*

LauraHuhtasaari Politiikka on pääosin mielipiteitä

Johtajuus puuttuu!

 

Uusliberalistista uusvastuunkantoa. Pääministeri kehottaa välttämään vihantunteita. Presidentti torjuu rajatarkastukset toteamalla, että emme voi sulkeutua. Haluan takaisin sen normaalin, missä rajakontrolli oli itsestäänselvyys. Tai edes mahdollista. Nyt suomalaisille halutaan saivartelun ja kiemurtelun kautta antaa ymmärtää, että meillä ei ole mahdollisuutta valvoa rajojamme, käännyttää ihmisiä rajalta tai ottaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita säilöön.

Onko meillä ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana sellaisia johtajia, jotka olisivat sanoneet: ”Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi menevät kaiken muun edelle.” Ei, koska nykyään pelkkää sanaa ”suomalaiset” pidetään poissulkevana ja jopa rasistisena sanana. Lintukoto Suomi pohjoismaisena hyvinvointimaana jää nykypolitiikalla pelkäksi museoksi. Politiikan keinoin voidaan vaikuttaa maan tulevaisuuteen. Ei Japani ole Impivaara, vaikka siellä on ns. rajat kiinni ja konservatiiviset arvot. Japanilaiset päättäjät eivät ole nössöytyneet. He uskaltavat sanoa, että tämä on japanilaisten maa ja Japani ensin. Henkisen alamaisuuden sijaan meidän pitää palauttaa henkinen johtajuus, joka ei pelkää toimia oman kansan puolustajana.

Tanskan, Sveitsin ja monien muiden maiden esimerkit osoittavat, että Geneven sopimukseen kuuluminen ei tarkoita sitä, ettei järkevää maahanmuuttopolitiikkaa voisi tehdä. Suomen kansan valitsemien edustajien on ajettava työnantajansa eli Suomen kansan etua.

”Menschen ohne deutsche Staatsangehörigkeit, von denen nach Einschätzung der Sicherheitsbehörden eine Terrorgefahr ausgeht, dürfen abgeschoben werden. Zu dieser Einschätzung kommt das Bundesverfassungsgericht, das die entsprechende Regelung im Aufenthaltsgesetz erstmals grundsätzlich geprüft hat und sie als verfassungsgemäß einstuft (Az. 2 BvR 1487/17). Die obersten deutschen Richter befanden zudem, dass der Begriff Gefährder in der Vorschrift ausreichend definiert wurde.

Ilman Saksan kansalaisuutta olevat ihmiset, joista turvallisuusviranomaisten arvion mukaan syntyy terrori-uhka, voidaan karkoittaa. Tähän lopputulokseen tulee Saksan perustuslakituomioistuin, joka tutki vastaavan säädöksen Saksan Oleskelulaissa ensimmäisen kerran perusteellisesti ja luokitteli sen perustuslain mukaiseksi (Az. 2 BvR 1487/17). Lisäksi korkeimmat saksalaiset tuomarit katsoivat, että termi "vaarantaja" (eli Gefährder) on riittävällä tavalla määritelty lakitekstissä.” 

http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2017-07/bundesverfassungsg...

http://www.bundesverfassungsgericht.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/DE/...

Geneven pakolaissopimus on asiakirja, jonka lähes kaikki maailman maat ovat allekirjoittaneet. Sopimusteksti (http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1968/19680077/19680077_2) on asiakirjana yleistasolla pysyvä juuri siksi, että sen määräyksiä olisi helppo soveltaa. Geneven pakolaissopimus on tehty aikakautena (1951), jolloin toisesta maailmansodasta oli vain joitain vuosia. Olosuhteet ja maailmanpoliittinen tilanne olivat toiset. Tällä hetkellä puhumme siirtolaisvirrasta, joka muodostuu pitkälti parempaa elintasoa etsivistä ihmisistä. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_pakolaiskriisi 

 

On aivan selvää, että he maahanmuutosta hyötyvät haluavat pitää toimentulostaan kiinni. Kun uusia hakemuksia tulee tuhansittain, lakimiehille, sosiaaliohjaajille, kulttuuritulkeille, asiointitulkeille ym. löytyy rajattomasti yhteiskunnan kustantamaa työtä.

Maahanmuuton kustannuksista ei mielellään puhuta, vaikka summat ovat suuria. ”Maahanmuuttovyöry vuonna 2015 olisi ollut pysäytettävissä, ja jälkihoitokin olisi voitu tehdä tehokkaasti. Koska mitään ei tehty, kaksi ihmistä kuoli perjantaina Turussa ja yksi Kajaanissa syksyllä 2016. Huomattavasti useampi on tullut pahoinpidellyksi, raiskatuksi, ahdistelluksi tai ryöstetyksi.

Vastaanottokustannuksiin upposi vuonna 2015 125 miljoonaa euroa, vuonna 2016 530 miljoonaa. Tämän vuoden talousarviossa niihin on varattu 225 miljoonaa, ja ensi vuonna saman verran.

Nämä ovat pelkkiä vastaanottokustannuksia. Valtio maksoi kunnille kotouttamiskorvauksia vuonna 2015 97 miljoonaa euroa ja vuonna 2016 132 miljoonaa. Sekä tämän että ensi vuoden talousarviossa kotouttamiseen on varattu 232 miljoonaa.

Suorat ja välittömät kustannukset vuosilta 2015-2018 ovat siis 1,8 miljardia euroa. Päälle tulee tietysti vielä lasku esimerkiksi oikeuslaitoksen kuormittumisesta. Nämä olisivat isoja rahoja, jos puhuttaisiin mistä tahansa muusta kuin maahanmuutosta. Kun puhutaan maahanmuutosta, silmääkään ei räpsäytetä.

Hallitus ei ole rikosoikeudellisessa tai korvausvastuussa tekemisistään tai tekemättä jättämisistään, mutta poliittinen vastuu sille kai kuuluu. Miten hallitus osoittaa poliittisen vastuun kantamista? Olemalla järkyttynyt? Sanomalla kansalaisille, että malttia, ei saa antaa vihalle ja pelolle valtaa?” (Jussi Halla-aho, Facebook 21.8.2017.)

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

38Suosittele

38 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (105 kommenttia)

Käyttäjän TeijoLahtinen kuva
Teijo Lahtinen

Hyvä Laura! Sulla on ihan hyviä ajatuksia.

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen

"Sanomalla kansalaisille, että malttia, ei saa antaa vihalle ja pelolle valtaa?”

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä tuossa kehotuksessa on äärioikeiston mielessä pielessä. Pitäisikö teidän mielestäne sitten pelolle ja vihalle antaa vallan? Kävisikö se vallanvaihto vaikka äänestämällä blogistia presidentiksi?

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki

Pelolle ei saa antaa valtaa mutta nyt se tapahtu mistä on varoitettu, käskettiinkö tuossa antaa vihalle ja pelolle valtaa, vai ehdottiko perisidenttiehdokas kenties politiikan muutosta? Ääärioikeisto? Oliko toi mielipide vai jopa kenties kunnianloukkaus vai pelkkää vihapuhetta?
Onko sulla Janne Salonen jotain sitä vastaan jos haluaa että suomalaisten naisten raiskausriski kaduillamme pienenee, tai se että tyttömme voivat kulkea turvallisin mielin Suomemme turuilla ja toreilla?
Ihme ideologiselta sovinistilta vaikutat, susta on vaikea sanoa ootko tyhmä vai näsäviisas...

Hälsningar från Stockholm

T. Mesimäki, maahanmuuttaja ja moniosaaja

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen

"Pelolle ei saa antaa valtaa mutta..."
No jos ei saa niin mitä pahaa sen ääneen sanomisessa sitten on?

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #32

Meillä on jo olemassa ulkomaalaislainsäädäntö. Siellä on kaikki keinot jo ihan lakiin kirjattu. Jos sitä noudatettaisiin, ei täällä pyörisi laittomia ihmisiä. Joten ei pelkoa, vaan ihan laillisia tekoja!

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #37

Mutta kun lakeja on noudatettava .Ei tupailtojen "käräjäoikeuksia"!

-Nykyinen ulkomaalaislaki ei salli karkotuksia ennen kuin ne ovat lainvoimaisia.

STT uutisoi viime vuonna,
-että päätösten täytäntöönpano on voinut kestää pahimmillaan vuosia.
IL 29.8-17

Käyttäjän PaavoVaattovaara kuva
Paavo Vaattovaara Vastaus kommenttiin #73

#73
Missä on ulkomaalais pykälä joka sanoo, että vasta sitten saa karkoittaa ku on kaikki oikeusasteet valituksen käsitelleet.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #92

STT /YLE sivuilla kerrotaan viranomaisten tahoilta.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #32

Sie asut ilmoittamasi mukaan maaseudulla ja mie metropolissa niin me näemme asiat erillälailla... Sie elelet siellä muiden kyläläisten kanssa lupsakkaa maalaiselämää, mutta meille kaupunkilaisille tuo sinun naivius voi kostautua...

Mie oon kävelly esim. Drottingsgatanilla mun familyn sekä ystävien kanssa, frendien kanssa siellä Barsseloonassa ja parissa muussa paikassa missä on nyt tapahtuntut...
Asun Tukholman Tenstassa ja mulla on täälläkin pakkoa katsoa joskus taakseni koska en ole naivi...

Eli pelolle ei saa antaa valtaa mutta....

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen Vastaus kommenttiin #40

Muutin tänne asuttuani 15 vuotta Stadissa. Just käytiin mukulan kanssa Stockiksessa kesälomareissulla, ei pelottanut kummassakaan. Ei mitään muttia.

Huhtasaaren kaltaiset poliitikot maalailevat mörköjä seinille ja esittävät itsensä jonkinlaisena ratkaisuna omiin mörköihinsä. Ei mua pelota edes Huhtasaaret, mutta jos jostain kannattaisi huolestua niin ne on juuri näitä jotka ovat valmiita leikkaamaan vaikka toisten ihmisten oikeuksia omien tarkoitusperiensä saavuttamiseksi. Puolassa, unkarissa, Turkissa ja Venäjällä tuo on jo nähty.

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen Vastaus kommenttiin #50

Äärioikeiston viesti on aina ja kaikkialla se sama: Yhteiskunta on jyrkänteen partaalla ja peruuttamattoman, johonkin synkkään ja pahaan vievän muutoksen edessä.

Siksi tarvitaan dramaattisia ja autoritäärisiä toimenpiteitä - ja nyt heti.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #50

Määki on käyny Dar ees Salaamissa lommalla joutunut kidnapatuksi mutta ei mua pelota käydä siellä uudestaan, mutta ymmärrän realiteetin... http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040813510751_u...

Esime uuden vuoden aattona kysyin yheltä ihanalta itävaltalaiselta että pussaillaanko me vuoden vaihtuessa Plattanilla(Sergelin tori) vai missä, ja kyllä mä mietin et se on paikka missä voi tapahtua... tai jos mä käyn Hammarbyn matsissa niin sekin on potentiaalinen kohde, tunnelbana, konsertit missä käyn... Ja esim naapurin somalin kanssa kun juteltiin missä ois paras tehdä täällä isku, niin tultiin tulokseen: Mall of Scandinavia, mutta käyn mie edelleen sielläki.

Toiset on sanonu että pelolle ei saa antaa valtaa ja se nyt sitten kuitenkin tapahtui mitä pelättiin...

Ps. Ja eikai Lauraa nyt tarvi pelätä? =)
Demokraattisin keinoinhan hän on vaikuttamassa ja saa kyllä minun äänen vaikken ole hänen kanssa kaikesta samaamieltä.... Mie oon ite huolissani feministeistä, he haluavat vihapuheen rikokseksi ja sitten itse määritellä mikä on vihapuhetta... Eli he ovat oman ideologiansa vuoksi rajoittamassa sanavapautta...

Käyttäjän JyrkiTikkisTikkakoski kuva
Jyrki Tikkakoski

Sitä sinun pitää kysyä äärioikeistolta. Ettekö te anarkistit tiedä millä sivulla olette?

Käyttäjän MikaLehtonen kuva
Mika Lehtonen

"Pelolle ei saa antaa valtaa"

Ne, jotka tuota fraasia toistelevat, tarkoittavat käytännössä, ettei avoimien ovien politiikkaa pidä muuttaa esim. kiristämällä maahanmuuton perusteita tai lisäämällä ulkomaalaisvalvontaa.

Poliitikoilta tuo on typerää ja täysin vastuutonta ajattelua.

Käyttäjän RaimoELaaksonen kuva
Raimo E. Laaksonen

"Hallitus ei ole rikosoikeudellisessa tai korvausvastuussa tekemisistään tai tekemättä jättämisistään, mutta poliittinen vastuu sille kai kuuluu. Miten hallitus osoittaa poliittisen vastuun kantamista?"

Olitte hallitusvastuussa 2015, kun suuri "massamaahantulo" käynnistyi. Odotamme vastuunkantoa.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari

https://yle.fi/uutiset/3-8651563

https://yle.fi/uutiset/3-8447431

https://www.suomenuutiset.fi/huhtasaari-ja-meri/

En saanut näitä läpi.

Huonosta politiikasta on otettava vastuu ja myönnettävä, että olisi pitänyt toimia toisin.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
En saanut näitä läpi.

Harvemmin yksi edustaja etenkään oppositiosta saa mitään läpi. Tai edes oppositio puolue. Hallituspuolueilla kun on enemmistö.
Olisitte pysynyt hallituspuolueena. Sittenki olisi kepu,kok yht:87-39 PS

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #9

"Olisitte pysynyt hallituspuolueena. Sittenki olisi kepu,kok yht:87-39 PS"
Nyt meni viisastelu oman älykkyyden yli, ihmisen tyhmyyttähän on kyllä vaikea aliarvioida... Persuillahan ei ollut mitään hallitusohjelmassa pysymistä vastaan... Vai löytyykö linkkiä?

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen Vastaus kommenttiin #20

Persut äänestivät itsensä oppositioon ja hajottivat puolueensa äänestämällä Halla-ahon puheenjohtajaksi. Kruununa oli Huhtasaaren, Hakkaraisen ja Eerolan äänestäminen puheenjohtajistoon. Kukaan järjissään oleva ei kuvittele tuollaisen kokoonpanon jatkavan hallituspuolueena.

Tuo kerrottiin etukäteen monta kertaa, ja ihan yhtä monta kertaa persut kieltäytyivät tuota näkemästä. Muille se oli ihan päivänselvää viimeistään siinä vaiheessa kun se lehdissä kerrottiin. Persujen on ihan turha närkästyä siitä että heille näytettiin ovea hallituksesta, ihan oma valinta.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #31

Alustetaan et mie äänestin viimeksi kyllä Piraatteja ku Soinin politiikka on minusta niin kauhean ihmisvastaista...

Ei kannata Janne olla aina naivi ja luottaa mitä lehdet sanoo, täällä meillä Ruotsissa eräs liberaali toimittaja joutui ajojahdin kohteeksi kun vahingossa kirjoitti että ei fakta välttämättä aina ole rasismia...

Jussihan sanoi että hänellä ei ole mitään hallitusohjelmassa pysymistä vastaan ja hänet valittiin demokraattisesti.

Suomessa rikos on sovitettu, jopa polittinenkin, kun sakko on maksettu tahi linna lusittu... Niinistö (asianajana) mokas tässä nimittäin pahasti kun meni asiaan puuttumaan...

Onko Janne mielestäsi oikein että lehdet vai demokraattisesti valitut päättäjät päättävät asioistamme?

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen Vastaus kommenttiin #35

Lehdet raportoivat, päättäjät päättävät. Viittasin Aamulehden artikkeliin jossa kerrottiin jo etukäteen persujen hajoamisesta ja hallituksesta lähdöstä siinä tapauksessa että H-a valittaisiin. Toimittajalle oli asia sisäpiiristä kerrottu, persut kiistivät.

Ei lehti persuja erottanut, päättäjät erottivat sen jälkeen kun persut tekivät oman linjanvetonsa. No nyt persut eivät enää päätä ja se oli aivan oma valinta.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #38

Pistä mulle linkkii ku en ulkosuomalaisena aina kerkee aamulehteä lukemaan...
Ja eihän Persut lähteny hallituksesta vaan heidät erotettiin?

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen Vastaus kommenttiin #44

Tuossa on juttua siitä artikkelista ja miten se sitten meni:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallituksessa-suu...

Persut erotettiin hallituksesta sen jälkeen kun olivat äänestäneet nämä nykyiset hahmot johtoon. Ja joka kerrottiin etukäteen, mutta eivät uskoneen.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #52

Olisiko perussuomalaisten pitänyt totella Aamulehteä ja äänestää heille sopivat johtajat? Olihan se nyt kumma kun eivät Aamulehteä totelleet.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #61

Hyvä Makkonen! On se tosiaan kumma, ettei perussuomalaisten jäsenet neljättä valtiomahtia uskoneet, vaan uskoivat omaa entistä johtajaansa. http://timosoini.fi/2017/06/juudas-meni-ja-hirtti-...

En usko millään, että Laura kykenisi samaan temppuun, minkä Soini teki oman hillotolppansa varmistaakseen.

Käyttäjän PaavoVaattovaara kuva
Paavo Vaattovaara Vastaus kommenttiin #20

#20
Typerä kommentti. Perussuomalaiset syjäytettiin hallituksesta, vain hillotolppa porukka otettiin kuten oli jo ennen perussumalaisten puoluekokousta sovittu.

Käyttäjän KirjoituksiaSalosta kuva
Mikko Engren

Tähän voisi lisätä vielä Päivän Hesarin tarjoamia lukuja ja jättää lisäämättä Hesarin lukujen tulkinnat, kun niitä voisi tulkinta myös vähän eri tavalla.

"Maahanmuuttoviraston mukaan noin 70-80 prosenttia kaikista turvapaikanhakijoista tulee maahan ilman henkilöllisyysasiakirjoja. Vuodesta 2011 alkaen Suomeen on saapunut yli 54 000 turvapaikanhakijaa. Vain reilulla 10 000:lla oli mukanaan voimassa oleva matkustusasiakirja ja reiluilla kolmella tuhannella joku henkilöllisyystodistus."

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005343402.html

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Eli tuon mukaan noin 40 000 on tullut paperittomina tänne. Melkomoinen turvallisuusriski, taloudellisesta riskistä puhumattakaan.

Kun nämä 40 000 saavat paperittomina toimeentulotukea, se merkitsee merkittävää kustannuserää Suomelle. Toimeentulotuen lisäksi nämä kuormittavat virkamieskuntaa, mm. sosiaalitointa ja poliisia, ja kaiken tämän lystin maksaa suomalainen veronmaksaja.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

toukokuu 27, 201516
PS Suomi uutiset
EU - jakaa pako­laisia rahaa vastaan

EU on varaamassa 240 miljoonan euron paketin hajasijoittaakseen 40 000 pakolaisia eri EU-maihin.
- Jakoperuste määräytyisi kunkin maan asukasluvun,
-bruttokansantuotteen
-ja työttömyysasteen mukaan.
Ohjelman maat saisivat siten 6 000 euroa vastaanotettua pakolaista kohden.
Suomi sai 8 milj.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #76

Eli meinaatko, että "Hei, me tienataan tällä!"?:)

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #77

Tarkoitatko kuten Vanhanen sanoi Kreikan tuista:
"Näin Suomi tekee rahaa".
US-10
Samoin sanoin Katainen.

Voi ollakkin että "tienataan". Maksoihan persutkin -15 Kreikan III-tukipaketissa 86Mrd.kepu,kok kanssa.
Kepu ja kok sai persutkin samaan vipuun.

Arto Granlund

Presidenttiehdokas. (huokaus)

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Vaikka on kivaa ja demarille ominaista tulla alentavasti nälvimään, niin valovoimaisempi ja idearikkaampi Laura on kuin demareiden kaikki kolme ehdokasta yhteensä.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Miksi äänestää puoluetta jonka jäsenet ei itsekkään tiedä mitä kannattaa?
Alkaa olla jo äänestäjien pettämistä kun yksi puolue sooloilee kesken kauden.

Perus­suo­ma­laisten Jyväskylän kärkikaksikko siirtyy keskustan valtuus­to­ryh­mään
Suomenmaa
28.8.2017
Kun­ta­po­li­tiik­ka Kak­si Jy­väs­ky­län pe­rus­suo­ma­lais­ten kär­ki­hen­ki­löä, pro­jek­ti­pääl­lik­kö Jor­ma Holms­tedt ja eme­ri­tusp­ro­fes­so­ri Mau­no Van­ha­la liit­ty­vät
maa­nan­tai­na kes­kus­tan val­tuus­to­ryh­män jä­se­nik­si.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #12

Sinuna olisin Marja-Liisa huolissani demareista ja vasemmistoliitosta. Sieltä vuotaa vihreisiin niin että vihellys käy.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #13

Miksi olisin? Puolueton ollut jo-68 lähtien. Nyt eläkkeellä joten ei minua haittaa jos palkansaajia "Kikytetään". Sitä saa mitä tilaa.
JK.Meitä isosoaikäpolvea ei Kikytetty .Arvaappa miksi? Oli vain Kok ja Rkp porvaripuolueita. Nyt niitä on 7 -2 vasem.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #14

No minun ikäpolvea on kyllä kikytetty. Paitsi ihan kiky joka leikkasi palkkaa vähän lomarahasta, niin eläkeikä on noussut 63v->66v minimissään ja 65v->68v suosituksessaan ja tämän lisäksi "elinaikakerroin" leikkasi kertyvää eläkettä 17%. Toki tämä oli ammattiliittojen yhdessä sopima juttu.

Kyllä vaan demarit ovat kovia porvareita. Ei ole sattumaa että Jutta Urpilainen haikailee kokoomusyhteistyön nimiin.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #16

Psst! Demarit on ainoa puolue joka on vetänyt kaksikautta putkeen -95-03.
Demarit istu hallituksessakin koko kauden -11-15.
Ei kepu,ei kok,vas, vihreät eikä Persut..

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #16

-91 EK/Kepu/KOK eläkeuudistus: Taitettu indeksi,pohjaosa,indeksikorotukset (-92-96 aikana)
-10 EK/Kepu,kok eläkeuudistus:eläkeiänpidennys,elinaikakerroin.
-17 EK/kepu,kok eläkeuudistus: Eläkkeiden leikkaus? edm.Juoksupoikana proffat .

-10 USA konsulttifirman MacKinseyn muistio:
Luomaan mielikuvia hankkimaan eläkevakuutus ja
maksamaan julkisista terv.palv. enemmän (jotka on nyt yksityistetty)

AY ei maksa eläkkeitä. Ne maksaa yksityiselläpuolella/EK ja yrittäjät.
Julkisellapuolella valtio ja kunnat.

Kenen maksutaakkaa Ahon hallitus kevensi? (velkaa oli 201 Mrd ,Alijäämää 65 Mrd)
Entä nyt Sipilä indeksikorotusten 4v jäädyttämisellä?

Arto Granlund

Mikko, Mikko, varmaan sinäkin olet samaa mieltä, kun Huhtasaari, että maapallon ikä on 6000-vuotta, eikö vain?

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #18

Miten tuo kysymys muuten liittyy presidentin viran hoitamiseen?

Voiko mielestäsi Suomen pressana toimia juutalainen, ortodoksi, luterilainen, ateisti tai joku muu vieläpä?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero Vastaus kommenttiin #18

Juutalaiset elävä vuotta 5777, se on heidän uskosa, lokakuussa vuosi vaihtuu, sitten he elävät vuotta 5778. Näin se on mennyt juutalaisilla jo 5777 vuotta.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

kuin demareiden kaikki kolme ehdokasta yhteensä.
On eduskunta ja valiokunta työskentelystä vuosien kokemus.

-Laura ensimmäisenkauden eduskunnan päättäjä .

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Johtajuudesta -otsikon mukaisesti, teksti vuodelta 2008, kun oltiin myös lähellä presidentinvaaleja --- ja vaihto oli täysin varma:

" ... Kansakunta hakee identiteettiä karismaattisista johtajistaan.

Presidentti Urho Kaleva Kekkonen nautti vallasta, mutta niin pitikin, koska vain epänormaali ei niin olisi tehnyt. Kekkonen ennen kaikkea muisti velvollisuutensa ja vastuunsa kansakuntaa kohtaan. Kekkosen perinnön raiskauksena meillä on nyt lähinnä kokoomuspoliitikkojen johdattelema vallasta riisuuntuminen - uskotaan 200 viisaaseen ihmiseen. Hädän hetkellä ei ole kompromisseja, johon 200 henkilöä työllistävä eduskunta on tottunut. Kriisissä vastuu, päätös ja teot ovat yksinäisen ihmisen tekoja - ei ole mahdollisuuksia aikaa vieviin komiteamietintöihin.

Jos katsomme maailman suuria ja vahvoja maita - kaikissa niissä on vahva valtiomies, niin miehenä tai naisena. Suomi on elänyt ennätyspitkän aikakauden yltäkylläisyydessä - valmiutemme ymmärtää, ottaa vastaan ja elää vaikeuksissa on hämärtynyt. Sanotaankin, että jokainen sukupolvi vaatii sotansa ja kriisinsä. Kriisit vaativat aina luotettavaa vastuukarismaa ja sen mukaista johtajaa. ... "

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2008/02/aika-ajoin-t... - alta.
.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Kyllä nyt kannattaakin pitää itsestään meteliä ja kehua tottakai omia aloitteita, sillä voi saada vaalessa jopa muutaman prosentin kannatuksen Niinistöä vastaan.

Taitaa tällä hetkellä Niinistö osoittaa sitä johtajuutta tuolla Amerikassa :)

Olen kyllä mahdottoman iloinen, ettei Laura Huhtasaari siihen asemaan pääse. Mutta onnea kuitenkin vaalityöhön, mukavaa kun on hieman huumoriakin tarjolla muuten vakavissa vaaleissa.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

"Olen kyllä mahdottoman iloinen, ettei Laura Huhtasaari siihen asemaan pääse."

Niin suomalaista, niin suomalaista. Onnelliseksi tekee vain se ettei kaveri pärjää.

Minua huvittaa suomalaisten poliitikkojen ja erityisesti median Trumpin nälviminen, mutta nyt onkin hiton iso juttu että suomalainen pressa pääsee valkoiseen taloon.

Niin muuten onkin, iso juttu. Toivotaan että Trump ei ole lukenut suomalaista mediaa ja poliitikkojen kommentteja (persuja lukuunottamatta), sillä jos olisi lukenut niin Niinistöllä olisi hyvin vähän asiaa valkoiseen taloon.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Nooh.USA:n on jo omat käsityksensä Trumpista ja Saara Paliinista.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Itseäkin huvittaa, että Trumpia on haukuttu kuin vierasta sikaa ja nyt sitten se onkin maailman mahtavinta, kun Niinistö pääsi häntä tapaamaan. Lauran sanoin "Voi tätä kaksinaismoraalin määrää!", ei voi muuta sanoa.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #71

Haukuttu juu.Mutta olisiko silti oltava myötäkarvaan koska on suurvalta ja Trump tämän hetkinen suurinta valtaa käyttävä mies?

Tää kärpäsen jätöksen kokoinen maa maapallon kartalla se pieni pisten ylänurkassa .Ei sillä ole varaa pullistella.Kun kumarrat länteen pyllistät itään.Tai päin vastoin. Paras pysyä neutraalina kumpaakin kohtaan.

Johnny Scofield

Täyttä asiaa Lauralta! Suomi on onnettomassa jamassa. Tällä hetkellähän meillä on kuin onkin Suomenmielisiä eli isänmaallisia kansalaisiaan karsastaen katsova presidentti. Suuri "humanisti" jonka aiemmat toimet Suomen eu-ja europäätöksissä eivät kestä tänäkään päivänä lähempää tarkastelua. Valtion päämies joka keräilee irtopisteitä jakelemalla polkupyöriä ja puuttumalla sisäpolitiikkaan tavalla, joka ei jätä edes arvailulle varaa. Meillä on Presidentti joka ei uskalla sanoa ääneen sitä minkä suomalaiset haluavat kuulla: "Suomalaiset ensin!" tai no voihan hän sen sanoa, mutta se tuleekin suusta jatkolla: "vaikka heikoille jäille..." ja näinhän sitä ollaan koko ajan mentykin. Ohjaten heikoille jäille. Suomella Brysselin eliitin uskottu mies Suomen puikoissa. Itse asiassa useita Brysselin äänitorvia. EU ensin ja Suomi vasta sitten, JOS jotain jää! Lähes kaikki valtio-omaisuus onkin jo lähes kaupattu eikä paljoa ole enää jäljellä joten hyvin on viesti mennyt perille. Ainakaan minä en valinnut tällaista presidenttiä 2012 eikä sellaista valinnut varmaan moni muukaan Suomalainen. Laurasta saamme Presidentin jolla on perinteiset perhearvot ja isänmaallisuus kunniassa. Se on hyvä pohja rakentaa tulevaa. Siksi Laura Huhtasaari.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Miksi Laura ei tehnyt mitään -03-16 aikana eikä persut?
Löytykö yht äkkiä Lemminkäisen Sampo jolla ne tekee taikoja EU ja 8 muuta puoluetta vastaan?

Ota huomioon EU-Valtio Suomi on tehnyt valtioidenväliset sopimukset 26 muun EU-maan kanssa.
Valtio Suomi on tehnyt YK/Unicefin,EU- sopimukset .Eduskunnan enemmistön hyväksymänä.Kansan vaaleilla antamalla valtakirjalla.

Huutoäänestyksillä yhdenpuoleen toimesta ei valtion tekemiä sopimuksia rikota.

Oli sitten vaikka pressaehdokas. Siihen ei ole valtuuksia edes istuvalla presitentillä,perustuslain mukaan.

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä

Suomen tulevan presidentin pitää olla ns. sivistyspresidentti. Siinä Suomella on ollutkin ns. "Hyvä Herraonni" jo 1980-luvun alusta alkaen. Mutta kuinka monta dinosaurusta Nooan Arkkiin oikein mahtui?

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Miksi pitää olla? ja mitä sillä ns. sivistyspresidentillä tarkoitat?

Sallisitko hartaan juutalaisen suomalaiseksi presidentiksi? Entä vannoutuneen ateistin? Ehkä katolilaisen, hindulaisen ehkä?

Mikä siis on se sinun mielestä oikea suomalaisen presidentin suhde moniin uskontoihin ja myös uskonnottomiin?

Vai voisiko olla niin, että sivistys ja uskomisen vapaus (myös oikeus olla uskomatta) pidettäisiin erillään?

EDIT:
Sallisiko Eero jehovan tai islaminuskoa tunnustavan suomalaisen oikeuden olla presidenttinä?

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä

Sivistysihminen (presidentti) on tieteen tulosten kanssa sinut, "Valistuksen Rakastaja". Presidentit Koivisto ja Ahtisaari tunnustautuivat uskovaiseksi suomalaisen pääuskontosuunnan mukaisesti, mutta käsittääkseni eivät pitäneet Raamattua tieteellisenä teoksena, jonkinlaisena tuodun kulttuurin perusteoksena kylläkin.

Olen aiemminkin esittänyt, että valitun presidentin Suomessa pitäisi erota paitsi puolueestaan, myös mahdollisesta kirkostaan, mikä korostaisi koko yhteiskunnan huomioimista. Olen ymmärtänyt, ettei henkilökohtainen usko edellytä kirkon jäsenyyttä?

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #26

No siis oikeasti, onko tämä nyt mitenkään kytköksessä presidentin työhön ja virkaan? Ymmärrä kyllä sen pointin, että jos pressa uskoo vääriin asioioihin omaan tilanteeseen peilattuna, mutta miten ihmiseessä se oikeuttaa tai ei oikeuta presidentin tekevän tehtäviänsä. Ja tässä tapauksessa vieläpä on ihan väärästä puolueesta.

Mutta vastaan itselleni:

Koska Laura on julkisesti osoittautunut olevansa kreationisti, niin häntä on helppo siitä iskeä ja sillä perusteella painaa alaspäin. Myös hänen kompetenssi on helppo "polttaa nuotiolla" sillä perusteella, että mikään ei voi mikään Laurassa olla kunnossa, tai hän ei voi olla sivistynyt, koska hän ei näemmä usko evoluutioon.

Sitähän sinä ja monet muut tarkoitatte?

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä Vastaus kommenttiin #27

Kokonaisarvio ratkaisee ehdokkaan mahdollisen pätevyyden ja siinä uskonnot edellä käyvät ovat minun listallani häntäpäässä. Mutta mitään estettä kenenkään ehdolle asettumiselle en tietenkään vaadi. Kansa saa sellaisen presidentin, kuin se ansaitsee.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #33

Totta.Mutta kuten perustuslakiin on kirjattu nyt-08 jälkeen Presidentti ei tee mitään ilman eduskunnan lupaa. Ei ilman hallituksen lupaa.

Koska eduskunnan valitsee kansa ja kansahan on se joka päättää.
Tärkeintä on kuka on pääministeri ja mitkä puolueet nousee hallitukseen.

Presitenti voi olla vaikka uuno-turhapuro. Vain mielipidevaikuttaja .Kuten Kalle Ruotsissa ja Haradalh Norjassa.
Kekkosen aika meni jo ja Pohjois-Korean Kim IL Jungin valtaa täällä ei saa kukaan.
Ei edes Lipponen koska eduskunnassa on 199 muutakin.

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä Vastaus kommenttiin #36

Tässä on nyt se ulottuvuus, mikä on sen "Uni-lukkarin" ja "Kansakunnan taustavoiman" rooli ulkopoliittisessa johdossa maan sisäpolitiikkaan? Niinistön rooli kokoomuksen vahvan kannatuksen ja pääministerin "kokoomuslaisen politiikan" kautta on voimakas. Ja nyt kun Niinistö pyrkii "kekkoseksi" puolueiden ulkopuolelta, se on aika merkittävä peliliike.

Käyttäjän jperttula kuva
Juhani Perttu Vastaus kommenttiin #36

"Kekkosen aika meni jo ja Pohjois-Korean Kim IL Jungin valtaa täällä ei saa kukaan."

Kekkonen ylitti monet kerrat valtaoikeutensa. Ei se vallan käyttö riipu pelkästään oikeuksista. Ja sitäpaitsi Huhtasaari on avaamassa persuille tietä kohti pääministeripuoluetta. Tosin Paavo Väyrynen on jo ehtinyt ilmoittautua pääministeriksi https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/225359-uusi-nimi-...

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #27

Hallitseeko yhtä hyvin puolustusvoimien arvomerkit kuin kok puolustusministeri A.Taina?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kannataa ensin perehtyä Faktoihin ennen kuin äänestää .Niin eduskunta-maakunta -kuin presidentin vaaleissa.

http://valtioneuvosto.fi/tietoa/valtioneuvosto-ja-...

https://www.eduskunta.fi/FI/lakiensaataminen/lainv...

Eduskunta/Hallitus-Presidentti:
Presidentti voi vapauttaa koko ministeristön tehtävistään pääministerin esitettyä hallituksen eronpyynnön tai yksittäisen ministerin tämän omasta pyynnöstä
- tai pääministerin aloitteesta.
-Presidentin tulee vapauttaa hallitus tai yksittäinen ministeri tehtävistään ilman eronpyyntöä tai pääministerin aloitetta eduskunnan ilmaistua, ettei hallitus tai asianomainen ministeri
- nauti eduskunnan luottamusta.

Kansainväliset suhteet
Suomen ulkopolitiikkaa johtaa tasavallan presidentti
- yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. (ministerivaliokunta)

Eduskunta hyväksyy kuitenkin
-kansainväliset velvoitteet ja
-niiden irtisanomisen sekä
-päättää kansainvälisten velvoitteiden voimaansaattamisesta siltä osin kuin perustuslaissa säädetään.
Sodasta ja rauhasta presidentti päättää
- eduskunnan suostumuksella.

Lauri Iivanainen

On lähinnä säälittävää miten, Suomalaisuutta, itsemääräämisoikeutta ja kansallistaturvallisuutta halveksivat tahot ilmaisevat yksinkertaisen ja demokratiaa halveksivan ajatuskantansa.
Vielä tulee päivä kun PERUSTUSLAKIA luetaan niinkuin kuuluu, ja teidän kaltaiset multikultuurelliset ja isänmaallisuutta vastustavat tullaan tuomitsemaan valtakunnanoikeudessa maanpettureina.
Te köyhämieliset raiskaajien ja murhaajien rakastajat olette vähemmän kuin yksisoluiset eliöt ja verrattavissa parasiitteihin, jotka kansalaisten verellä, vieläpä oman kansanne verellä olette valmiita puhumaan kaiken alistavan islamin puolesta,vastoin normaalilla suojeluvaistolla olevia kansalaisia kohtaan.
Ainoa mitä te pystytte molokinkidastanne tuottamaan, on kaikkea muutakuin asiallista keskustelua.
Joten takaisin tulee.
Todennäköisesti teistä jokainen on synnynnäinen koulukiusaaja ja narsisti, taikka maksettu pölvästi joka luulee juovansa graalinmaljasta kun todellisia arvoja punnitaan.
Olette säälittävää punavihreää ektoplasmaa, ette yhtään mitään muuta.
Te olette historiankirjoista pyyhitty mielisairas rupeama, joka ei johda yhtään mihinkään muualle kuin lyhyintä tietä helvettiin.
Tuo tie on päällystetty multikulttuurilla ja viattomien ihmisten verellä.

Käyttäjän TapaniPollari kuva
Tapani Pollari

Juuri näin Laura, juuri näin.

Käyttäjän buimonen kuva
Börje Uimonen

Laura on paitsi antanut pelolle vallan, niin myös pyrkii valtaan pelottelemalla. Sellaista pelkuruusjohtajuutta suomalaiset eivät tarvitse.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Varmasti eeron ja marja-liisan suosittelemana olet omiesi parissa.

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä

Saa kai hyvästä mielipiteestä palkita, vaikka yleensä olisi eri mieltä?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
On aivan selvää, että he maahanmuutosta hyötyvät haluavat pitää toimentulostaan kiinni.

Huhtasaaren mukaan Suomen tulee tehdä sellaista maahanmuuttopolitiikkaa, jonka vaikutukset ovat Suomelle myönteiset tai neutraalit.
wikipedia

maahanmuuttajat on tärkeitä:
Majoitus ja ravitsemusyrityksille , maatilayrityksille?

Lukee eduskunnan sivuilla .Ja nimenomaan T.Soinin persujen ajalta.

Eli onko nykypersut yrittäjä vastaisia?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Seitsemän prosentin kannatus merkitsee sitä,
-että moni perussuomalainen putoaa eduskunnasta jo vaalimatematiikan takia.
- Sinisen tulevaisuuden näkymät ovat synkät - ja samalla hallituksen legitimiteetti yhä heikompi.
IL 29.8-17
Kok ja kepulle käy hyvin vihreät kumppaniksi.On aina käynyt. ehkä vielä Rkp.
Jos ei ihmeitä tapahdu siinä on seuraava hallitus kokoonpano.

Käyttäjän juhakuittinen kuva
Juha Kuittinen

Tervejärkisyys ei ole pelkoa.

Käyttäjän TapaniPollari kuva
Tapani Pollari

Kestätkö Börje totuutta ollenkaan, vai sitäkö tarkoitat että Laura pyrkii valtaan pelottelemalla?

Jos tsunami olis tulossa, Börje olis hiljaa ettei kukaan pelkäisi.

Käyttäjän TapioUkkola kuva
Tapio Ukkola

Hyvä kirjoitus Laura Huhtasaarelta!

Käyttäjän AriKananen kuva
Ari Kananen

Hyvää tekstiä Laura.
On hienoa että presidenttikisaan lähtee joku jolla on oikeasti jotain muutakin sanottavaa kuin vanhat latteudet.
Kaikessa en ole kanssasi samaa mieltä, mutta tärkeimmissä asioissa, niissä kyllä olen.
Hyvin sie vedät, juoksu paranee kokoajan.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Mielestäni teistä kommentoijista paistaa jonkinlainen pelko, jos sittenkin, voisiko seuraava presidentti olla Laura Huhtasaari.

Tosin oli siellä muutama joka on ymmärtänyt muutoksen välttämättämyyden, elinehdon tai pakon edessä, muutta politiikkaa ei voi jatkua näin.

Käyttäjän JuhoJoensuu kuva
Juho Joensuu

Vaikea kuvitella, että Huhtasaarella olisi mahdollisuuksia juuri 5% tuloksen yli. Ei Suomen kansa nyt niin hölmöä voi olla.

"Pääministeri kehottaa välttämään vihantunteita."
Juuri se on pääministerin tehtävä, koska näköjään jihadin retoriikan lukeneet tekevät parhaansa, jotta viha- ja lynkkausmentaliteetti lisääntyisi. Tännekin ilmestyi alle tunnissa Turun puukotuksesta keskusteluja, joissa arveltiin enemmän kuin tiedettiin ja lisäksi pyrittiin vääntämään niitä arveluja vielä enemmän vihaa lietsovaan suuntaan.

En nyt viitsi enempää esimerkkejä kaivaa, etten syyllistyisi itse vihan lietsontaan.

Käyttäjän pekkalampelto kuva
Pekka Lampelto

Kysymys Lauralle:

Minkä maiden kanssa Suomen kannattaisi olla tiiviissä yhteistyössä?

Käyttäjän JussiNummelin kuva
Jussi Nummelin

Persudenttiehdokas Huhtasaari kommentoi vain häntä ylistäviin vastauksiin.

"Kiitos"

Käyttäjän seppopmuurinen kuva
Seppo Muurinen

Onko tämän hetken valtaapitäviltä kielletty EU;n aikana puhumasta ; " että ensin Suomi kansalaisineen ja vasta sen jälkeen yleispoliittiset EU seikat tämän jälkeen "

Mitä pahaa siinä on ettei oma kansa saa olla etusijalla,vaiko pelätäänkö suomettumista sen kielteisessä muodossaan ?

Eu on hyvästä silloin euroineen jos kansallisvaltiot mm.Suomi voi paremmin kansalaisineen kikynkin aikakaudella.

Käyttäjän MarinaLindqvist kuva
Marina Lindqvist

Mukavaa että rouva Huhtasaari on ehdokkaana, mutta pahoin pelkään että henkinen johtajuus ei tule vaikuttamaan mitenkään yhtään mihinkään. Samoin pakolaisvirrat ja maahanmuuttopolitiikka ovat presidentin vallan ulottumattomissa. Siltikin, onnea matkaan.

Joeli Santikko

" nykyään pelkkää sanaa ”suomalaiset” pidetään poissulkevana ja jopa rasistisena sanana." Täysin älytön väite, ei pidetä.

Käyttäjän JouniBorgman kuva
Jouni Borgman

Hienosti ollaan ongelmien ytimessä eli siinä pakolaisia koskevien sopimusten sekavasta ryppäässä, joista merkittävin eli Geneven pakolaissopimus on suurelta osin vanhentunut eikä sovellu suurien pakolaismäärien käsittelyyn. EU:n turvapaikkapolitiikan sääntely on sekavaa ja puutteellista ja taitaa edelleenkin perustua Geneven sopimukseen ja sen päälle liimattuihin ministerikokouksissa laadittuihin taktisiin pikaratkaisuihin kuten taakanjako.

Schengen-sopimus on tarkoitettu EU:n sisäiseen liikkumiseen ja sekin on itsessään varsin huono mahdollistaen mm. Romanian romanien ym. erämääräisen väen liikkumisen vapaasti pitkin Eurooppaa, mutta sitäkin on onnistuttu käyttämään EU:n ulkopuolisten pakolaisten suhteen väärin. Samoin Dublin-sopimusta on rikottu räikeästi. Geneven sopimusta on myös rikottu lukemalla sotilaskarkurit turvapaikanhakijoiksi.

Eli vaikka sopimus-järjestelmä voisi kaikista puutteistaankin huolimatta toimia, niin viimeistään sopimusten ja muiden päätösten sekava noudattaminen tekee järkevän sopimuspohjaisen turvapaikkapolitiikan EU:ssa mahdottomaksi ja mikä pahinta: tarjoaa monikulttuuri-ideologian sokaisemille maahanmuuton puolustajille hyvän verukkeen tuottaa maahan tolkuttomat määrät huonosti sopeutuvaa väkeä, jonka lähes ainoa funktio on toimia suvakkien lemmikkeinä tai turvapaikkabusineksen laskutusyksikköinä.

Nyt on siis aika ryhdikkäiden poliitikkojen astua esiin ja niiden vaatia sopimusjärjestelmän välitöntä saattamista tilanteen tasalle niin, että ne myös mahdollistavat kunkin maan itsestään selvän omakohtaisen harkinnan ja sääntelyn. Nykyisestä sopimusjärjestelmästä on sanouduttava irti, koska se on vastaanottavalle maalle eli Suomelle oleellisesti haitallinen. Siihen asti, kunnes uusi kansainvälinen/EU-tasoinen turvapaikkajärjestelmä on luotu, Suomi noudattaa perinteistä itsenäisen valtion suvereenia rajakontrollia kaikilla rajoillaan.

Käyttäjän erkkikalevilaakso kuva
Erkki K. Laakso

Hyvä kirjoitus taas Laura. Puhut painavaa asiaa maahanmuutosta ja sen tuomista ongelmista ym. mutta oletko valmis ottamaan kantaa maamme rapautuneeseen oikeuslaitoksen nykytilaan: https://erkkikalevilaakso.blogspot.com/ tämä on nyt vain tälläinen "yksittäistapaus", mutta meitä sorrettuja ja jahdattuja on suomessa tuhansia, vailla minkäänlaista oikeusturvaa ja lainsuojaa!

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

”Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi menevät kaiken muun edelle.”
.......................

Vastaväite:

Jokaisen ihmisen turvallisuus ja hyvinvointi menee kansalliskiihkon edelle.

Käyttäjän mikasatta kuva
Mika Sarivaara-Satta

Joka sanoo puolustavansa kaikkea, ei puolusta yhtään mitään.
Frederik II Suuri

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

"Suomen kansan valitsemien edustajien on ajettava työnantajansa eli Suomen kansan etua."
..........................

Vastaväite:

Suomen kansan valitsemien edustajien on harjoitettava korkeinta mahdollista moraalia.

Käyttäjän mikasatta kuva
Mika Sarivaara-Satta

O Tempora, O Mores!, ( Cicero )
Eettisyys hakkaa ailahtelevan moraalin.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Olisivat edes rehellisiä!

Valitsiko kansa -15 Kepu,PS,Kok suurimmaksi puolueeksi ?

Ja huom.Kun nämä on päätetty oli Persut hallituksessa päättämässä:
Halla-Aholaisiksi ne vaihtui kesäkuu 16pv-17

-Kuntainfo: Kunnille suositukset laittomasti maassa oleskelevien kiireelliseen sosiaali- ja terveydenhuoltoon
Sosiaali- ja terveysministeriö 31.1.2017

Kunnat antavat välttämättömän ja kiireellisen avun
Ministerityöryhmä päätti
-välttämättömästä toimeentulosta ja huolenpidosta. Kuntia ohjeistetaan niin, että laittomasti maassa oleskeleville turvataan oikeus välttämättömään
- toimeentuloon ja huolenpitoon.
- Kunnat antavat välttämättömän ja kiireellisen avun, valtio korvaa kustannukset täysimääräisesti. Valtionavustuksen myöntämisestä, maksamisesta ja käytöstä säädetään asetuksella.
6.12.2016

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Hyvä kirjoitus jälleen Laura Huhtasaarelta. Maahanmuuton kustannukset ovat hirvittävät, 1,8 miljardia ensi vuoden loppuun mennessä. Johtajuus puuttuu maasta. Pikkusieluiset itsekkäät ihmiset hyötyvät maahanmuutosta "työllistämällä" itseään, läheisiään ja suosikkejaan velkarahalla. Omalta kansalta riistetään etuja, jotta muukalaiset saavat Suomessa ansaitsemattoman loisteliaan elämän. Rajatarkastukset on palautettava pian. Rehellisellä ihmisellä ei ole mitään moitittavaa, jos tarkastukset tehdään. Kodissa on seinät suojana ja seinässä ovi, joka voidaan lukita ja kodista käskeä pois ne jotka vieraanvaraisuutta eivät ansaitse. Valtiolla pitää olla rajat, joiden läpi tullaan luvanvaraisesti. Maa joka kontrolloimatta hyväksyy kaikki tulijat ja vielä vastikkeetta elättää heidät, on tuhon oma. Sellaista kohtaloa emme Suomellemme ja tälle ahkeralle kansalle halua!

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Sellaisen olemme "halunnet" kun vaaleissa äänemme anoimme -15
Persuille,kokoomukselle ja kepulle.
Eikä pidä unohtaa kun kansa sanoi Kyllä lokakuussa-94 EU:le.

Asioista voi puhua ja olla erimieltä mutta se on hyttysen ininää muiden puolueiden korvissa eduskunnassa. He noudattavat Valtio Suomen tekemiä sopimuksia.
Ei yhden persu kansanedustajan.

Jukka Alaspää

Vastaus 73 kommenttiin

Suomessa on krimisoituminen maassa luvattomasti olevan majoitus-piilotusrengas.
Kirkkoa ei voida tuomita, vaan päätöksen tehnyt työntekijä.

Onko tämä inhottava laki vihervasuri suvakeille ,KOSKA SITÄ EI NOUDATETA.

Jukka Alaspää

Vastaus 73 kommenttiin

Suomessa on krimisoitu maassa luvattomasti olevan majoitus-piilotus
Kirkkoa ei voida tuomita, vaan päätöksen tehnyt työntekijä.

Onko tämä inhottava laki vihervasuri suvakeille ,KOSKA SITÄ EI NOUDATETA.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Harva vihervasuri on kirkon työntekijä .Eikähän ne kirkon päättävät tahot löydy ihan muualta.

KOSKA SITÄ EI NOUDATETA.
Aivan. Kenenkä ministeriön ministerin vastuulla se on jos ei noudateta?
no esim.Ministeri-valiokunnan jossa istuu kaikki ministerit ja tekee yhdessä päätöksiä.

esim.Persujen 29.5-15-16.6-17 J.Linström oikeusministeri .
Kelasta tuet /29.5-15-16.6-17 Pirkko Mattila sosiaali ja terveysministeri.

JK. edm. ohjeilla mennään nytkin.Uusia lakia ei tehdä kuin vasta kun eduskunta palaa lomilta 5.9-17 jälkeen.

Jukka Alaspää

Vastaus kalkela
Suomessa on vasemmiston takia suuri piilotyöttömyys.

Kun lainsäädäntöä saadaan uudistettua , niin työvoimaa riittää maatiloilla ja ravintoloihin.

Suuri nuorten syrjäytyneisyys vaatii rajua uutta ajattelua,josta lauralle kerroinkin taannoin.
Laura Huhtasaari
Hyvä kirjoitus.

Niinistö on ollut täysin pihalla maahanmuuttolausunnoissaan.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Aika yllättävää persulta.
Kerrotko vielä miten pressa osallistuu eduskunnan päätöksentekoon suuressavaliokunnassa jos edm.asioista päätetään?

Käyttäjän PetriRissanen kuva
Petri Rissanen

Kerron vastauksen, kunhan ensin erittelet tarkemmin tiedustelussasi tarkoittamat päätöksenteot.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
Vastaus kalkela
Suomessa on vasemmiston takia suuri piilotyöttömyys.

Siksikö Persut nyt työllistää 93 000 työtöntä 0 euron palkalla ?
Toimeentulotukea 487e/kk vastaan +9e/pv matkoihin .

Valtiolle 10%,kunnille 20%,yksiyisille yrityksille 70%. Veronmaksajien piikkiin.

Kerrotko omin sanoin vielä miten ne tekee sen oppositiosta?
Siksiko "oppositio" teki työttömän perustulostakin työtä vastaan tai tukea leikataan 40%? Luulin että perustulo oli kepu/Ps idea tehdä tulonsiirto verottomana jo tuloja saaville.Siksi se ei auta tulotonta yhtään.

vas,sdp n.50-150 muut. Joko EU tiedetään että Suomea johtaa 50 vasuria ,
ei 7 porvaripuluetta?

Onks pörssiyritykset ja PK-yrittäjät kaikki vasureita? Vai miksi niillä on piilotyöpaikkoja?

Käyttäjän PetriRissanen kuva
Petri Rissanen

Nykyisestä työllistämispolitiikasta vastaa Sipilän keskusta-kokoomushallitus.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari

Vahvasti epäilen, että Niinistö joutui kaivamaan passinsa esiin. Sen verran sulkeutunut Yhdysvallat on.

On todella hienoa, että Niinistö pääsi Valkoiseen taloon. Kunnia.
Vaikka Suomessa halveksitaan Trumpia ja väärin äänestäneitä amerikkalaisia, onneksi sentään osataan tätä vierailua arvostaa

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Joka presitentti on siellä vuorollaan käynyt.

USA ei vain tiedetty miksi Niinistö oli nyt kutsuttu.
Mutta ex-persu puolustusministeri tietää kai sen . Persuthan oli mukana kun asekaupoista USA päätettiin.

Käyttäjän TuomoHirvi kuva
Tuomo Hirvi

Kiitos taas tästäkin hyvästä kirjoituksesta. Kun on sanottavaa ja sanoo sen niin se on erinomainen lähtökohta kaikelle. Kiitos!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset