*

LauraHuhtasaari Politiikka on pääosin mielipiteitä

Demareiden käypä hoito -suositukset ovat vahingollisia

Onnittelut Tuula Haataiselle valinnasta ja tervetuloa presidenttikisaan. Edellinen SDP: n presidentti heikensi Suomen kansallista turvallisuutta Ottawan maamiinat kieltävällä sopimuksella. Syy miinasopimuksen hyväksymiselle oli pelko, että mitä muut olisivat meistä ajatelleet, jos emme olisi liittyneet.

SDP tarjoaa jälleen kansallista turvattomuutta ja hyvinvointia heikentävää politiikkaa. Rajat on pidettävä auki, vaikka mikä olisi. On varmasti totta, että maailman hätää ja sotia ei ratkaista Suomen rajoja sulkemalla, mutta ei myöskään auki pitämällä. Japani on hyvä esimerkki modernista teollisuus- ja palveluyhteiskunnista, jotka eivät ole kopioineet epäonnistunutta Länsi-Euroopan maahanmuuttopolitiikkaa. Siellä vallitsee rauha, kulttuurinen harmonia, luja kansallinen koheesio ja yhteiskuntarauha. Ruotsissa taasen tilanne on jo karannut käsistä.

Nyt tarvitaan toimiva käypä hoito. SDP, Kokoomus tai Keskusta eivät muutu, siksi poliittiset johtajat pitää vaihtaa. Porilainen tyttö poltetaan, Otanmäessä murhataan, Turussa teurastetaan jne. Kuitenkin ISO meteli nostetaan siitä, kun Rautatientorilla potkaistaan? Poliitikot jankkaavat vihapuheesta. Perussuomalaisten facesivuilla oli varmaankin vahvistettu vihapuhe poliisipäivystys Turun teon jälkeen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

21Suosittele

21 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (100 kommenttia)

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

...Edellinen SDP:presidentti.....Noinko nopeasti sinä heitit pyyhkeen ja ymmärsit että Tuula Haatainen on seuraava pressa?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Viimeinen SDP:n presidentti lienee se oikea ilmaisu.

P.S. Perussuomalaista presidenttiä ei ole ollut eikä tule olemaan.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Heh, kuinka tyhmää Sini.

Tuolla tasolla sitten argumentoidaan?

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Täh. Opettajapresidenttiehdokkaan kielenhallintaan ei saisi puuttua?

Arto Granlund

Huhtasaari se kirjoittaa tapansa mukaan jälleen muunneltua totuutta. Maaminat kieltävän Ottawan sopimuksen hyväksyi Eduskunta äänin 110-47. Huhtasaarelle vaan tiedoksi, että tälläiset sopimukset hyväksyy eduskunta, ei tasavallan presidentti.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari

"Suomi liittyi Ottawan sopimukseen marraskuussa 2011, kun eduskunta hyväksyi ehdotuksen äänin 110-47. Suomessa henkilömiinakieltoa AJOIVAT ERITYISESTI rauhanjärjestöt, ulkoasiainministeriö ja presidentti Tarja Halonen. Puolustusministeriö taas vastusti sopimusta."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ottawan_sopimus

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kuinka puolustusministeriö voi vastustaa jos puolustusministeri joka johtaa ministeriötä on hallituksen kannalla?
Ei virkamiehet äänestä eikä päätä asioista eduskunnassa.

Puolustusministeri
Stefan Wallin
22.6.2011–5.7.2012
RKP

Käyttäjän saraskari kuva
Marja Saraskari

Sinänsä tunteikas ja vähän epäasiallinen näkökohta tähän maamiinojen kieltämiseen on se, että prinsessa Diana vieraili Bosniassa kolme viikkoa ennen kuolemaansa. Hän tapasi siellä uudelleen lapsia, jotka olivat menettäneet jalkansa astuttuaan miinaan. Diana puhui vakavasti maamiinojen kieltämisen puolesta. Kaikesta päätellen sillä oli vaikutusta Ottawan sopimuksen syntymiseen.
Ainakin hänen poikansa haluavat uskoa niin.

Minun isäni astui venäläisten miinaan jatkosodassa hyvin nuorena.
Jalattomana ei ole kovin kivaa, vaikka olisi kuinka isänmaallinen.

"Porilainen tyttö poltetaan, Otanmäessä murhataan, Turussa teurastetaan jne. Kuitenkin ISO meteli nostetaan siitä, kun Rautatientorilla potkaistaan?"
Tätä en ymmärrä. Onko tuo asema-aukion hyppypotku jotenkin hyväksyttävämpi kuin muut väkivallanteot? Millä perusteella?
Siksikö, että tämä sankari on äärioikeistolainen?
Torniaisen edustamaa kansallissosialistista vastarintaliikettä on Suomen laki nyt kieltämässä. Ettäs tiedät.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Totta.
Ja kuten tapana on usea oli pois äänestyksestä "EN äänestänyt kyllä"
pakoilin vastuutani olemalla pois äänestyksestä.

Eduskunta hyväksyi liittymisen sopimukseen ja siihen liittyvän lain äänin 110-47.

Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa.

Vastaan äänestivät kaikki paikalla olleet (niinpä) perussuomalaiset ja yksitoista keskustalaista.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Prosessi oli hidas ja kesti yli kymmenen vuotta. Loppuvaiheessa ratkaisuun päästiin kun maamiinat korvaavaan järjestelmään budjetoitiin 200 miljoonaa euroa.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Kyllä Tarja Halonen oli Ottawan sopimuksen yksiä primusmoottoreista Suomessa. Tai sanotaanko näin, ilman Tarja Halosta Ottawan sopimukseen tuskin oltaisiin liitytty.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Pisteet siis Haloselle ja mitä nöyrin kiitos vastuullisesta toiminnasta Ihmisten turvallisuuden puolesta.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #90

Juu, noinkin asiaan voi suhtautua. Itse vaan pidän ikävänä sitä, että meillä on tossa (omasta asuinpaikastani 15km päässä) suurvalta joka ei kunnioita noita sopimuksia millään lailla eikä niitä ole allekirjoittanut. Satunnaisesti kylvettävää sirpalemiinaa riittää, mitä Suomella ei edes koskaan edes ollut.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #90

Tässä tapauksessa ne ihmiset vaan ovat venäläisiä sotilaita.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #100

Eivät miinat katso kuka niihin astuu ja äärimmäisen harvoin miinojen laittajatkaan ovat katsomassa kylvämiensä perään. Tästä meillä on ihan liian paljon ihan liian kammottavia esimerkkejä sekä menneisyydestä että nykyisyydestä.

Toisaalta mihin perustuu Kuikan vakuuttuneisuus astujien venäläisyydestä? Onko hänellä jotain syvenpää sisäpiiritietoa jolla meitä tavallisia taatiaisia ei ole valaistu?

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen

Japanissa kansallinen sisäänpäinkääntyneisyys ilmenee aikalailla eriskummallisina ilmiöinä - esimerkiksi sosiaalisiin normeihin sisältyvät tehokkuusvaatimukset ovat jo johtaneet laajamittaisempaan erakoitumiseen :

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hikikomori

Marko Parkkola

Japanilla on aika erikoinen kulttuurillinen perintö, joka varmasti painaa vielä vaakakupissa. Suomessa ei ole moista taakkaa ja historiamme osoittaakin, että pärjäämme erittäin hyvin keskenämme. Tämä ei silti tarkoita, että kukaan ei saisi liikkua rajan yli suuntaan tai toiseen. Meidän pitää vain tietää tämän liikkujan nimi.

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen

Suomessa kansallinen eristyminen ilmeni aikaisempina vuosikymmeniniä arktisena hysteriana - väittäisin, että Euroopan unioniin liittymisen myötä suomalaiset ovat nykyisin sosiaalisesti vapautuneempia...

http://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/depress.htm

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #12

TAi sitten Neuvostoliiton romahtaminen vaikutti asiaan.

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen Vastaus kommenttiin #15

Kyllä sekin vaikutti asiaan. Venäjällähön tuo kansallinen sisäänpäinkääntyneisyys näkyy miesten elinajanodotteessa.

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #21

Totta. Venäläiset ovat saaneet kärsiä sosialismista pitkään, joten asia on hyvin ymmärrettävää.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #27

Käsittääkseni eliniän odote Venäjällä oli melkoisen alhainen ennen vuoden 1917 vallankumouksia ja vielä heti niiden jälkeen. Neuvostotodellisuudessa se nousi ajoittain jyrkästikin mutta romahti taas NL:n romahduttamisen jälkeen ja sittemmin Jeltsinin jälkeen taas kääntynyt nousuun ollen parhaillaan sikäläiselle ennätystasolla. Suhteellisesti tilanne oli siellä parhain n. 1960-luvun puolessa välissä jolloin taso oli jotakuinkin sama kuin Suomessa ja Isossa Britanniassa (Lähde: University of Oxford: https://ourworldindata.org/life-expectancy/)

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #91

Juu, Neuvostoliiton aikana oli kehitystä. Aikoinaan 60-luvun lopulla Suomessa ilmestynyt "Neuvostoliitto" -aikakausilehti vertaili aina asioita "ennen vallankumousta" ja "nykyään". Siinä todettiin mm., että "nykyään on pelkästään Kuolan niemimaalla enemmän ydinvoimaloita kuin tsaarin aikana koko Venäjällä".

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #12

Japanilaisten elämä on aina osa jotakin ryhmää. Yksilöillä ei sinänsä ole arvoa ja ryhmäpaine edellyttää miltei täydellistä homogeenisuutta. Mikään ei ole japanilaiselle niin suuri rangaistus kuin tulla erotetuksi ryhmästä.

Tälle perinteiselle homogeenisuuskulttuurille vastapainona on viimeisten parin vuosikymmenen aikana kehittynyt Tokion elintasonuorison keskuudessa individualismin korostaminen kaikella mahdollisella tavalla jopa äärimmäisyyksiin mennen. Tällainen ilmiö kuin myös tuo mainittu "hikikomoriksi" kutsuttu sosiaalinen eristyneisyys ovat kuitenkin pienen pientä kuriositeettia Japanin vankan valtavirran piirissä.

On miltei mahdotonta ajatella, että merkittävämpi etninen vähemmistö japanilaisessa yhteiskunnassa milloinkaan voisi sinne luonnollisesti assimiloitua. Mutta se ei ole Suomelle tavoittelemisen arvoinen asia.

Käyttäjän HelenaSolin kuva
Helena Solin

Myös lasten itsemurhat ja mielenterveysongelmat ovat huipputasoa.
"Kansallisen yhtenäisyyden" luomat kunniakäsitykset ovat lievästi vinksahtaneita.
Samoin sukupuoliroolit.
Mutta ilmeisesti kaikki tämä hyvästä syystä?

Käyttäjän lakosi kuva
Mika Lako

Hyppypotku tapahtui Helsingin Asema-aukiolla. Rautatientori on asemarakennuksen itä-puolella.

Käyttäjän KaarloKamppikoski kuva
Kaarlo Kamppikoski

Ystäväni Laura.
Nuo viestit tuovat selkeästi esiin sen, kuinka sekaiseen tilaan
nykyhallinto on kansalaiset saattanut. Jos haluamme olla Suomalaisia , emmekä
halua unohtaa ja häpäistä edellisten sukupolviemme tuskia ja kärsimyksiä,
jokainen tervejärkinen ymmärtää , kuinka väärin ja korruptoituneesti
nykyhallintomme toimii.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari

Nyt tarvitaan ensin poliittinen muutos, sitten kulttuurinen.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kerro ihan omin sanoin miten aiot sen tehdä 199 muun eduskunnassa olevan mielipiteistä huolimatta?
Ensin persut pyytää Naton tänne leluineen. Sitten kai miinoitetaan rajat,poliiseille konepistoolit ,kansalle omat aseet ja jokainen "pienivihreitä mamuja" takia hampaisiin asti aseissa?
Texasiako aiot Suomesta tehdä?
EI kiitos.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari Vastaus kommenttiin #13

Nykyään jopa aikuisilla ihmisillä on kummallinen tapa kehittää ihan oma, irti todellisuudesta oleva assosiaatio asioista (ihmisistä) ja sitten järkyttyä siitä. :)

Käyttäjän wahrheit kuva
Kari Kero Vastaus kommenttiin #32

Nykyään jopa presidenttiehdokkaalla on kummallinen infantiili tapa olla irti todellisuudesta julistamalla uskoaan satuolentojen luomiskertomuksiin ja järkyttyä jos joku ei leiki samaa.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #32

Mitä persut ja PS ministerit teki syrjäytyneiden ja köyhien hyväksi?
29.5-15/16.6-17? Puhu maahanmuuttajista -03-16.6-17 ilmeisesti nuo on heidän kannattajansa? Vai PS äänestäneet?

Päivi Nerg HS:lle: Syrjäytyneet suomalaiset ovat suurin uhka !

Julkaistu: 4.9.
SISÄINEN TURVALLISUUS Kansliapäällikön mukaan propagandan levitys on pelottavan tehokasta.
Sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg arvioi Helsingin Sanomien haastattelussa, että sisäisen turvallisuuden kannalta suurin uhka ovat syrjäytyneet suomalaiset.

– Uhka-arvioissa on turvapaikkaa hakeneita, mutta ehkä vielä enemmän kannamme huolta siitä suuremmasta määrästä Suomen kansalaisia, jotka ovat syrjäytyneitä ja joilla on mielenterveysongelmia, hän toteaa.

Nergin mukaan terrorismi on lähestynyt Suomea koko ajan kahden viimeksi kuluneen vuoden aikana, mutta samaan aikaan syrjäytyneiden ongelmat ovat kasvaneet aivan eri potentiaalissa.

– Se propagandan levitys,
jota tällä hetkellä kohdistetaan syrjäytyneisiin suomalaisiin – ja myös turvapaikanhakijoihin – on pelottavan tehokasta.

Käyttäjän viljoh9 kuva
Viljo Heinonen

Poliittinen ja kulttuurinen muutos?? Mitä nuo sanat mahtavat sisältää?

Käyttäjän KH kuva
Kalevi Härkönen

"Nyt tarvitaan ensin poliittinen muutos, sitten kulttuurinen."

Kiitos ei, molemmille.

Käyttäjän TapaniPollari kuva
Tapani Pollari

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015092820431058_...

Japanissa 11 turvapaikanhakijaa vuonna 2015.
Eikä kukaan arvostele niin, että heidän pitäis hätääntyä miltä näyttävöt maailmalla

Käyttäjän TapaniPollari kuva
Tapani Pollari

Siis japanilaiset näyttää oudoilta? Aika paha.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #20

Juu jakamasi tilaston mukaan.

Käyttäjän TapaniPollari kuva
Tapani Pollari Vastaus kommenttiin #22

Minusta ei siinäkään mielessä oudolta, muistaakseni Japani ottaa 2 pakolaista vuodessa ja sanovat että sen taakan he kestävät.

Eli suojelevat kansalaisiaan ja maataan,, siinä ei ole mitään outoa..

Käyttäjän PekkKoskenk kuva
Pekka Koskenkorva

Joo, puolustusvoimathan vastusti liittymistä, mutta Halonen ja Tuomioja runnoivat Suomen väkisin sopimukseen. Jos Suomi joutuu miehityksen uhan alle / miehitetyksi meillä on sissisodankäynti tärkeässä roolissa ja itse sissinä en pysty suorittamaan tehtävääni minulta vaaditulla tavalla ilman putkimiinaa. Sakaramiina ei ole niin kriittinen, mutta jo putkimiinan vuoksi Ottawan sopimuksesta on irtauduttava heti. Puolustusvoimat on joutunut viime vuosien aikana tuhoamaan koko putkimiinavarastonsa Halosen ja Tuomiojan hölmöilyn seurauksena.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Nythän SDP:n Haatainen voi alkaa miettimään keinoja, millä suomalaisten syntyvyys saataisiin kasvuun. En usko, että Rinteen ehdottamat synnytystalkoot yksin riittävät, vaan pitää ensin saada työllisyys nousuun, jotta suomalaiset nuoret miehet uskaltavat perustaa perheitä ja näin sitten taattaisiin, että suomalainen kansa olisi vielä elinvoimainen.

Nyt näyttää siltä, että Haatainen haluaa rikkoa rajoja. Tarkoittaako tämä sitä, että entistä enemmän vaan vierasta geeniperimää maahamme, jotta viimeinekin kansallinen identiteettimme hävitetään?

Tämä kehityshän on alkanut jo Lipposen hallitusten aikaan ja näyttää, että Haatainen jatkaa samalla linjalla kansallisvaltiomme tuhotakseen.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Sama vastenmielinen kielenkäyttö.Sanaparilla käypä hoito on aivan oma erityinen merkityksensä.Tarkoitus lieneekin kansalaisten pään sekoittaminen.

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari

Käytetään sanoja "väärät lääkkeet" tai "väärä resepti". Miksi käypä hoito olisi suojattu?

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Käypä hoito on vallan mainio kielikuva, eikä se tietääkseni ole mitenkään suojattu, jottei sitä tässäkin yhteydessä voisi käyttää.

Erittäin "mainio" on muuten kielikuva, jonka Mari K. Niemi oli antanut sinusta: "häikäilemätön populisti" https://suomenkuvalehti.fi/ylamaan-kettu/2017/09/0...

En tunnistanut laisinkaan sitä ihmistä, jonka olen näistä mielipiteistäsi saanut, että olisit "häikäilemätön populisti", vaan nainen ja äiti, joka haluaa Suomen parasta.

Onkohan demareilla pelko, että Laura Huhtasaaresta, joka puolustaa suomalaisten oikeutta suomalaisuuteen, tulee seuraava Suomen presidentti?

Käyttäjän jsalmi kuva
Juha Salmi Vastaus kommenttiin #29

"Onkohan demareilla pelko, että Laura Huhtasaaresta, joka puolustaa suomalaisten oikeutta suomalaisuuteen, tulee seuraava Suomen presidentti?"

Kuka/ketkä ovat suomalaisia?

Käyttäjän jperttula kuva
Juhani Perttu

"käypä hoito" on oikeiden lääkärien hoitosuosituksia. Demareiden käypä hoito on poliittisten puoskarien hoitosuosituksia.

Arto Granlund

Huhtasaari, persut mielellään käyttää hyväkseen isänmaallisuuden paatoksessaan suomalaista sotaveteraaneja, ikäänkuin persujen ja veteraanien ajatusmaailma olisi yhtenäinen. IL:n ja Suomen sotaveteraaniliiton kysely veteraaneille on karua luettavaa persuille. Veteraaneilta on kysytty suhteutumisesta mm. EU:n ja pakolaisiin. Veteraaneista 85% haluaa Suomen pysyvän Eu:n jäsenenä, 8% ei. Pakolaisia veteraanit olisivat valmiit vastaanottamaan 13% paljon enemmän ja jopa 58% jonkinverran enemmän. Jyrkän kielteisesti, eli ei lainkaan saa veteraaneilta ainoastaan yhden (1)% Kovia kokeneilla, isänmaallisilla sodan julmuuden kokeneilla miehillä ja naisilla on sydän paikallaan. Joten hyvät persut, älkää enää yrittäkö ratsastaa veteraaneilla, minkäänlaista mandaattia teillä siihen ei ole, olette todella kaukana veteraanien ajatusmaailmasta.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Arto Granlund,

Sotaveteraaniemme keski-ikä viime vuonna oli 91,5 vuotta.

En usko läheskään kaikkien ymmärtäneen heille esitettyjä kysymyksiä vanhuuden dementian ja vakavien kroonisten tautien vuoksi.

Populismillakin on rajansa.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #45

Ohoh.. Nytpä meni Granlundilla överiksi. Oma äitini ei ole vielä kuin 87-vuotias, mutta hyvin huolissaan siitä mihin tämä maa menee.

Käyttäjän KariNikander kuva
Kari Nikander Vastaus kommenttiin #45

Saako täällä kirjoittaa noin?

Käyttäjän LauraHuhtasaari kuva
Laura Huhtasaari Vastaus kommenttiin #63

Ei hän ainakaan enää, laitoin eston. Haistattelu ei ole keskustelua, saati argumentti.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen Vastaus kommenttiin #45

Arto Granlundin siteeraama gallup-kysely on vuodelta 2015 eli ennen suurta turvapaikanhakijavyöryä.

Sotaveteraaneja oli tuolloin elossa 22000 henkeä, nyt enää 17000 ja keski-ikä 92 vuotta.

Kysely suunnattiin 500 Suomen sotaveteraaniliiton jäsenelle. Joka kolmas vastannut oli nainen.

Rintamaveteraaniliiton jäseniltä eli eturintaman taistelijoilta ei mielipidettä kysytty.

P.S. Populismin paras kasvualusta on faktoista tietämätön yleisö : #28.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Onko sinulla esittää jokin arvio, minkä ikäisten ihmisten mielipide ei enää merkitse mitään, dementian tms. vuoks?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen Vastaus kommenttiin #51

Manu Korkman,

Kysymykselläsi pureudut viiltävästi suoraan SDP:n syvimpään ongelmaan : äänestämään kyvyttömiin vanhuksiin.

P.S. Uskon Arto Granlundin tiedostamattaan hermostuneen juuri tästä tosiasiasta.

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #66

Kotikunnassani Muuramessa äänestysavustajana on toiminut monet kerrat eräs demari. Vanhusten vuodeosastolla hän on aina kehottanut "äänestämään jotain demaria", jos vanhus on jäänyt syystä tai toisesta epäröimään äänestyspäätöstä. Asiasta on tiemmä valitettu keskusvaalilautakuntaan, mutta asiaan ei olla koskaan puututtu.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Oliko Rintamamiesveteraanitkin kyselyssä mukana ?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Ei ollut Rintamaveteraaniliitto ja sen 4000 eturintamassa ollutta sotaveteraania mukana tässä gallupissa.

Käyttäjän juhakuittinen kuva
Juha Kuittinen

"Keskimäärin 55 prosenttia EU-kansalaisista haluaa lopettaa maahanmuuton muslimimaista."

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005078491.html

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

Joka ikinen Huhtasaaren blogi käsittelee sitä yhtä ja samaa asiaa. Onko jäänyt levy jumiin kun mitään muuta asiaa hänellä ei ole?

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Ja jokaikisessä kommentissa Juha Makkonen on pää ylösalaisin. Onko jäänyt käsilläseisominen jumiin, kun ei mitään järkevää sanottavaa hänellä ole, vaikka veri menee aivoihin?

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

Mielestäni on aivan järkevää kiinnittää huomiota presidenttiehdokkaan yksinkertaiseen maailmankuvaan.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #35

Presidenttiehdokkaalla on tosiaan yksinkertainen maailmankuva ja hieno semmoinen, olla suomalaisuuden puolestapuhuja. Mutta kuten aiemminkin olen sinulle sanonut, en jatka keskustelua kanssasi, ennen kuin käännät pääsi oikeinpäin. Ihmettelen, miksi et uskalla näyttää kasvojasi?

Käyttäjän jsalmi kuva
Juha Salmi Vastaus kommenttiin #36

Millainen on tämä suomalaisuuden maailmankuva, minkä puolesta puhutaan?

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #37

Voisit nyt laittaa ensimmäisenä linkkiä ja todistusaineistoa siitä rikollisesta, joka on yllyttänyt tappamaan ja raiskaamaan. Sitten voidaan keskustella näistä muista asioista.

Käyttäjän jsalmi kuva
Juha Salmi Vastaus kommenttiin #38

Hyvin tiedät keneen viittasin ja toiseksi hekumoida ei ole samaa kuin yllyttäminen.

Näihin toisiin asioihin sinä et kuitenkaan ikinä palaa, vaikka minkä linkin laittaisin.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #40

Laita nyt vaan ne linkit, ettei perättömien puheiden perässä pidä laukata.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes Vastaus kommenttiin #37

Oiskohan se runossa Mikko Puhtinen, "Olen suomalainenen sanoi hän, olen Mikko Puhtinen, joka ammoin hirtettiin, hän kirouksensa on singonnut joka ainoaan petturiin"!

Käyttäjän rjaaskel kuva
Risto Jääskeläinen

Nopeasti Haataisen sanomisia vilaisseena minulle syntyi sellainen mielikuva, ettei hän ole ehdokkaana vasta-Niinistö, vaan vasta-Huhtasaari. Jos tämä tulkintani osuisi oikealle seinälle, sehän tarkoittaisi sitä, että sinä Laura olet todellinen vaihtoehto näissä kisoissa. Ja niinhän sinä tietenkin oletkin.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka

Nimenomaan ja kun lukee tuon aiemman linkittämäni kirjoituksen, niin samaa mieltä näyttävät olevan muutkin. Laura on todellinen ehdokas, josta on annettu pilipali-mielikuvaa ja nyt tajuavat muutkin, että Laura on todellinen haastaja.

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen

Pili-pali mielikuva on varsin osuva kaikille, jotka tajuavat todellisen haastajan. No - leikki leikkinä. Huhtasaari on tuonut asiansa ja teemansa selkeästi esille ja siitä 8½ pistettä. Monelle oppimista. Äänestäjiä varten ollaan esillä. Mihin sitten kyvyt riittävät - nähdään vaaleissa.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #48

Jos tarkoitat todellisella haastajalla Sauli Niinistöä, niin vaikka hänellä on kaikki EU-ihmiset puolellaan, niin Niinistö ei tule voittamaan kisaa. Niinistön touhut 1990-luvulla ovat niin karmeita, että kukaan järkevä ihminen ei tule häntä äänestämään.

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen Vastaus kommenttiin #50

"Laura on todellinen ehdokas.." "...todellisella haastajalla Sauli Niinistöä"
Kannattaisikohan nyt nukkua yön yli...hmmm..

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #52

Tai mummun silmä puhkeaa..hmmm

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen Vastaus kommenttiin #53

Yritähän vähän löysätä pipoa. Kysymys on ikivanhasta huom! suomalaiskansallisesta sananlaskusta. "Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes."

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sou...

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #62

On kyllä hellyttävää, että kannat huolta minusta: kannattaisikohan nukkua yön yli, löystätä pipoa.. Vanhat suomalaiskansalliset sananlaskut ovat kyllä hyviä, kuten "Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu" vai miten se nyt menikään;)

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen Vastaus kommenttiin #76

Juuri noin. Itseruoskinta on joskus hyväksi.

Käyttäjän juhakuittinen kuva
Juha Kuittinen Vastaus kommenttiin #81
Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen Vastaus kommenttiin #82

Juuri näin. On kokemusta ja tuloksiakin. Menneisyyden lusikkaa ei voi muuttaa. Kauhan kokoa kylläkin. Sitä olen joutunut tekemään. Vaikka on hieman off topic - sopii kyllä blogin aihepiiriin. Tuen allaolevaa "Heh heh" kommentin sisältöä.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #81
Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #50

Niinistön touhut 1990-luvulla

Entä PS syntyi MSP? Oliko nuo koko Kekkosen ajan tietämättömiä mitä Kekkonen ajoi?
EU ja Emua. Efta/etyk/EY. Vistabakka oli Holkerin hallituksessa kun raha vapautettiin EMU kokeilua varten.
Timo Soini MSP puoluesihteeri. Urpo Leppänen ja Vistbakka kansanedustajia.

"Ikinä kuullukkaan EU ja emusta" vai?
On persut vedättänyt jo 16 vuotta kansaa "EU ja Emu vastaisuudella".
Niin kova hallitus kiima oli että jopa Kreikalle antoivat 86 Mrd.
39 Persua ei saanut mitään aikaan mitä lupasivat.Ei saa kyllä 1 Persukaan edes presitenttinä.
Kansa valitsee eduskunnan ja se päättää maan asiat ei presitentti.
Siinäkin vedätetään kansaa . Kekkosen ajan pressan valta meni jo-08 .

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #48

Valitettavasti vaaleissa ei mitata kykyjä.

Käyttäjän silmaapu kuva
Jukka Välimäki

...juuri näin Risto!
Laura on ainoa todellinen vaihtoehto Niinistölle. Muut ehdokkaat mielestäni ovat lähinnä vastaantulijoita.
Laurassa yhdistyy joukko niitä arvoja ja luonteenpiirteitä, jotka ovat aidosti ja tunnistettavasti suomalaisia!
Moni miespoliitikkokin voisi ottaa hänestä mallia, jos ymmärtäisi tai olisi nöyrä. On lähinnä surullista katsoa, kuinka syvälle ja pimeään maamme johto on luisunut viime vuosikymmeninä: kaikki on suhteellista, kaikki on kaupan. Mikään ei ole enää ole pyhää.
Arvostan Lauran rohkeutta, periaatteellisuutta, terveitä ja elämää tukevia arvoja.

Toivon hänelle Parhainta menestystä kaikkeen mihin ryhtyy ja erityisesti Rakastavan Taivaan Isän läsnäoloa!

Käyttäjän MattiAhlstedt kuva
Matti Ahlstedt

Mitäs presidentin työ nykyään oikein olikaan, ainiin kätellä muita presidenttejä pitää muutama puhe,julkiset bileet kerran vuodessa ja päätösvaltaa ei juuri laisinkaan.

Tuli se pressa mistä puolueesta tahansa, eduskunta ne päätökset tekee.

Mutta pressa on se keulakuva, jolloin se sopisi olla asioita hieman laajemmalla ja syvemällä ajatusmaailmalla varustettu henkilö, eikä putken lävitse katsova joka näkee vain maahanmuuttajia näihin liittyviä asioita sen toisessa päässä.

Käyttäjän saraskari kuva
Marja Saraskari

Totta on, että päätökset tehdään eduskunnassa. Presidentillä on kyllä vaikutusvaltaa kansainvälisissä suhteissa, joiden hoitamisesta Huhtasaarella ei ole kokemusta missään tehtävässä.

Huhtasaari harhauttaa.
Presidentti ei päätä rajojen sulkemisesta, maamiinoista eikä puolustuspolitiikasta yleensä, uskonnosta Suomessa, EU:sta eroamisesta eikä maahanmuuttopolitiikasta. Oikeastaan ei paljon mistään.

Sen sijaan Suomen presidentin olisi hyvä osata venäjää, eikä muukaan kielitaito olisi pahitteeksi.
Venäjää siksi, että se nyt vain on meidän naapurimaa.
Huhtasaari maalailee uhkakuvia Venäjästä, eikä se jää Venäjällä huomaamatta.
Suomen presidenteistä kaikki - ehkä Ahtisaarta lukuunottamatta - taisivat venättä ja Koiviston venäjä oli erittäin sujuvaa.
Jos presidenttiehdokas lähtee siitä ajatuksesta, että maamiinoja tarvitaan (ketä varten?), hän on sekä epäviisas että ajastaan jäljessä.

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Rajatarkastukset takaisin ja Ilman matkustusasiakirjoja liikkuvat voitaisiin pysäyttää rajalle.

Tänne tullaan dokumentit kadottaen ja nyt todistettu: että osa on valehdellut iän, identiteetin ja kansalaisuuden. Ollaan saatettu matkalla tehdä rikoksia ja esiinnytty eri nimillä, haettu oleskelulupaa muista maista saatu kielteinen päätös jopa maahantulokielto. Tapahtuu Turun terroriteko ja viikossa alkaa selviämään, että valehdeltu ikä, identiteetti ja kansalaisuuskin.
Alaikäisenä esiinnytty peruskoulussa. Kuinka paljon partalapsia on peruskouluissa?

Ruotsi turvallinen maan ja EU tuomioistuimen mukaan ensimmäinen valtio on vastuussa. Tänne ei siis mitään asiaa.

Holtiton maahantulo aiheuttaa rauhattomuutta, rikoksia ja terroritekoja.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Samaa mieltä.Nyt sitten kansa kaduille vaatimaan 200 päättäjän päitä vadille.
Ei ole hoitanut tehtäviään mihin heidät on valittu.Turpakäräjiä on täällä turha käydä jos eduskunnassa ei ole mitään saanut aikaan.
Pakolaiset tuli Kepu,PS kok aikana -15.
Mitä hallitus teki?

Päästötodistus annetaan -18-19 .Ei jatkoon.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Olisiko sitä potkua pitänyt vähätellä ja verrata ulkomaisten tekoihin? Suomessa ei olla päästy edes vielä 100 vuotta sitten käydystä sisällisodasta eteenpåin joten mielestäni meidän omiin keskenäisiin kahnauksiin kannattaisi suhtautua hyvinkin vakavasti.

Paitsi tietysti,jos tämä uusi uljas kulttuuri ei pidä enään sisällään kuin yhden aatesuunnan..joka näyttää olevan tarkoituksena. Meinaako PS:n presidentti ensitöikseen lähteä ajamaan puhdistusta?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
Meinaako PS:n presidentti ensitöikseen lähteä ajamaan puhdistusta?

"Kyydityksiä" Kosolan joukkojen tapaan?

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Huhtasaaren valinta on mielistellä väkivaltaisia natseja. Se että Jesse Tornianen ja paloittelusurmaaja Markus Pönkä esiintyvät samassa moodissa ei haittaa aina edustavasti hymyilevää ehdokasta.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #72

Väitätkö ihan vakavissaan, että Laura suosii väkivaltaa ja paloittelusurmaaja Markus Pönkää? Tarkentaisitko vähän kommenttiasi, kun en käsittänyt ollenkaan mitä ajoit tällä takaa.

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #72

Haittaako sinua Sini, että Vasemmistoliitto, Varisverkosto ja Antifa esiintyvät samassa moodissa ja että Antifa on julistettu terroristijärjestöksi? Siis jos lähdetään näitä aasinsiltoja etsimään.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #78

Henkilöt Pönkä ja Torniainen rakentavat ulkoista imagoaan yhdentyvästi. Järjestöillä ei ole habitusta eikä kasvonilmeitä eikä kehonasentoja eikä kampauksia eikä katseita eikä suhdetta kameraan.

Käyttäjän RitvaPuolakka kuva
Ritva Puolakka Vastaus kommenttiin #86

No mutta eihän tuolla perusteella voi vetää yhtäläisyysmerkkejä Laura Huhtasaareen. Kun katsoo Lauran kuvaa täällä, hän katsoo tosi ilmekkäästi suoraan silmiin, hymyilee ja on kuin olisi henkilökohtaisesti läsnä, vaikka vain kuva onkin.

En tiedä, oletko noin persuvihasi sokaisema, kun vedät ihan älyttömiä johtopäätöksiä, vai oletko uusien lukulasien tarpeessa? Täällä ei saisi mainostaa, mutta sen verran nyt pitää auttaa, että netistä havealook.fi löytyy tosi edullisesti hyvännäköisiä laseja. Tilasin itsekin uudet +3, suosittelen.

Legionofdaymon .

Huh huh Laura, kun katselee tätä kirjoituksen tasoa niin en tosiaan ihmettele suomalaisten nykyistä asemaa.
Ne jotka rintapystyssä toitottavat edustavansa ihmisoikeuksia ja toteuttavansa niitä- todellisuudessa ovat pahimman, perverssin narsismin ja joukkopsykoosin (joka kärsii pahasta tukholma-syndroomasta)toteuttaa vain omaa perverssiä tapaa olla maailmassa. Saa olla kenen kanssa tahansa ja tehdä mitä tahansa-vaikka muita sattuisi kuinka paljon ja kaikki ismien nimissä, erityisesti sen ismin joka tuhosi suomalaisen miehen-eli feminismin.
Todellisuudessa yksikään muslimi ei kunnoita yhtäkään suomalaista naista eikä miestä-miestä siitä syystä että antoi naiselle vallan ja nainen muuttui haureutta tekeväksi omaa mielihyvää ja himoa palvelevaksi,-naista sen takia että he juuri tekevät mitä lystäävät ja islamilaisessa kulttuurissa sellaiselle naiselle saa tehdä ihan mitä itse tahtoo.

Tämä vasta pieni esimerkki suomalaisten "syvällisestä" islamin kulttuurin tuntemuksesta.

Laura sinulla on todella kova työ näiden kanssa-eikä oikeasti näiden ihmisten ihmisarvo ole sen ihmeelisempi mitä he itse sen kuvittelevat olevan.
Jos vallassa olisi heidän ideologiaansa ajavat tahot-nämä ihmiset saisivat julkisesti sen mitä saisivat-varoituksesi muille saman ideologian kannattajille-ja tämä tulisi sieltä "hyvästä päästä".

Paljon Laura voimia sinne!
Olen usein ihmetellyt että miten nykysuomen politikkaan mahtuu noin kaunis,fiksu ja siis ihan oikea ihana suomalainen nainen!

Käyttäjän RaimoELaaksonen kuva
Raimo E. Laaksonen

Mikäs trolli tämä on? Hän saa varmaan jatkaa, kun noin ylitsevuotavasti kehuu blogistia.

Käyttäjän PetriFriari kuva
Petri Friari

Voisiko blogisti Huhtasaari ystävällisesti poistaa kommentin 75, sillä se rikkoo Uuden Suomen keskustelusääntöjä (nimimerkki, ei tunnistettavaa kuvaa).

Käyttäjän RamiRuohonen kuva
Rami Ruohonen

Mielestäni Suomi ei ole velvollinen ottaa yhtään turvapaikanhakijaa vastaan.
Tietääkseni turvapaikkaa pitää hakea ensimmäisestä turvallisesta maasta.
Nyt nämät tulevat monen turvallisen maan läpitte ja päätyy Suomeen.
Näin ollen Suomi voi palauttaa jokaisen turvapaikan hakija takasin yksikään ei ole lentämällä tullut tänne.
Suurimpia virheitä oli Dublin-sopimuksen vastaisesti jätettiin pikapalauttamatta turvalliseen Ruotsiin 32.000 turvapaikanhakijaa. Näiden kustannukset voidaan puhua miljardeissa.
Ovat tietoisesti hävittänee henkilötodistuksen, Jos otetaan vastaan,niin on täysin aiheellista pistää säilöön siksi aikaan, kun varmistetaan tyypin oikea henkilöllisyys. Tämä ei ole mikään ihmisoikeuskysymys, vaan maan turvallisuus kysymys.
Mistä tahansa muusta maasta on tulijoita,niin pyydetään passi rajalla, mutta näillä on jostain syystä vihreälinja, siltä saa lampsia miten tykkää ja poiskin voi välillä mennä ja takasin.
Koittakaa mennä itse muihin maihin ilman mitään henkilötodistusta.

Käyttäjän RamiRuohonen kuva
Rami Ruohonen

Se mitä Presidentti kysymykseen tulee, niin meillä on kaksi ehdokasta. Laura ja Niinistö. Lauran puolesta pistäisin rahani likoon. Niinistö menetti uskottavuuden tulemalla julkilausmaan asijoita joita presidentin ei pitäis päästä suustaan / puuttua. jos nyt ymmärrätte yskän.! Mitä muihin ehdokkaisiin tulee, niin en pidä heitä varteenotettavina. Ovat mielestäni tykinruokaa jotain on pitänyt heittää esille. Se keroo jo paljon, ettei Rinne lähtenyt itse ehdolle. Varmaan tiesi ettei mahdollisuuksia ole.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Odotan innolla kun PS ppresitentti keskustelee maiden johtajien kanssa:
Puolustuksesta,Pörssistä,Maailmantaloudesta,Euroopan,Aasian ja USA kaupankäynnistä ,pankkien vakavaraisuudesta,asuntoveloista USA/EU yms.
Putin ja Trumppi syö aamiaiseksi tyttösen .

Käyttäjän SuneKristerSahlstedt kuva
Sune Sahlstedt

Tuula Haataisen puheet siitä, että hän on "feministiehdokas" kertoo, että hän on kopioinut Ruotsin nykyisen hallituksen julistusta. Tämä hallitus ei ole menestynyt kovin hyvin ulkopolitiikassa ja maan sisäinen tila on mennyt todella pahaksi. Poliisin ja oikeusjärjestelmän osalta maa on jo "failed state". Ja "feministien" naisrauha tarkoittaa käytännössä sitä, että Ruotsista on tullut varsinainen raiskausmaa, jossa poliisi ei enää ehdi tutkia näitä tapauksia. Ja vaikka tekijä olisi tiedossa niin poliisi sanoo, että meillä ei ole aikaa ja resursseja, näitä tapauksia on niin paljon. Näin yksi poliisipäällikkö sanoo Joakim Lamottelle tässä:http://snaphanen.dk

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Nämä on joka päivä hauskempia nämä ''prerisdenttiohdokkaan'' blogit, lisää näitä!

Täällä kannattajat ovat niin tohkeissaan, etteivät meinaa housuissaan pysyä, jos joku sen virheen tekee, että menee arvostelemaan ehdokasta.

Ja edelleen huomaa sen suuren ''viisauden'' kun osa luulee, että presidentti Suomessa jotekin voisi päättää maahanmuutosta.

No ei sen niin väliä, mä niiiiiiin rakastan Lauraa!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset