Suomalaiset odottavat, että vallanpitäjät pitävät heistä huolta
Osanottoni uhreille ja heidän läheisilleen.
Missä ovat hallituksen vakuuttelut, että nyt ryhdymme toimiin, jotta tämänkaltaiset hirmuteot eivät enää toistuisi? Missä on vastuunotto? Hallitus näyttää olevan huolissaan lähinnä vain kansalaisten vihastumisesta. Pelko ja viha ovat terveitä reaktioita, jotka ohjaavat ihmisiä suojautumaan uhka- ja vaaratilanteilta. On normaalia vihastua. Se on totta, että viha ei ratkaise mitään.
Tarvitaan konkreettisia toimenpiteitä. Niitä riittää, jos vain riittää kantti niiden toimeenpanoon. Suomi tarvitsee vahvan johtajan! Suomalaiset odottavat, että vallanpitäjät pitävät heistä huolta. Omien kansalaisten turvallisuudesta huolehtiminen pitää mennä kaiken muun edelle.
- Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet suljetaan palautuskeskuksiin ja sieltä on yksi tie ulos, pois maasta. (https://www.suomenuutiset.fi/savio-kielteisen-turvapaikkapaatoksen-saane…)
- Poliisit tekemään tehokasta ulkomaalaisvalvontaa, jotta täällä laittomasti oleskelevat saadaan poistettua maasta.
- Rajatarkastukset käyttöön.
- Turvapaikanhakijat käännytetään rajalta.
Vahvaa johtamista kuulostaisi paremmalta, kuin vahva johtaja.
Muutoin 5/5 teksti.
Ilmoita asiaton viesti
Laura, juuri tätä tarvitsemme! Voi Luojani, että rukoilen, että sinut valitaan tasavallan presidentiksi, että saadaan joku järjestys ja järki tähän maahan!
Kiitos, Laura.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi Luoja saa sentään päättää, valitseeko Lauran vai järjen…
Ilmoita asiaton viesti
Juho Joensuu, alatko toimimaan Järki nimisen ehdokkaan valitsijayhdistyksen asiamiehenä ?
Ilmoita asiaton viesti
Kuka sellainen vahva johtaja voisi olla?
Ilmoita asiaton viesti
Ei kukaan . Näkyy olevan ”muoti-ilmiö” ympäri Telluksen:
7 loukkaantunut sarjapuukotuksessa Länsi-Siperiassa
Poliisi ampui tekijän. Terroristijärjestö Isis on ottanut teon nimiinsä.
YLE/Ulkomaat19.8.2017
Pitäskö Putinin erota? Ja koko Duuman?
Mites se piplia sanoikaan? ”Yläkerta” antoi ihmiselle järjen päättää itse asioista.
Siitä asti tuo ihminen on heilunut aseiden kanssa. Keihäistä aina Mora-puukkoihin ja ampuma aseista lähtien.
Ei syödäkseen kuten eläin vaan tappaakseen muuten vain.
Ilmoita asiaton viesti
”Pitäskö Putinin erota?”
Ei tietenkään, eihän Putin ole kutsunut yhtäkään turvapaikanhakijaa asumaan taloonsa.
Ilmoita asiaton viesti
Joten olemme kai sitä mieltä että mikään tai kukaan ei pysty lukemaan ihmisen ajatuksi ja mitä hän voi tehdä?
Oli mamu tai turisti.Tai oman maan kansalainen.
Ilmoita asiaton viesti
Hirmuista ihmisten aliarviointia tasavallan presidenttiä myöden. Itse syystä vaietaan yhä, invaasioista, ja horistaan kauheita latteuksia. No nyt on nähty kuinka alas politiikkokin voi vajota koska on siinä vissi ero jos ’vain’ hukkaa & törsää verorahoja kuin selittelee Turun tapahtumia.
Ilmoita asiaton viesti
Näin juuri, ei sen monimutkaisempaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ja liitytään Nato:on.
Joka muuta väittää ei ole mikään patriootti.
Ilmoita asiaton viesti
Monta terroristia Nato on estänyt ?
Ilmoita asiaton viesti
Laura se osaa sitten pukea sanoiksi suomalaisen syvimmät tunnot… Tietää heti mitä pitää tehdä, eikä jää niin kuin istuva pressa ja hallitus pataluhtana ihmettelemään! Laura ei syyllistä kansaa kuten nykyiset valtaapitävät ovat juuri tehneet. On huutava vääryys että näin mahtavalla ja ahkeralla kansalla on luihut, vain omaa etuaan ajelevat hallitsijat.
Ilmoita asiaton viesti
Persut on aina -03-15 osannut puhua juuri sitä mitä kansa on halunnut kuulla.
Sitä sanotaan oppositio-politikoinniksi.
-Mitä taas sen toteuttamiseen käytännössä tapahtuu tuli kai selväksi persujen takinkäännöllä 28.5-15-heinäkuu-17 aikana.
Zorpakset ja meloonit vaihtui Kreikan III-tukipakettiin 86 Mrd.
Ja piikki ei mennytkään ”heti” kiinni ,vaan on yhä auki 2018 asti.
Kuten -09 Kepu,kok,rkp,vihr. oli sopinut.
Harmi kun eduskunnassa on muitakin puolueita.
PS 1- 7 kepu,kok,rkp,sdp,krst,vas,vihr.
Ja perustuslain mukaan eduskunnan enemmistö päättää.
-08 Presitentiltä vietiin valta.On enää mielipidevaikuttaja .Valtaa enää kuten Ruotsin Kallella tai enää Norjan Haraldilla.
Kätellä ja olla Suomen edustaja ulkomailla. Päätökset tekee eduskunta.
Ilmoita asiaton viesti
Kari Rajamäen (SDP) jälkeen Suomessa on ollut sisäministereinä kokoomuslaisia (Päivi Räsästä (KD) lukuun ottamatta) viimeisten 10 vuoden aikana.
Tulokset ovat nyt kaikkien nähtävinä…
Jokainen tulevissa vaaleissa Kokoomusta äänestävä äänestää nykymenon jatkumisen puolesta!
Ilmoita asiaton viesti
Näin se menee ja gallupit tukevat, että verenimijä -ja lahtaripuolue on aina vaan vahvoilla. Mitä hyödyttää täällä kirjoitella, jos mikään ei muutu.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Laura, tuumasta toimeen. Hyssyttelyt eivät enää auta, vaan on oikeasti ryhdyttävä toimenpiteisiin, jotta kansalaistemme turvallisuus taattaisiin jatkossa.
Olin talvella nuorimman tyttäreni kanssa Roomassa ja turvallisuuden tunnetta lisäsi, kun joka puolella poliisit olivat näkyvästi rynkkyjen kanssa vartioimassa, niin metrossa kuin kaduillakin.
Sama tervettä kansalaisten turvallisuudesta välittämisestä haluan Suomeenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Kävin jo 70- ja 80-luvuilla Neukkulassa. Siellä oli joka kadunkulmassa miliisipari. Oli kaipaamaasi ”tervettä kansalaisten turvallisuudesta välittämistä.”:-(
Tätä vai minkäkölaista johtajuutta kaipaat?
Ilmoita asiaton viesti
Kuten sanottua, lähes 4 miljoonan ihmisen kaupungissa järjestystä pidettiin näkyvästi yllä ja se lisäsi turvallisuudentunnettani.
Kaipaan johtajilta konkreettisia toimia kansalaisten turvallisuuden lisäämiseen, enkä mitään höpötyksiä olen shokissa tms. Johtajien pitää ennakoida nämä, eikä jälkeenpäin kauhistella, että voi herra jestas sentään, että miten tässä näin nyt pääsikin käymään.
Heillä on käytettävissään kaikki tieto, mutta kun taito ei riitä sen käyttämiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Rajat kiinni, eikä sisään ketään perinteisen suomalaisen ulkonäöstä poikkeavaa. Tälläkään keinolla ei kyllä saada jokaista terroristia kiinni, mutta olisipa kuitenkin jotakin tehty.
Jotenkin en jaksa uskoa, että me suomalaisten valtaenemmistö olisimme valmiit näin hulluun vaihtoehtoon! Eiköhän vain tyydytä tehostamaan tiedustelua, jotta saisimme nykyistä tehokkaammin ennakkotietoa mahdollisista uhkatekijöistä.
Sitä paitsi ei meillä kenelläkään ole mainitsemaasi ”kaikkea tietoa”, koska ihmisten pään sisään on kovin vaikea päästä edes kohdatessa. Jokaistako pitäisi kohdella ensin mahdollisena terroristina ja tappajana? Tällaista yhteiskuntaa en soisi mihinkään synnytettävän.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä sinä tiedät mitä suomalaisten valtaenemmistö ajattelee? Aika hullua sanoa, että tiedät mitä nukkuvat (40% suomalaisista) ajattelevat.
Tiedustelutietoa on ollut koko ajan, joten tuntuu käsittämättömältä nämä päättäjiemme shokki-kommentit. Itse kylläkin olen shokissa, että näin hataralla pohjalla kansalaisemme turvallisuus tällä hetkellä on.
Ilmoita asiaton viesti
lainaus:
Mistä sinä tiedät mitä suomalaisten valtaenemmistö ajattelee?
Kannattas kysyä isoiltapääomilta ja pankeilta. Kellä on rahat ja työpaikat.
Kannattas myös kysyä maatilayrittäjiltä ja elintarvikejalostamoilta .Jossa on myös työpaikat ja vientiä ulkomaille.
Mitä mieltä edm.on jos penneillä ja markoilla aletaan pelata. Puntaa,Jeniä,Dollaria,Euroja vastaan.
Vai myydäänkö sinkkiämpäreitä vain Venäjälle ja Trimpley mekkoja.
(Ei taitas enää onnistua ,rikkaimpia nykyään kuin suomalaiset)
Ilmoita asiaton viesti
Tuo ”rajat kiinni” tarkoittanee käsittääkseni paluuta rajamuodollisuuksiin ennen Schengeniä. Eli validien matkustusasiakirjojen vaatimista, joka on täysin normaali käytäntö maailmanlaajuisesti, sekä yleensä naapurimaista lappavien elintasoturistien pääsyn torppaamista ja varsinkin tämän joukon täysin vastikkeetonta, loppuelämän jatkuvaa elatusta varoillamme.
Näillä eväillä ei ”päiden sisään” tarvitsisi niin paljoa päästäkään tilanteen kohenemiseksi. Eikä ratkaisu olisi millään muotoa eristäytymistä tai ihmisoikeuksien vastaista.
Myöskään Suomen nykyinen muiden maiden politiikkaan sotkeutuminen EU:n, Nato-jäsenyystoiveiden ja muualla vaikuttavien kaikenlaisten kriisinhallinta-/nopean toiminnan joukkojen myötä on tehnyt maastamme kiinnostavan kohteen ääriaineksille.
Eipä ollut mainittavasti tällaisia murheita vuosikymmen…pari sitten, kun pitäydyimme neutraaleina, itsenäisinä ja enintään YK:n rauhanturvaoperaatioihin osallistuen.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa riittäisi se että kaupungeilla/Toreilla/kauppakeskuksissa näkyisi edes silloin tällöin poliisikaksikko partioimassa.. KÄVELLE! Ei autolla! Vaan jalkaisin! Otetaan vaikka Kuopiontori esimerkiksi.. Kesäisin paaaljon ihmisiä, sinne vain sekaan parevaljakko! Ei paljon ketään haittaisi, päinvastoin!
Ilmoita asiaton viesti
Nimenomaan näin. Poliisin tulisi jalkaantua ihmisten joukkoon, jolloin tarvitessa olisi heti saatavilla.
Ilmoita asiaton viesti
-07 lähtien
PORA I-II-III
Poliisien säästöohjelma ,julkisenpuolen säästöt.
Tästä voi myös .PS kansanedustajat kertoa enemmän .Istuivathan he myös Hallinto-valiokunnassa ym.valiokunnissa tuolloin.
Ilmoita asiaton viesti
”3.Rajatarkastukset käyttöön.
4.Turvapaikanhakijat käännytetään rajalta.”
Suomen ja Ruotsin välillä ei ole ollut rajatarkastuksia yli 60 vuoteen. Olisi aikamoinen orwellimainen takapakki ottaa ne nyt käyttöön.
Ei turvapaikan hakijoita pidä käännyttää rajalle, jos ne tulevat suoraan Suomeen, vaan silloin pitää tutkia heidän turvapaikkatarpeensa kansainvälisten sopimusten mukaisesti. Jos he saapuvat schengenalueelta, niin periaatteessa heidän tilanteensa on tarkistettu jo Schengenin ulkorajalla. Jos näin ei ole menetelty, Suomen kannattaa myötävaikuttaa EU:n sisällä Schengenin rajatarkastusten tehostamiseen.
Mutta mitä tekemistä tällä on marokkolaisen ”turistin” tekemisillä Suomessa?
Ilmoita asiaton viesti
Rajojen sulkeminen on vaihtoehto muiden vaihtoehtojen joukossa, vaikka se on hyvin epätodennäköistä. Tämä ratkaisu ei olisi kestävä pitkässä juoksussa.
Ilmoita asiaton viesti
Kommenttiin 14. Mediassa kirjoitetaan, että Tukholmassa tarkistetaan kaikkien paperit, jotka ovat tulossa Suomen laivoilla sinne päin. Onko huhua vai totta? Ranska ei ota Italiasta yhtään paperitonta.
Schengen on käytännössä kuollut kirjain ja jokainen maa toimii omien etujensa mukaisesti, myös EU:ssa.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsiin tullessa ei laivoilla kysytä papereita, mutta Ruotsista lähdettäessä täytyy paperit näyttää, jotta pääsisi laivaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole tälläistä tilannetta ollutkaan 60-vuoteen tai oikeastaan koskaan Suomen historiassa… Joten emme voi palata minnekkään.. Vaan tehdä mitä nykyaika vaatii! ja se vaatii että alamme katsomaan tarkemmin ketä tänne tulee! Ja mitä tekevät!
Ilmoita asiaton viesti
Vastaus kommenttiin #10:
On järkevää muuttaa toimintatapoja tilanteen muuttuessa.
Ilmoita asiaton viesti
#10 ”Suomen ja Ruotsin välillä ei ole ollut rajatarkastuksia yli 60 vuoteen. Olisi aikamoinen orwellimainen takapakki ottaa ne nyt käyttöön.”
Joo, mutta kiitos EU:n ja Suomen maailmaa syleilevästä politiikasta (erityiskiitos mamma-Merkelille ja Suomessa Pipilälle) niin ajat muuttuvat. Ja kun tieten tahtoen on tehty Euroopasta (ja Suomesta) väkivaltainen helvetti niin asian ratkominen vaatii uusia keinoja. Kun mm. pohjoismaat Suomi mukaan luettuna ovat väen väkisin halunneet tuhota ”Impivaaransa” niin sillon pitää käyttää tiukkoja keinoja että saadaan se ”Impivaara” takaisin. Asun näet ennemmin ”Impivaarassa” kuin paikassa jossa saa kokoajan olla kattomassa että millon iskee miekkamies, millon scania tai millon jopa pommit paukkuu. Suomi avasi rajansa apposen avoimeksi 2v sitten ja nyt on raiskailujen sun muiden lisäksi myös tällaista kansainvälisempääkin äksöniä tarjolla. Toki jos sitä haluaa niin sitten ei pidä asioille tehdä mitään. Minä sen sijaan kannatan Huhtasaaren ehdotusta täydestä sydämestäni koska itse en tällaista äksöniä kaipaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Asun näet ennemmin ”Impivaarassa” kuin paikassa jossa saa kokoajan olla kattomassa että millon iskee miekkamies, millon scania tai millon jopa pommit paukkuu.”
Tuollainen kannanotto osoittaa konkreettisesti kuinka ikävää on mässäilevä tiedonvälitys levittäessään virheellisiä käsityksiä suuren yleisön keskuuteen.
Impivaaran aikoihin rikollisuus, myös henkirikokset, olivat Suomessa korkeammalla tasolla kuin nykyään. Itse asiassa henkirikollisuus on Suomessa alentunut vuosi vuodelta. Jonain päivänä tulevaisuudessa Suomesta saattaa tulla miltei yhtä turvallinen kuin Ruotsista, jossa henkirikosten määrä on vielä alhaisempi väkilukuun suhteutettuna.
Ilmoita asiaton viesti
Noi lukemat OLI alentumassa. Mutta nytpä taitaa räjähtää taas nousuun. Raiskauksethan on jo räjähtäneet. Etenkin Ruotsissa. Ja murhailut myös. Mm. kranaatti-iskujakin on pelkästään Malmössa ollut alkuvuoden aikan keskimäärin joka toinen päivä. Ja Malmön poliisi on kusessa murha-aallon takia koska niillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tutkia niitä kaikkia kunnolla. Tätäkö haluat Suomeenkin? Ilmeisesti.
Ilmoita asiaton viesti
näin!
Ilmoita asiaton viesti
Mitäpä näit?
Ilmoita asiaton viesti
… näkyjä…
Ilmoita asiaton viesti
Toistanpa oman kommenttini Arton blogiin täällä Lauran blogissa.
Ei tämä olisi tämän monimutkaisempaa. Puuttuu vain tahtotila!
Miksi Suomessa ei:
– ole perustettu luovutuskeskuksia kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneille?
– miksi poliisi ei ole suorittanut ulkomaalaisvalvontaa löytääkseen laittomasti maassa olevat? He päinvastoin ovat saaneet vapaasti esitellä kielteisiä päätöksiään Rautatien torin leirillä.
– miksi Suomen asiaan vaikuttavat viranomaiset (Sipilä, Risikko, Soini) sallivat tämän löperöinnin ja vetoavat EU: hun? Sehan ei ole pitänyt alkuunkaan kiinni sopimuksistaan (Schengen ja Dublin) mutta ei kai Suomen tarvitsisi toistaa samoja virheitä?
Alamme olla melko syvällä suossa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyviä kysymyksiä, joihin ei oikein ole saatu vastauksia. Oletan, että poliitikkoja pelotellaan ja kiristetään, näin on tapahtunut saksassa.
Ilmoita asiaton viesti
Minäkin oletan, että painostus tulee EU: n taholta.
Mutta mielestäni Suomi voisi siitä huolimatta vetää itsenäisempää ja tiukempaa linjaa. Esim. taakanjakopakolaisten osalta Suomi taitaa olla jo n. 60 prosentissa toteutuksessa, Saksa vain muutamissa prosenteissa.
Ilmoita asiaton viesti
Voisihan nämä luovutuskekukset vuokrata Virosta, siellä on Rummun ja Paterein vankilat vapaana.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Laura tietää. Tämä nykyinen hallitus on saamaton.
Ilmoita asiaton viesti
Siellä nuo istuivat itsekin pari vuotta saamattomina.
Ilmoita asiaton viesti
On vielä tehtävät töitä, jotta omasta linjasta tulee valtavirtaa. https://yle.fi/uutiset/3-8447431
Ilmoita asiaton viesti
Kuinka paljon olisit valmis presidenttinä rikkomaan kansaivälisiä sopimuksiamme keinolla millä hyvänsä?
Ilmoita asiaton viesti
”Perustavoitteemme on Suomen itsenäisyyden ja riippumattomuuden turvaaminen kaikissa olosuhteissa ja sen myötä huolenpito kansalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Tämä kulkee kaiken muun edellä.”
– Urho Kekkonen
Ilmoita asiaton viesti
Ai, takaisin Kekkosslovakiaan. Neuvostoliitto ja rautaesirippu lakkasivat jo olemasta. Kylmää sotaakaan ei ole siinä mitassa kuin joskus Breshnevin aikoihin.
Ilmoita asiaton viesti
UKK-päivät 2009
M.Kiviniemi:
-Jälkiviisaudessamme voimme unohtaa historialla olevan aina ulottuvuutensa omassa ajassaan ja menneisyydessä. Poliittisia ratkaisuja ei pidä irrottaa omasta ajastaan.
-Oman kansallisen historiamme näkökulmasta mielenkiintoinen ajanjakso tästä viitekehyksestä on vuodet 1975 – 1995, kehitys ETYK-Suomesta EU-Suomeen.
– Kauppatie länteen oli Kekkosen työlistalla 1950-luvulta ja Efta-vapaakauppasopimuksesta alkaen.
-Tuon ajanjakson läpikäyminen ei olisi vain Suomen ulkopolitiikan ja kansainvälisen aseman tutkimusta. Se olisi myös yhden sukupolven arvojen ja maailmankuvan hahmottamista eurooppalaisessa muutoksessa.
– Mielestäni voi sanoa, että
-Suomi eteni ETYKistä EU-jäseneksi Kekkosen virittämällä visiolla.
-Kekkonen tiesi, mihin kuulumme ja mihin meidän pitää suuntautua.
Onko Historian lukeminen MSP/PS unohtunut tuolta ajoilta? Eikö edes edel.Pj ”valaissut” siitä?
Ilmoita asiaton viesti
Aina naurattaa kansainvälisten sopimusten mainitseminen ja niiden rikkominen, vaikka luetelluissa toimintaehdotuksissa mikään ei rikkoisi kansainvälisiä sopimuksia. Sitä se on, kun levy jää päälle, eikä ole muuta sanottavaa.
Ilmoita asiaton viesti
Siinä se on mainittu Huhtasaaren yllä antamassa linkissä. Naureskele nyt loppupäivä sitä.
Ilmoita asiaton viesti
Sinusta presidentti ja Halla-ahosta sisäministeri, onhan siinä muutama mutka matkassa.
Ilmoita asiaton viesti
On töitä on .Esim.PS ollessa hallituksessa . Oliko kunnilta ja valtiolta vähennetty -07 lähtien virkamiehiä tuhansia?
Miksiköhän poliisien ja maahanmuuttovirastossa turvapaikkahakemukset on viivästynyt?
Oikein.Samoin kuin Kelan toimeentulotuet viivästy tammikuu-huhtikuun ajan.Virkailijoita oli liian vähän.
Tuliko laskuvirhe säästötoimissa edm.virastojen kohdalla?
Ilmoita asiaton viesti
Huhtasaaen valinta, mitä ei onneksi tule tapahtumaan, on terroistien ”märkä uni” Juuri vastakkain asetteluun terroristit pyrkivät ja siihen Huhtasaaren tapaiset, no, jääkön sanomatta, ovat ns. ”hyödyllisiä idiootteja”
Ilmoita asiaton viesti
Onko terroristien ”märkä uni” laajennetut rajakontrollit ?
Tämä on uutta tietoa…
Etusivu uusiksi !
Ilmoita asiaton viesti
Kertokaa minulle missä terroristit on sanonut että he tätä tahtovat? Tai oikeastaan mitään mutta tahtovat kuin nitsata muita ideologiaa olevia?
Ilmoita asiaton viesti
Arto:
” terroristit pyrkivät ja siihen Huhtasaaren tapaiset, no, jääkön sanomatta, ovat ns. ”hyödyllisiä idiootteja”
-rasistit??
Arto, tavallisesti kirjoitat järkeviä kommentteja mutta tämä alittaa reilusti oman tasosi.
Olen pettynyt sinuun.
Ilmoita asiaton viesti
Reino:
”Rasistit” ei ollut se sana joka oli mielessäni, kun kommenttini tähän blogiin kirjoitin. Mielestäni tuo, niin paljon käytetty fraasi ”hyvätahtoiset hölmöt” on mielestäni tarpeeksi osuva tulkitsemaan Huhtasaaren näkemyksiä terrorismista. Niin, tuo pois jättämäni sana oli ”typerykset”
Ilmoita asiaton viesti
Minusta ”hyvän tahtoiset hölmöt” muuttivat Neuvostoliittoon 1920 – 1930 luvulla…
Ja loppu on historiaa…
Ilmoita asiaton viesti
Tällä hetkeläl terroristit pääsevät Suomeen lomalle, saavat täältä rahoitusta ja Suomi toimii värväysmaana. Horinoissasi ei ole mitään järkeä. Toistat vain rasmuksen riemuidioottien mantroja, kuin papukaija.
Ilmoita asiaton viesti
Osaatko Arto selittää, miksi hyvin islamvastaisessa Unkarissa tapahtuu niin vähän tai ei ollenkaan islamin innoittamaa terrorismia?
Ilmoita asiaton viesti
Osaatko Risto selittää, miksimItaliassa ei tapahdu islamistisia terroritekoja, vaikka maahan virtaa sakkia Afrikasta solkenaan?
Ilmoita asiaton viesti
Muuten samaa mieltä mutta ei todellisia avun tarvitsijoita jotka ovat hädässä voi käännyttää kylmästi rajalta. Kaikki on käsiteltävä joko nopeasti tai pitemmän kaavan mukaan ja henkilö on oltava tavoitettavissa aina. Kannattaa lukea Vuorisaarna uudelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Annatko jakeen ja luvun, jossa Jeesus kehoittaa ”Autuaita ovat ne, jotka antavat suojan makean elämän perässä tulleille vääräuskoisille muukalaisille?”
Jos nk. turvapaikanhakija ilmestyy Tornioon, hän on kulkenut läpi koko turvallisen Euroopan. Ei niillä mikään aito hätä ole, vaan ne tulee Sipilän ja Orpon kutsumina helpon elämän perässä. Älä ole noin sinisilmäinen.
Ilmoita asiaton viesti
Matteus 25;
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.’
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?’
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: ’Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle’.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.’
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?’
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: ’Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle’.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään
Ilmoita asiaton viesti
Kuten huomaat, valtaistuimen oikealla puolen ovat kristityt, jotka ovat pelastuneet uskosta. Jeesus palkitsee heitä siitä, että ovat olleet lähimisilleen, eli muille Kristuksen omille, huolehtivaisia.
Vasemmalla ovat ne jorka eivät ole pelastuneet, koska eivät uskoneet. He menevät helvettiin.
Ethän vain usko, että pelastut hyviä tekoja tekemällä? Pelastus tulee vain ja ainoastaan uskosta. Sitä sanotaan armon lahjaksi. Lahja ei ole lahja, jos siitä pitää maksaa, esim omilla teoillaan.
Hyvät teot toki palkitaan siunauksilla, mutta siunauksia ei tule rakastamalla niitä, joita Jumala vihaa. Et ole pyhempi kuin Luoja.
Ilmoita asiaton viesti
Ihminen pelastuu jos hänet on oksastettu uskon kautta Kristukseen joka on hyvä puu. Hyvä puu tuottaa hyvät hedelmät luontojaan, Vuorisaarnassa Jeesus opettaa mitä ovat hyvät hedelmät joista tunnistaa ne jotka ovat Hänessä. Samalla Hän kertoo mitkä hedelmät eivät ole Hänestä eivät ole Häntä seuraavia lampaita vaan ovat kapinoivia vuohia. Raamattu kehoittaa siunaamaan ja tekemään hyvää vihollisillemme että nämäkin ymmärtäisivät meidän olevan Jumalan lapsia ja että heistäkin sellaisia tulisi. Voidaan myös sanoa että heidät on lähetetty tänne kuulemaan evankeliumia koska he eivät sitä omassa maassaan kuule. Jumalattoman kuolema ei ole Herran mieleen joten ei sen pitäisi olla meidänkään mieleemme. Islamia ei voiteta pahalla vaan hyvällä. Kristity on kutsuttu tekemään hyvää eikä pahaa jotta nämäkin näkisivät valon joka on itse Kristus ja pääsisivät irti Saatanallisista koraanin säkeistä kuten Sotasaaliin suurasta 8 joka kehoittaa tekemään sitä mitä Turussa tapahtui ja mitä palestiinalaiset tekevät viikottain Israelissa Abbasin kehoituksesta ja rahoittamana. Esivallan tulee taata Suomessa turvallisuus ja jokainen voi Suomessa tilanteen niin edellyttäessä pakkokeinolain nojalla estää tai keskeyttää väkivallanteko riittävin voimatoimin. Turun tilanteessa saivat kärsiä suomalaiset naiset ja auttamaan menneet ulkomaiset miehet. Missä olivat suomalaiset miehet?
Ilmoita asiaton viesti
Hieman jos saan tarkentaa sanomaasi,
Kristitty tuottaa hyvää hedelmää, kun hän saarnaa Jumalan valtakuntaa ja siten saa ihmisiä pelastettua. Eli kun hän tuottaa lisää kristittyjä, toisin sanoen Jumalan lapsia. Tämä tuodaan esille moneen kertaan UT:ssa. Ensimmäinen käsky koko Raamatussa on tuottaa hedelmää (1. Mooses 1:26).
Vuorisaarnassa Jeesus varoittaa vääristä profeetoista ja siitä, että he eivät voi tuottaa hyvää hedelmää, eli uusia Jumalaan uskovia lapsia, kristittyjä. Ulkoapäin nämä profeetat tulevat lampaan vaatteissa, sisältä he ovat kuin raivoavat sudet (mieleen tulee ainakin katoliset papit). Tästä olemme varmaankin samaa mieltä.
Ole tarkka ja erota omat vihollisesi sekä Jumalan viholliset, ne ovat kaksi eri asiaa: naapurin äkäinen ukko voi olla sinun vihollisesi, mutta se ei tee hänestä Jumalan vihollista. Päinvastoin, hänhän saattaa olla hyvinkin Jumalan siunaama.
Missään tapauksessa Jumalan viholliset, eli ne jotka vihaavat Jumalaa, eivät saa olla rakkautesi kohde. Asetat itsesi Jumalan yläpuolelle. Sekä juutalaisuus että islam tunnustavat kylläkin Jeesuksen olleen olemassa, mutta kumpikaan uskonto ei tunnusta Jeesuksen jumaluutta, eli molemmat kansakunnat ovat kirouksen alla sen vuoksi. Toki molemmista kansoista löytyy taatusti yksilöitä, jotka ovat pelastettavissa, koska eivät ole niin sidoksissa omaan uskontoonsa.
Sanoit, että voidaan sanoa, että Jumala lähetti muslimit tänne kuulemaan Jumalan sanaa. Yhtä hyvin voidaan myös sanoa, että Saatana lähetti heidät tänne meitä koettelemaan. Jeesus antoi opetuslapsilleen lähetyskäskyn, eli kristityt menevät kansojen luo saarnaamaan Jumalan sanaa. En muista Raamatusta kohtaa, jossa Jumala lähettää kansan muille maille kuulemaan Jumalan valtakunnasta.
Jeesus opettaa huolehtimaan köyhistä ja vähäväkisistä. Mutta se ei tarkoita, että meidän tulee kustantaa siipeilijöille parempi maallinen elämä.
Me kristityt emme voita islamia millään, ei pahalla eikä hyvällä, koska emme käy maallista taistelua, vaan se käydään hengellisesti pahuuden henkiolentoja vastaan. Jeesushan loppujen lopuksi voittaa pahan, niin kuin käy ilmi Ilmestyskirjassa.
Mitä tulee Israelin ja palestiinalaisten taisteluihin, niin se ei kiinnosta minua: kaksi pakanakansaa tappelee keskenään. Ei koske minua.
Turun sankareista: lukemani mukaan, niin olihan siellä suomalaisiakin ajamassa pois terroristia.
Ilmoita asiaton viesti
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: ”Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?”
26 Niin hän sanoi hänelle: ”Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?”
27 Hän vastasi ja sanoi: ”Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi”.
28 Hän sanoi hänelle: ”Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää”.
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: ”Kuka sitten on minun lähimmäiseni?”
30 Jeesus vastasi ja sanoi: ”Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: ’Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan’.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?”
37 Hän sanoi: ”Se, joka osoitti hänelle laupeutta”. Niin Jeesus sanoi hänelle: ”Mene ja tee sinä samoin”.
Room…
13 Sillä ”jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu”.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: ”Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!”
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: ”Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?”
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: ”Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin”.
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: ”Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan”.
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: ”Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet”.
21 Mutta Israelista hän sanoo: ”Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden”.
1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3 ”Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni”?
4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? ”Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille.”
5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8 niinkuin kirjoitettu on: ”Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti”.
9 Ja Daavid sanoo: ”Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan”.
11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: ”Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin”.
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: ”Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä.”
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Ilmoita asiaton viesti
He tulevat turvallisesta maasta Ruotsista, joten ei hätää ole. EU tuomioistuimen mukaan ensimmäinen valtio on vastuussa. Tänne ei siis mitään asiaa.
Sillä perustella että liika kansoitetaan oma maa ja ei ole työtä, ei ole Suomen vika. Jokaisen maan pitää lisääntyä niin paljon, että voi elättää kansalaisensa.
Suomi ei vaan voi olla koko maailman sossu. Suomi velkaantuu ja rahaa ei riitä jakaa kaikille, jotka haluavat tulla.
Suomi säästää, niin ei voi olla piikki auki maahantulo businekselle samaan aikaan. Viime vuonna meni yli miljardi maahantulijoihin.
Ilmoita asiaton viesti
Kerrotko mikä sota Ruotsissa on tai mitä vainoa Ruotsista paetaan Suomeen.
Ilmoita asiaton viesti
#76 Ehkäpä hän vetoaa siihen kun Ruotsissa on niin paljon niitä no-go alueita ja pommitkin (tai ainakin kranaatit) paukkuu Malmössa harva se päivä (yö)! 😉
Ilmoita asiaton viesti
#26 Ei tosiaan tarvii mennä ku Helsingistä n. 70-80km etelään ja jo löytyy sellainen maa. He kun ovat oppineet historiasta. Toisin kuin me…
Ilmoita asiaton viesti
Dont Panic, ota ohjat. Ihmiset tarvitsevat JOHTAJIA. Sitä en tiedä onko se Laura vaiko hänen salaperäinen käsikirjoittajansa .-) Ihmiset kaipaavat vahvaa oikeudenmukaista johtamista. Sikäli simppeliä, vaikka ei olekaan .-)
Ilmoita asiaton viesti
Jokainen ajatteleva ihminen tietenkin ymmärtää, ettei Laura yksin näitä kirjoituksia tee, eikä tietenkään tarvitsekaan, koska nyt on niin tärkeistä asioita kysymys, että siihen tarvitaan paljon aivotyötä, jotta järkevä ajatus syntyy paperille.
Tärkeintä on siis ajatus, miten Laura maatamme johtaisi. Mielestäni tässä kirjoituksessa on konkreettisia ajatuksia, mitä hän tekisi, jos hänet valittaisiin presidentiksemme.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö Laura pysty kirjoittamaan näitä kirjoituksia yksin, vaan tarvitsee muiden neropattien apua?
Ilmoita asiaton viesti
Pystyy ehkä sun unelmissa 🙂 Neropatit ohjaa mailmaa, ei ns. politikot. Kaikista vähiten mailmaa ohjaa usarin blogi 🙂
Ilmoita asiaton viesti
On aika pelottava ajatus, että näiden tyhmyyksien tuottamiseen tarvitaan useampi perussuomalainen.
Ilmoita asiaton viesti
Mailma on pelottava paikka ensikertalaiselle. Kerrotaan että kahdeksannella kerralla alkaa vasta tottumaan 😉 Sen jälkeen ehkä pystyy muodostamaan omia mielipiteitä, jotka taas,kin ne ensikertalaiset ampuvat heti alas. Yritä täällä sitten jotain 😉
Ilmoita asiaton viesti
Kannattaa miettiä sitä, että kun monta neropattia pannaan yhteen, niin mitä siitä syntyy. Ainakin varmasti enemmän, kuin mitä nykyinen hallituksemme tekee. Voisi kylläkin lähteä jo 1990-luvulta, jolloin Sauli Niinistö oli mukana tuhoamassa Suomen kansaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Mielestäni tässä kirjoituksessa on konkreettisia ajatuksia, mitä hän tekisi, jos hänet valittaisiin presidentiksemme.”
Niinkö? Se edellyttäisi kyllä ensin perustuslain muutoksia koskien presidentin valtaoikeuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten varmasti tiedätkin, Laura Huhtasaari on ilmoittanut, että hän haluaisi lisätä presidentin valtaoikeuksia, joka on mielestäni aivan oikein.
Ilmoita asiaton viesti
Hän on myös ilmoittanut, ettei kannata vallan keskittämistä. Joten aina tarpeen mukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Presidentin halu lisätä valtaoikeuksiaan ei valitettavasti tuo sen lisäyksen todennäköisyyttä yhtään suuremmaksi.
So sad it is …
Ilmoita asiaton viesti
PERUSKESKUSTALAISTA YHTEISTYÖTÄ
21.8.2014
Keskusta järjesti Riihimäellä PerusKeskusta-nimisen iltaman, jossa edustin Perussuomalaisia yhdessä puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalon kanssa. Keskustasta paikalla oli puheenjohtaja Juha Sipilä ja puoluesihteeri Timo Laaninen.
Eli? Peruss. on hyväksynyt kepun politiikan Kekkosesta lähtien.
Aho EU/EMU-92-94.
siitä lähtien kepu 4 kautta,kok 1 kauden,Sdp 2 kautta.
Vai aivopeseekö PS -14 lähtien kepua eroamaan EU ja Emusta?
Ilmoita asiaton viesti
Tästä ihanasta näystä ei puutu kuin yksinpikkuriikkinen juttu, ja se on se, että pitäisi voittaa eduskuntavaalit, ja persujen kohdalla ei riitä edes voitto, vaan pitää saada yli puolet ääniatä, sillä mikään muu puolue kanssanne ei tee yhteistyötä.
Presidentti ei sisäpolitiikasta päätä, se on ihan sellainen kiva asia, minkä ehdollaankin luulisi ymmärtävän.
Kuulostaako mahdolliselta tuo persujen vaalivoitto, tällä hetkellä kannatus on siinä 8% paikkeilla?
Onhan se hyvä, että on uskoa, mutta lapsetkin uskoo joulupukkiin. Ehkäpä se todellinen maailma sitten avautuu, kun vaalit ovat ohi. Eduskuntavaaleissa tulee tulos olemaan alle 10% äänistä ja tuossa presidentinvaaleissa melko selvästi alle 5%, joten siitä vaan rajoja sulkemaan 🙂
Ilmoita asiaton viesti
”Presidentti ei sisäpolitiikasta päätä, se on ihan sellainen kiva asia, minkä ehdollaankin luulisi ymmärtävän.”
Ehdokas Huhtasaari tämän hyvin tietää. Mutta häntä tukevat tulevat äänestäjät eivät sitä välttämättä tiedosta.
Siksi Huhtasaari antaa ymmärtää, että pressalla olisi valtaa sisäpolitiikkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ritala, eiköhän se riitä, jos eduskuntavaaleissa voittaa reilusti suurimmat vaalipiirit.
Ilmoita asiaton viesti
Vielä ei ole päättäjien taholta tullut mitään konkreettista esimerkkiä, miten tämän toistuminen ehkäistään. Miten sumalaisten turvallusuus voudaan taata. Pelkiä latteita fraaseja, jouta on hoettu jokaisen Euroopassa tapahtuneen iskun jälkeen. Minä haluan asua Suomessa, jossa voin tuntea oloni turvalliseksi ilman näkyvästi partioivia poliiseja joka nurkalla, ilman betoniporsaita, mitkä tukkii kulkua kävelykaduilla….
Ilmoita asiaton viesti
Kuka ei haluaisi?! Missä on viisaus joka rekisteröi ”saastuneen mielen”?! Ei näy päälle kuin näkyy zombie leffoissa. Ehkä diginaamasta voi jotain nähdä, ja nähdäänkin.
Ilmoita asiaton viesti
Huusko sensuroi TAAS pilapiirrokseni. Mutta no hätä, se on nähtävissä: http://www.kalleerkkila.com
Ilmoita asiaton viesti
Sitä saa mitä tilaa 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Kirkko ja kaupunki -lehdessä julkaistu pilapiirros samasta aiheesta.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/documents/20147/10…
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä piirros Kalle! Kertoo oikein hyvin missä mennään.
Ilmoita asiaton viesti
Erkikilän kuva on räävitön, mutta aika kiltti jos vertaa Charlie Hebdon kuviin. Sama koskee Niemeläisen linkkaamaa. Hyväksyn molemmat.
Muistelen Charlie Hebdon iskujen aikoihin kaikkien olleen sitä mieltä, että räävittömiä ja poliittisesti epäkorrekteja kuvia pitää saada julkaista.
Ilmoita asiaton viesti
Suojelupoliisi esitteli tänään telkkarissa kriteereitä turvallisuusluokitukselle. Yksi kolmesta keskeisestä turvallisuusriskejä kasvattavasta kriteeristä on vihamielisyys vierasmaalaisia kohtaan.
Huhtasaaaren ja hännystelijöiden mallia toteutettaessa Supo siis joutuisi nostamaan turvariskiluokitusta nykyisestä kakkosesta ainakin kolmoseen. Mikä merkitsee siirtymistä kohonneesta turvallisuusriskistä korkeaan turvallisuusriskiin.
Pitäisi katsella vähän nenäänsä pidemmälle. Tosin populisti ei katsele, ei ainakaan kerro äänestäjille katselevansa, ja saa lyhytnäköisyydellään ääniäkin haalittua, ainakin jonkin verran.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä mieltä olette jo hätäapua saaneiden kotouttamisesta lähtömaihin. Rakentamaan omia kotimaitaan. Toisen ja kolmannen polven pakolaisissa on se suurin riski, miten toimia heidän kanssaan. Takautuvasti kumota lain korjauksin löyhät kansalaisuudet?
Ilmoita asiaton viesti
«Missä ovat hallituksen vakuuttelut, että nyt ryhdymme toimiin, jotta tämänkaltaiset hirmuteot eivät enää toistuisi? Missä on vastuunotto?»
Tilanne on tietenkin sama kuin Jokelan ja Kauhajoen koulusurmien jälkeen – mitä toimia pitäisi tehdä, jotta sellaiset hirmuteot eivät enää toistuisi?
Kun jotain piti tehdä, siitä sitten seurasi aselakien tiukennuksia, joihin Perussuomalaisetkaan eivät olleet kovin tyytyväisiä.
Mahdottomaan ongelmaan piti löytää ratkaisu ja löydettiin ”ratkaisu”. Niin nytkin. Epäilemättä hallituksen ulkopuolelta jälleen löytyy ”parempia” ratkaisuja vaikeaan ongelmaan.
«1. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet suljetaan palautuskeskuksiin ja sieltä on yksi tie ulos, pois maasta.»
Toistaiseksi ei taida olla tiedossa, oliko perjantainen tekijä jo saanut päätöksen vai ei. Jos ei, tämä menee yhtä ohi kuin monet aselakien kritisoidut tiukennukset, joilla ei ollut paljoakaan tekemistä tekojen kanssa.
Silti tämä periaatteessa on kohdistasi sellainen, joka on aivan relevantti mahdollisuus ja sitä jo käytetään tietyissä tarkasti määrätyissä rajoissa. Kuitenkaan turvapaikan hakeminen tai kielteisen päätöksen saaminen eivät ole rikoksia ja ihmisten vangitseminen muusta syystä kuin rikoksesta on ihmisoikeuksien kannalta varsin ongelmallista. Se, että Suomi ei jostain syystä kykene käännyttämään tai palauttamaan henkilöä välittömästi, ei pitäisi aiheuttaa jopa määräämättömän pituista vankeutta.
Ehdotuksesi ei kuitenkaan mitenkään käsittele nykyisten käytäntöjen perusteita ja ongelmia lain ja ihmisoikeussopimusten osalta. Pelkkä perustelematon ehdotus on siten pelkkää tuulen vietäväksi heitettyä löpinää.
On myös käytännön ongelmia, kuten mistä saada vankilanomainen säilytyspaikka tuhansille käännytetyille. Määrä voi joissain tilanteissa olla enemmän kuin mitä Suomessa on vankilapaikkoja, ja ne paikat eivät ole kovin halpoja. Vuosi vankilassa maksaa noin 75 000 euroa, esimerkiksi tuhannelle hengelle siis 75 miljoonaa. Tilapäiset paikat maksaisivat ehkä vielä enemmän. Kuka maksaa? Meksiko?
«2. Poliisit tekemään tehokasta ulkomaalaisvalvontaa, jotta täällä laittomasti oleskelevat saadaan poistettua maasta.»
Aika abstraktia. Vähän kuin, että rikollisuus saadaan loppumaan helposti sillä, että poliisit vain ”ryhtyvät toimimaan tehokkaasti”. Helppoahan se! Ajattelitko jotain tulevaisuuden teknologiaa, johon liittyy ennustajia tai telepaatteja?
Muita kohtiasi 3-4 on toivottavasti käsitelty riittävästi toisaallakin (mm. Kärnä).
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä teksti Laura ja siihen on helppo yhtyä. Suomi irti EU:sta pienin askelin ja aito itsenäisyys- ja markka valuuttana takaisin!
Harras toiveeni on, että tammikuun 2018 jälkeen voin ylpeänä havaita, että Suomen Tasavalta, mutta ei nyt (täysivaltainen) on saanut uuden presidentin, jolla on terveet, sekä kunnioitettavat arvot!
Ilmoita asiaton viesti
Kannatetaan. Hyvä lista toimenpiteille.
Suomalaisten turvallisuus tärkeimpänä prioriteettina. Pidetään lintukodostamme huolta!
Ilmoita asiaton viesti
Barak Obaman kommentti sopii tähänkin:
– Kukaan ei synny vihaamaan toisia ihonvärin, taustan tai uskonnon takia, Obama kirjoitti.
Teksti on sitaatti Nelson Mandelan vankila-ajan muistelmista. Kirjoituksen oheen Obama on lisännyt kuvan, jossa tervehtii ikkunasta kurkistavia pieniä lapsia.
Poliisi tekee omaa työtään, poliitikot, kuten Huhtasaari kalastelevat irtopisteitä ja ääniä näillä kauhuteoilla. Uskonnon- ja erityisaineenopettajalta voisi odottaa parempaa tekstiä.
Ilmoita asiaton viesti
Lauralta oikein hyvä toimenpidelista. Hallitus voisi ottaa sen ohjenuorakseen heti ensimmäisenä arkipäivänä.
Toivoisin myös, että herrat Sipilä, Orpo ja Stubb sekä rouva Risikko, jotka ovat väärillä toimenpiteillä tämän pakolaishässäkän Suomelle aiheuttaneet, astuisivat nyt rohkeasti kansansa eteen ja ilmoittaisivat olevansa välillisesti vastuussa pakolaisten tekemistä terroriteoista. Samalla he voisivat pyytää poliisia aloittamaan tutkinnan siitä, ovatko he aiheuttaneet toimenpiteillään kansalaistemme murhia.
Ilmoita asiaton viesti
Persutko on armahdettu kansan eteen astumasta? He olivat myös hallitusvastuussa suuren vaelluksen aikaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jos hallituksille tai presidenteille sälytetään vastuuta henkirikoksista Suomessa, niin kaikki 70-luvun jälkeiset poliitikot ansaitsisivat kunniamerkin voimakkaasti alentuneesta trendistä:
http://static.iltalehti.fi/uutiset/hr_g1_110715TM_…
Ilmoita asiaton viesti
Persut oli kai Pj takana tuolloin?
22.12.2016 US
Ulkoministeri, perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini pitää erittäin tärkeänä, että Turkin kanssa tehty pakolaissopimus pidetään voimassa.
EU ja Turkki ovat tehneet sopimuksen, jolla pyritään estämään pakolaisten laiton tulo Eurooppaan eli käytännössä hillitsemään turvapaikanhakijoiden tuloa.
– Mitä tapahtuisi, jos pakolaissopimus irtisanottaisiin,Soini sanoi.
Soini korosti, että Turkin kanssa tehty pakolaissopimus antaa pohjaa muille sopimuksille.
–Minkä mallin se luo sen jälkeen muille sopimuksille?
-Jos Eurooppa jotain sopii, sopimus täytyy pitää.
(Kuten Zorpaksille vippejä-15 kepu,PS,kok)
Ilmoita asiaton viesti
Muistan miten presidentti Halosta haastateltiin itsenäisyyspäivän juhlissa, varmaankin vuonna 2009. Hänellä ei ollut juuri mitään sanottavaa Suomen itsenäisyydestä, vaan hän haikaili Kööpenhaminaan, kansainväliseen ilmastonvakiointikokoukseen. Toimittajan kysymys koski kuitenkin meidän itsenäisyyttämme eikä Kööpenhaminaa. Kyllä minä niin mieleni pahoitin presidentin maailmanhalaamisesta.
Ihan luonnollista on, että me suomalaiset odotamme demokraattisesti valittujen valtaapitäviemme pitävän meistä huolta, eikä ensisijaisesti muista.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäpä siihen olisi sanonut? Valta maan asioista oli Pm.M.Vanhasella ja hallituksen ministereillä.
Lissabonin sopimus-08 .
Nyt Pm Sipilällä ja kepu,Ps/UV,kok ministereillä.
Kekkosen aika meni jo tuolloin.Se olisi hyvä muistaa tulevissa presitentin-vaaleissa-18.
-Pääministeri-puolueella on isompi merkitys (maalle ja kansalle)ja siitähän päätetään -19
JK.Myös maakuntavaaleissa.Kuntien päättäjät vaikuttaa moniin kansalaisten asioihin .Päättäjinä usea eduskunnassa istuvakin. Ohjeet kunnille tulee EU ja eduskunnasta.
Ilmoita asiaton viesti
No tilanne ei kuitenkaan muutu vaikka Huhtasaari oisi presidentti ja kansa ei tule valitsemaan Huhtasaarta presidentiksi, niin arvioin. Persut ovat ite hajaantuneet ja eivät kyenneet olemaan yhdessä. Niinistö valitaan presidentiksi, niin arvioin. Terrorismia ei voiteta kuin vain yhteistoimilla maailman kansojen avulla ja lisäksi ihminen on Ison Kirjan mukaan syntinen ja siksi pitäs se parannus tehä ensin eikä sitten enään elää saman elämisen mallin mukaan. Ihminen kuuluu Luojan luontoon ja luonnossa kaikki vaikuttavat toistensa elämiseen. Kannattaa lukee kirja Ncky Cruz Juokse Poika Juokse ja kirja kait on kirjastoissa että ei tartte ostaa, kait on kirjastoissa joten sen saa ilmaiseksi sitten luettavaksi
Ilmoita asiaton viesti
Politiikassa päätetään yhdessä eikä siinä voi joku yksi henkilö sanella omia käsityksiään. Persujen kannatus on viime gallupissa vain alle 10%
Ilmoita asiaton viesti
Laura auliisti tässä unohtaa, että hänen puolueensa PS oli vielä tässä samaisessa hallituksessa vajaat 3kk sitten. Jos PS ei olisi hajonnut ja olisi vieläkin hallituksessa tämä ”vahva johtaja” tuskin olisi kirjoittanut näin kärkevästi. Laura myös näyttää unohtaneen, että nykyisen hallituksen maahanmuutto ohjema on hyvin pitkältä PS:n nykyisen puheenjohtajan Jussi Halla-Ahon kirjoittamaa. Noin nuori ja noin lyhyt muisti. Ei ole ainesta presidentiksi, ei.
Ilmoita asiaton viesti
Aatteissa ja uskonnoissa on yhteistä niiden jäsenistössä ja akitaattoreissa se että osa on nimellisesti mukana liikkeessä ja osa on palavasti ja kokee olevansa vastuussa joko ylimmälle johdolle ja/tai sen lisäksi Jumalalle jota kutsuvat Jeesukseksi tai Allahiksi ja kuka miksikin. Osalle se oli vaikkapa Hitler, Stalin tai Mao tai heidän seuraajansa tänä päivänä. Mainittakoon että uskonnoton Mao tapatti tutkijoiden mukaan enemmän ihmisiä kuin ateisti Stalin ja okkultisti Hitler yhteensä. Epäsuora tappaminen jatkuu vielä nykyisinkin poliittisten vastustajien murhina ja kansan nälänhätänä kommunistisissa ja myös muissa diktatuurin alaisissa maissa.
Tosissaan asiansa ottavat papit, imaamit ja puolueakitaattorit seuraavat pilkuntarkasti kirjoituksia ovatpa ne sitten Ramattu, Koraani, Punainenkirja tai mikä tahansa oppi tai ideologia joka on kiveen hakattu ja muuttumaton.
Ehdottoman muuttumattomina voidaan pitää Raamattua ja Koraania joiden opettajat kokevat olevansa Jumalan edessä nyt ja viimeisellä tuomiolla.
Ihmisellä on luontojaan ymmärrys väärästä ja oikeasta ja tämä koskee eriyisesti väkivaltaa. Kukaan terve yksilö ei halua kipua itselleen joten hän oppii jo lapsena sen ikävät puolet eikä pidä sitä oikeana itselle eikä muille koska tehdessään sitä muille se aiheuttaa kivuliaan vastareaktion myös itselle toisen suuttuessa.
Aate tai uskonnollinen suuntaus rakentaa tavoitteet ja keinot niihin pääsemiseksi. Samoin se luo mekanismin ja asenteet miten suhtaudutaan vastustajiin, vihamiehiin joita voidaan nimittää vääräuskoisiksi.
Vastustajia voidaan suostutella rakkaudella ja monella miellyttävällä asialla liitymään mukaan liikkeen kasvattamiseksi ja/tai pelolla ja terrorilla tässä ajassa tai tuonpuoleisessa.
Jeesus kehoitti laittamaan miekan tuppeen ja tekemään hyvää vihollisilleen jotta tekisitte kristittyinä Isänne tekoja ja olisitte siten myös teoissa Isänne lapsia.
Mohammed puolestaan kehoittaa ottamaan miekan tupesta vihollisen kohdatessa ja ne jotka eivät niin tee ja niin opeta ovar Allahin vihollisia. Nämä asiat voi jokainen tarkistaa jos epäilee niin vaikkapa Sotasaaliin suurasta.8. Ja Lehmän suurasta. Varmin tulkinta asiasta on Koraanin pohjalta laadittu Sharia-laki joka jakaa ihmiset Sodan- ja Rauhantaloihin. Rauhantalossa ovat oikeaoppiset muslimit ja Sodantalossa vääräuskoiset ja ateistit.. siis ei-muslimit. Tuskin löytyy yhtään imaamia joka ei halua Sharia-lakia kaikkialle maailmaan ja islamia kaikkialle maailmaan kuten Koraani edellyttää. Tämä on näin riippumatta siitä mitä vääräuskoisille asiasta kerrotaan sillä tässä hengellisessä sodassa kuten sodassa ylipäätään on lupa ja velvollisuus valehdella jos voiton saaminen sitä edellyttää.
Tästä seuraa väistämättä että myös muslimit haluavat tämän Sharia-lain kaikkialle koska heidän jumaluusoppinsa sitä edellyttää.
Mainittakoon että Sharialaissa vääräuskoisen on maksettava yksin vääräuskoiselle asetettua suojeluveroa joka on hyvin korkea kuten huomattiin ns. Arabikeväässä Egyptissä. Tämä aiheuttaa pakolaisuutta ja jos ei se onnistu niin seurauksena on pakkokäännytys Islamiin tai kuolema.
Olemme siis todella valtavan ongelman kanssa tekemisissä ja sen ratkaiseminen ei onnistu ainakaan nykyisellä politiikalla joka tarkoittaa sitä että läntinen monikulttuurinen yhteiskunta ummistaa silmänsä monikultturisuutta tuhoavalta opilta ja sen Sharia-lailta.
Kuinka ylipäätään keskustella opeista jotka opettavat väkivaltaan ja samalla kuinka olla vihaamatta niitä jotka ovat tämän opin alaisia???
Ilmoita asiaton viesti