoida vaikka kertausharjoituksiin.
Ilmoita asiaton viesti
Taisin kirjoittaa EU:sta jotakin tällaista eilen:
”Oma lukunsa sitten on se avuttomuus ja vastuuttomuus, joka ilmeni v. 2015 tapahtumissa niin EU:n ulkorajoilla ja sen seurauksena sisärajoillakin – myös Suomessa. Aiemmista sopimuksista ei pidetty kiinni, vaan ihmisvirta pääsi kulkemaan ilman kontrollia halki koko EU:n alueen aina Suomen Lappiin asti”
Ilmoita asiaton viesti
lainaus:
sisärajoillakin – myös Suomessa
Totta. Siitähän vastasi koko ministerivaliokunta .Hallituksen ministerit yhdessä
Kepu 49,PS 39,Kok 38 hallituspuolueiden eduskuntaryhmän kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Laura kirjoitat :
Maailman vapain media, joksi Suomen mediaa kutsutaan, pönkittää EU:ta ja lyttää sen arvostelijat.
Tiedän yhden toimialan jossa Suomessa tehdään 100% vastoin EU:ssa sovittua ja media tukee, että asiaa ei muuteta ja lyttää täysin näkymättömiksi EU vaihtoehdon esiintuojat.
Toimiala on liikenne.
Meillä on voimassa poliittisesti lobattu ns Suomi on saari liikennestrategia mikä perustuu siihen että rannikkosatamat ovat meriliikenne viennin ja tuonnin kiinnepisteitä .
Ja siitä johtuen Suomi on vuodesta 2011 alkaen jättänyt noin 600 miljoonaa euroa sisävesiliikenteeseen budjetoimatta kun Suomi on tehnyt vuonna 2012 oman liikennepoliittisen selonteon jossa se edellyttää maantieliikenteen kasvua (viime vuonna 16%
https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?a100=99582,tekemällä )
EU: ssa jo vuonna 2011 sovittiin, että aloitamme yhteiset ponnistelut ilmasto ,energia ja kestävän kehityksen mukaisen liikenteen kehittäminen vähentämään maantieliikennettä, siirtämällä sitä raide ja vesiliikenteeseen.
https://ec.europa.eu/transport/themes/strategies/2… .
Meillä vaan ei ole vielä otettu ensimmäistäkään askelta edes yhteisten sovittujen liikennemääritelmien teossa, saati sitten että sitä olisi viety valtion budjetteihin ja tavoite ohjelmiin
https://ec.europa.eu/transport/modes_en
vaan toimitaan täysin päinvastaisen tavoitteen puolesta ,
eli
tehdään valtion toimesta kaikki mahdollinen jotta maantieliikennettä voidaan kasvattaa, jopa niin että ministeriön korkein virkamies julistaa ilman poliittisia ongelmia tai median häiriöitä että meille on otettu määritelmiin jo sisävesiliikenteen kehittämisen sijaan
https://impulssi.lvm.fi/2017/05/11/liikenne-ja-vie…
viestintä liikenteen määritelmiin ja budjetteihin kehittämiskohteeksi.
Ilmoita asiaton viesti